tommis Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Foreldrene mine har en celeron433 maskin som jeg måtte hjem og utøve litt service på i helgen. Problemet er at etter jeg byttet psu så slår ikke maskinen seg helt av. Den står og venter på "It's now safe to turn off ....". PSU'et jeg har satt inn er ATX så dette skulle vel ikke være noe problem. Før var det slik som det er på de fleste andre maskiner at maskina slår seg helt av automatisk. Så måtte jeg inn med et midlertidig AT PSU, og da får man jo ikke slått av helt automatisk. Nå har jeg da som sagt byttet til et nytt PSU men maskina vil fortsatt ikke slå seg helt av.... PS. Er det valig SDRAM i slike intelmaskiner?
*Tronaldo* Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Jeg foreslo dette i en annen tråd som gjaldt akkurat dette (!) - Høyreklikk på min datamaskin (altså - ikke MIN datamaskin, men den øverst til venstre på skrivebordet ) - Klikk manage/behandle - Gå til Device manager - På en av fanene øverst i "Manage"-vinduet som heter "View" velg "Show hidden devices" - Da kommer det frem en device som heter "NT Apm/Legacy Interface Node" som er disablet. - Høyreklikk på denne og "Enable" Dette tror jeg skal funke! Tronaldo
JohndoeMAKT Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Ellers så er det en registerendring som kan fikse dette. Og ja, 99% av tilfellene bruker slike maskiner vanlig sd-ram.
tommis Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Skrevet 14. mars 2003 Tusen takk *Tronaldo*! Det var det som var galt, nå fungerer det som det skal igjen Lurte på en ting til. Noen som vet hvordan man flasher bios på et Abit hovedkort med Award bios? (Har kun brukt MSI update på min egen når jeg flasher biosen, den ordner jo alt...) Bøyer meg i støvet for det geniale forumet på hardware.no
pbns1979 Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Les manualen til hovedkortet. Alt sånt står beskrevet der.
brune-ha Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Tusen takk *Tronaldo*! Det var det som var galt, nå fungerer det som det skal igjen Lurte på en ting til. Noen som vet hvordan man flasher bios på et Abit hovedkort med Award bios? (Har kun brukt MSI update på min egen når jeg flasher biosen, den ordner jo alt...) Bøyer meg i støvet for det geniale forumet på hardware.no Ditto!
tommis Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Skrevet 14. mars 2003 Les manualen til hovedkortet. Alt sånt står beskrevet der. Som de fleste vet så har manualer en tendens til og forsvinne... :-? Noen andre som vet?
HawP Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Noen som vet hvordan man flasher bios på et Abit hovedkort med Award bios? Sjekk på Abit sine sider... men du laster vel ned bios, booter med dos diskett og kjører flashprog.
Eloquence Skrevet 14. mars 2003 Skrevet 14. mars 2003 Tusen takk *Tronaldo*! Det var det som var galt, nå fungerer det som det skal igjen Lurte på en ting til. Noen som vet hvordan man flasher bios på et Abit hovedkort med Award bios? (Har kun brukt MSI update på min egen når jeg flasher biosen, den ordner jo alt...) Bøyer meg i støvet for det geniale forumet på hardware.no Først må du vite hvilken BIOS det er: ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctbios15.zip <-- dette programmet finner det ut for deg. Du får ut en streng som består av 12 tegn: De første 5 er chipsetet, de to neste skal i ditt tilfelle være A1 (dette er produsenten av kortet) og resten betyr modell/type og div. annet. Så trenger du ABIT/Award sitt bios-flashe-program: ftp://ftp.abit.com.tw/pub/download/fae/awdflash.exe. Til sist laster du ned riktig BIOS fra http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl....jsp?pTYPE=Bios, og så sjekker du alt to ganger til så du vet du har riktig BIOS til ditt kort. Så kan du flashe ivei! E
tommis Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Skrevet 15. mars 2003 Takker for meget bra svar igjen :smile: Har funnet hvem bios jeg har og har lastet ned awdflash. Nå gjenstår det bare og velge hvem bios-oppdatering jeg skal legge inn... Er det slik at den nyeste inneholder alle de forrige også? Eller må jeg legge inn alle sammen?
Eloquence Skrevet 15. mars 2003 Skrevet 15. mars 2003 Takker for meget bra svar igjen :smile: NP! Er det slik at den nyeste inneholder alle de forrige også? Ja da, du trenger bare den nyeste for å få med alle oppdateringene som har kommet etter den BIOSen du allerede har. E
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå