Gå til innhold

Skal du ha Iphone bør du lese dette


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I trådløse trondheim trenger man ikke det dyre abo, heldigvis. :) Håper Opera Mini kommer etter hvert til iPhone.. så slepper man å bruke utallige mange mb hver agnag man skal se på en nettside.

Fungerer iPhone med TrådløseTrondheim? Jeg leste at systemet som ble brukt til innlogging og sikkerhet ikke var støttet av iPhone/iPod Touch?

Lenke til kommentar

Utrolig skuffa over abb fra Netcom.. 1000 mb hva er det? Knappe podkasten for dag, og da kan du ikke bruke telefonen mer den dagen. Og prisene er helt sinnsyke.

 

De skryter av at de er billigst på telepriser osv men det er jo fordi den sida ikke regner med tilleggstjenester.

 

1000 mb 1000 ringeminutt og 1000 sms koster overhode ikke 1099

 

1000 sms koster 100 kr hos netcom (SMS Mania 200 kr for 2000 sms delt på 2)

1000 ringeminutter koster 450 kroner (smarttalk 1000 min *-x 0,45 øre)

 

Dette koster altså 550 kronger

Man betaler da resterende 549 kr for begrenset databruk, og det skal du betale til samme selskap som tar 499 kr for fri databruk.

 

Men ingen betaler jo dette.

 

Fri bruk av data mellom 17:00-08:00 samt i helgene har en verdi på 99 kr

 

Da sitter du igjen med prisen det koster for begrenset datamengde mellom 8-17 på hverdagene og det er ikke verd 450 kr.

 

Samt hiver man på Netcom venner og Trådløs familie så vil de 1000 ringeminutta bli enda billigere.

 

Dette er virkelig et veldig dyrt abb.

 

HÅRREISENDE AT DET IKKE ER FRI DATA

Endret av EldarH
Lenke til kommentar
Jeg fatter og forstår ikke hvorfor folk i det hele tatt tenker på å kjøpe iPhone med Netcom for så å bryte avtalen. Dette er jo helt høl i hue! Hvorfor ikke kjøpe via QXL eller eBay eller når man er i utlandet som sikkert tusenvis av nordmenn allerede har gjort.

 

Har man virkelig behov for å surfe for 1GB i måneden lønner sikkert iTalk abb. fra Netcom, men det er utelukkende denne gruppen.

 

Fordi man ikke kan. Pr. i dag må man gå inn til forhandleren tegne abbonement og kjøpe telefonen. Ikke kjøpe telefonen og tegne abbonement når man skal "aktivere" den slik som med gamle iPhone.

 

Når det gjelder priser på abo. og telefon så er jeg avventende. Jeg sendte en e-post til min leverandør (ownersbuy) med spørsmål om de kom til å forhandle iPhone. Fikk da dette svaret:

Hei!

 

Vi kommer til å selge iPhone.

 

Men foreløpig er det ikke klart når denne telefonen vil bli tilgjengelig.

 

Vi kommer til å informere mer om dette senere.

 

Siden ownersbuy pr. i dag tilbyr 22% rabatt på netcoms priser så håper jeg at de kan få i stand en lignende løsning i forbindelse med iPhone + iTalk. Teknisk sett er ikke ownersbuy en leverandør, men en bedrift som har en bedriftsavtale med netcom.

 

På den måten så ser det jo ikke ut som netcom neglisjerer bedriftsmarkedet, men at de bare nedprioriterer det.

 

 

Jeg kan med 99% sikkerhet si at man innen kort tid etter at iPhone 3G er lansert vil kunne bruke hvilket som helst abbonement med iPhone.

Man kan allerede i dag forhåndsbestille iPhone 3G ulåst. Jeg tror neppe at man må bruke iTalk abbonement på disse.

 

Lenge leve mobilhackere!:)

Lenke til kommentar

Når det gjelder våre felles iPhone vyer så kan jeg dessverre informere om at det ser litt mørkt ut i alle fall en tid fremover. Fikk i dag denne mailen i fra gjengen i ownersbuy:

 

Som du sikkert har sett i media så vil NetCom snart starte salget av iPhone i Norge. Foreløpig så selges iPhone kun sammen med iTalk abonnementene fra NetCom. Da disse ikke er en del av abonnementene vi selger gjennom Owners avtalen vil vi dessverre ikke tilby iPhone i denne omgang.

 

 

Det kan imidlertid være at NetCom åpner for at iPhone kan knyttes til andre abonnement slik at vi også kan selge denne gjennom vår nettbutikk. Vi vil i så fall sende ut informasjon hvis/når dette blir aktuelt.

 

Ha en fortsatt fin sommer!

 

Jeg for min del håper at dette blir aktuelt, og det snart ...

Lenke til kommentar

Hiver meg på bølgen over folk som ikke mener at alt med iphone dreier seg om MB i måneden og databruk.

 

Bruker SJELDENT om ikke ALDRI internet på mobiltelefon via mobiloperatørene.

