Gå til innhold

Noen som skal inn 29. juli 08? Madla (KNM Harald Haarfagre)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Praktisk spørsmål: Klipper de håret ditt?

 

Begynner å få smålangt hår (4-5 cm), og vurderer en frisørtime. Liten vits om alt allikevel skal bort dag 1 av rekrutten. :)

 

Skal inn 30.09 forresten :)

Så lengde du ikke er i Garden, er det ingen hårregler, bortsett fra at håret ikke skal nå ned til kraven. Derfor må du nok ta en hårklipp uansett. I militæret er det en frisyre som gjelder og det er maskin og bort med det meste. Om du ønsker å klippe det i militæret eller sivilt er din sak, men jeg kommer hvertfall ikke til å bruke 350,- på en tøff klipp når jeg skal inn. Da kjører jeg 7 millimeter på maskinen og tar bort alt :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe tvang å klippe seg. En i troppen min hadde langt hår, og det hadde han helt til slutten, da han gav inn for påleggene fra oss andre på rommet om at han måtte klippe seg.

Hørte ikke mas fra befalet en eneste gang.

 

Det er også slik at du får låne en klippemaskin, og så må rekruttene klippe hverandre.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe tvang å klippe seg. En i troppen min hadde langt hår, og det hadde han helt til slutten, da han gav inn for påleggene fra oss andre på rommet om at han måtte klippe seg.

Hørte ikke mas fra befalet en eneste gang.

 

Det er også slik at du får låne en klippemaskin, og så må rekruttene klippe hverandre.

 

Riktig at de ikke kan tvinge deg til å klippe det, men har man langt hår skal vel dette settes opp slik at det fortsatt ikke kommer over kragen. Hvor strenge befalet er med dette kommer nok helt ann på befalet og hvor du tjenestegjør. Uansett syns jeg man skal ha respekt for uniformen. Ser utrolig stygt ut med hår som henger nedover berreten og kragen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-161766

Luftforsvaret på KNM Harald Haarfagre, here I come. :)

 

Edit: Jeg trodde det stod 29.september..^^ Skal hvertfall reise imorgen til Stavanger, og det begynner på mandags morgen.. ;)

Endret av medlem-161766
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...