Gå til innhold

Noen som skal inn 29. juli 08? Madla (KNM Harald Haarfagre)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flere enn meg som sliter litt med døgnrytmen pga ferien? :p Blir hardt å endre rutinen igjen.

nah. får sove så lenge du vil på rekrutten

 

seriøst? trudde det var opp halv 6 hver dag.. :p

 

Er forresten '89er jeg også..

 

EDIT: Noen som vet om jeg får reise hjem de første helgene? (Bor en halvtime fra madla). Har fått spørsmål fra jobben om jeg kan fortsette å jobbe helg i noen uker til.

 

-=Martin=-: vakt og sikring der jeg jobber sjekker ID-kort, åpner porten, går runder å sjekker at dører er låst og sitter i resepsjonen i inngangen.

 

det er ihvertfall alt det ser ut som om de gjør...

 

edit: glemte å si at dem rykker ut på alarmer(alltid falske) og blir med pizza-budet opp til bygget det er bestillt...

 

Hvor er det du tjenestegjør? Er det turnusordning der?

Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar
Flere enn meg som sliter litt med døgnrytmen pga ferien? :p Blir hardt å endre rutinen igjen.

 

er vel opp 6 hver dag...

var ihvertfall det for meg, fra 06:00-07:40 eller noe rundt der var det mat og vask av rom, så var det sjekk av rom og skap, så oppstilling og drev på ca konstant til 22:50, fra 22:50-23:00 var det tid man kunne bruke helt selv, på akkurat det man ville.

ble stort sett å prøve å få orden i skapet :p

 

hva det er etter rekrutten varierer, men vi stod opp senest 06:00, en gang i blant var det så tidlig som 04:00.

i helgen når vi ikke var i tjeneste var det å sove så lenge man ville, men stod oftest opp før 08, da rakk man frokost...

 

 

-=Martin=-: ikke regn med å kunne dra hjem første helg, andre er det mulig, men ikke si ja til å jobbe før du vet noe.

 

jeg "tjenestegjør"(jobber) på kolsås leir, aner ikke om vaktsoldatene har turnus eller ikke, men regner med det.

 

stort sett er det ett lite hei når jeg går inn, det er alt jeg snakker med dem om...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Flere enn meg som sliter litt med døgnrytmen pga ferien? :p Blir hardt å endre rutinen igjen.

 

 

Haha våkna nå jeg 01:39 så ja jeg sliter:D

 

er ikke så ille.

på dag 2 er du så sliten at du sovner som en full unge kl 23.

så kommer befalet inn å vekker deg med ett helvetes bråk kl 06:00, ett par dager med dette og alt er ok :)

Lenke til kommentar

du forsover deg ikke når befalet går rundt å med bøtte/patroner/bjelle å lager ett helvetes bråk og slår på lyset.

det er ikke snakk om at man skal sove lengre når de bråker...

 

vi hadde det slik at man fikk refs(bot) på 700,- hvis man forsov seg 3 ganger.

 

i rekrutten hos oss måtte vi ut på gangen og vise at vi var "våkne", de hadde opptelling for å sjekke.

uansett, så har du nesten garantert 3-5(mulig flere) andre på rommet som kan være med å sørge for at du våkner :)

 

edit: funker ikke det skal du ikke se bort ifra at det enten blir kolektiv avstraffelse eller kreative løsninger på problemet(vann, skrikende befal i trynet dit, dratt ut på gangen osv.)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...