Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nærvøs når eg tenker på nestenulykke


Gjest Nærvøs

Anbefalte innlegg

Gjest Nærvøs

Hei, eg satt en dag på en bensinstasjon og koste meg, så pluselig såg eg 5-6 mopeder/lettmotorsykkler, og tøff som eg var hoppa eg oppo sykklen og skulle kjøre etter dem for å kjøre forbi (kjører selv lettmotorsykkel).

Da eg kjørte forbi alle kom en av sykklene opp ved siden av meg, det var enten en trimma RS50 eller en RS125.

Eg som var så forbanna nyskjerrig om eg var på vei til å bli forbikjørt av en moped stirra på sykkelen får å se hva det var. Dette var midt i en sving så når eg såg ned på vegen var eg ca 2 cm fra grøftekanten i 120 km/t. La meg som bare juling innover og klarte med nød å neppe å svinge inn i kjørefeltet mitt igjen.

 

Så kommer eg til poenget, hver gang eg tenker på det får eg en skikkelig merkelig følese i brystet og begynner å småsvette. Bli ganske redd når eg tenker på det. Men når eg er ute å kjører så får eg ikke den følelsen.

 

Dere som har hatt en lignende opplevelse før, hadde dere det slikt en stund etterpå? Er dette en normal reaksjon?

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at det er en helt normal reaksjon. Får samme følelsen selv når jeg tenker på en litt små-farlig forbikjøring jeg gjorde i vinter. Får en litt sånn "jeg gjorde noe galt" følelse. Etter den episoden har jeg ikke tatt noen risk når det gjelder forbikjøring, så er vel noe å lære av slike situasjoner også (:

Lenke til kommentar

Da jeg var liten så sykla broren min forbi meg veldig fort! Jeg tenkte å sparke foten inni hjulet! Var vel 6 år og litt dummere enn i dag.

Jeg sparka og bang... heldigvis gikk den IKKE inni hjulet :)! Men følelsen... og... tanken på om det gikk inni får meg til å fryse på ryggen! Føler meg guffen når jeg tenker på det. Like ekkelt å tenke på hver eneste gang!

Lenke til kommentar

Det er helt normalt å sitte igjen med en slik følelse og nærmest kjenne seg grepet av angst. Det er jo av dette ubehaget man lærer og blir mer forsiktig senere. Nå vegrer du deg sikkert mot å gjøre noe som gir den samme følelsen senere. Håper du ikke er så dum at du prøver deg på noe lignende senere, da! Sett deg heller ned og nyt sola så lenge det er sommer og fint vær, i stedet for å utsette deg og eventuelt andre for livsfare!:)

Lenke til kommentar
Gjest Nærvøs

Tusen takk for svar, hjalp mye

Skal aldri gjøre noe idiotisk og vågalt igjen, glad for at eg har lært å dette er en erfaring eg kan ta med meg senere i livet :)

Så nå kan eg som sagt ovenfor nyte sola så lenge det er sommer og fint vær ;)

Lenke til kommentar
Gjest Nærvøs

Tusen takk for svar, hjalp mye

Skal aldri gjøre noe idiotisk og vågalt igjen, glad for at eg har lært å dette er en erfaring eg kan ta med meg senere i livet :)

Så nå kan eg som sagt ovenfor nyte sola så lenge det er sommer og fint vær ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...