 

Har vurdert iphone litt og jeg hadde brukt den til musikk, snakking, SMS og internett i TRÅDLØSE soner som finnes ganske mange steder. Så slipper jeg å dra med meg laptopten kun for å være tilgjengelig via mail og for å sjekke andre ting på nettet (dersom jeg er nødt til å ha internett i en periode jeg er vekke, f. eks. studier, jobb).

 

Helt greit at de har de dyre abonnement, men de skulle laget flere for andre bruksmønstre som ikke inkluderer så mye gratis MB.

 

håper Telenor kommer med iphone og da har vi konkuranse som her sårt trengs.

 

edit: leif

Endret av ~~Undertaker~~
Lenke til kommentar
Hiver meg på bølgen over folk som ikke mener at alt med iphone dreier seg om MB i måneden og databruk.

 

Bruker SJELDENT om ikke ALDRI internet på mobiltelefon via mobiloperatørene.

 

Har vurdert iphone litt og jeg hadde brukt den til musikk, snakking, SMS og internett i TRÅDLØSE soner som finnes ganske mange steder. Så slipper jeg å dra med meg laptopten kun for å være tilgjengelig via mail og for å sjekke andre ting på nettet (dersom jeg er nødt til å ha internett i en periode jeg er vekke, f. eks. studier, jobb).

 

Helt greit at de har de dyre abonnement, men de skulle laget flere for andre bruksmønstre som ikke inkluderer så mye gratis MB.

 

håper Telenor kommer med iphone og da har vi konkuranse som her sårt trengs.

 

edit: leif

 

Jeg har aldri brukt internett på telefonen før jeg fikk en iPhone. Det er utrolig hvor smidig det er å bruke internett på denne, og en del smidige funksjoner som bruker internett. Så om du skal ha en iPhone bør du være åpen for dette. Men uansett hvor mye man bruker det, så holder disse datapakkene ganske lenge. Jeg har 1. generasjon og bare GPRS (Tele2 i Sverige har av en eller annen merkelig grunn ikke Edge!!!), men bruker allikevel internett en hel del mer nå enn hva jeg har gjort tidligere...

Lenke til kommentar

For meg ser det ut til at jeg kommer til å gå for noe ala dette:

 

iPhone 3G 16GB 2.290,-

Buddgebyr iTalk Small: kr 2400,-

Månedsavgift: 399,-

 

For telefonen og en måneds bruk:

---- 5089kr

 

Så over på SmartTalk med:

NetCom Venner 29,-/måned

NetCom Connect Fritid 99,- /måned

 

Ligger vell på mellom 200-400/måned med SmartTalk+venner nå, så det er vell uten tvil det beste for med. Har uansett tilgang på internett i trådløse trondheim og på NTNU, som er de plassene jeg kan tenkes å være hverdager fra 8-17.

Lenke til kommentar

Vil iPhone komme med andre operatører snart, eller har Netcom kjøpt opp rettighetene i langt tid?

 

En ting jeg også lurer på, er om det lønner seg for meg å kjøpe iPhone med iTalk Small, eller bryte kontrakten og fortsette mitt Telenor Frihet abbonement?

 

iTalk Small

iPhone 3G 16GBvers. 2.290kr

Mnds. gebyr : 399kr

Inkl. ringeminutter : 100

Inkl. sms : 100

Data(mb) : 100

Startpris : 0,69

Minutt til Netcom : 0,39

Minutt til andre operatører : 0,99

Sms : 0,69

MB : 5kr

 

= Min. totalpris 12mnd.7.078kr

 

eller bryte abbonementet:

iPhone 3G 16Gb/iTalk Small: 2.290 + 399 + 2.400 = 5.089

 

 

Priser Telenor Frihet

Mnds. pris : 199kr(0kr etter 12mnd.)

Startpris : 0,89kr.

Minuttpris til alle mobiler : 0,49kr

Sms : 0,49kr

 

= 2400kr, + evnt. bruddgebyr på iPhone 3g 16Gb/iTalk small: 5.089kr

 

 

Hva vil lønne seg? sender rundt 100-200 sms i måneden, og ringer max de minuttene som er inkl. i Italk.

Jeg spør med tanke på hva det vil koste å bruke internett på iPhone med Telenor Frihet, og hvor mye en MB koster?

Endret av Dolmio
Lenke til kommentar
[Jeg] sender rundt 100-200 sms i måneden, og ringer max [100 minutter]
Hvis du ikke skal bytte til Telenor Mobil pga en fri data-prisplan ("Fri Bruk" eller "Kveld og Helg"), og allikevel vurderer å bytte fra NetCom ville jeg med det forbruket heller vurdert OneCall Faktura.

 

OneCalls Faktura-abonnement har 120 minutter (inkl oppstart) og 90 sms inkludert per måned, og du vil i så fall betale 10-110 x0,42 pluss databruk i måneden. Dataprisen hos OneCall er 5kr/MB mens Telenor har 12,5kr/MB om man ikke har en fri data-prisplan. Med OneCall har du altså et bedre pris per MB data. For samtaler og sms blir regningen på 4,2kr - 46,2kr alt avhengig av om du sender 100 eller 200 meldinger, også er det bare å legge på dataprisen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...