Gå til innhold

Etterslepp(?) på ny tv


Anbefalte innlegg

Vet ikke hva det egentlig heter, men tror det er "etterslepp/ettersleng"

 

Nyinnkjøpt 42" Tatung og PS3 -> Når det er raske bevegelser blir det noe som ligner på "etterslepp", er spesielt et felt øverst på skjermen. Dette gjelder både film(blue ray) og spill.

 

Hvorfor kommer dette? Kan jeg gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg veit hvilken TV det er snakk om, men ofte på billigere modeller så hender det at prosessoren i TV'n ikke henger helt med når den skal kalkulere høyoppløselige bilder (blueray). En billigere TV har som oftest som en billigere PC en dårligere prosessor!

Lenke til kommentar
Vet ikke hva det egentlig heter, men tror det er "etterslepp/ettersleng"

 

Nyinnkjøpt 42" Tatung og PS3 -> Når det er raske bevegelser blir det noe som ligner på "etterslepp", er spesielt et felt øverst på skjermen. Dette gjelder både film(blue ray) og spill.

 

Hvorfor kommer dette? Kan jeg gjøre noe med det?

 

På lcd tv-er er slep ganske vanlig... Derfor fant produsentene opp 100hz interpolering. Dette gjør bevegelser mykere og skaper mindre slep. De nye modellene har blitt bedre på dette, men fremdeles ser man en del slep på lcd tv-er. Sony er de som har laget den beste interpolerings motoren...

Lenke til kommentar
Hvorfor kommer dette? Kan jeg gjøre noe med det?

Pussig at det ikke er jevnt over hele skjermen men mest i et felt øverst på skjermen, men prøv å skru av støybegrensing og evt. andre fancy bildeprosesseringsprogrammer dersom de er på.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

At kabelen er dyr er ikke noen garanti for at den er god, men det bør ikke være noe feil med en HDMI-kabel til den prisen, dersom den da ikke er 30 meter lang med det signaltapet det kan gi. :)

Selv har jeg HDMI-kabel til under 140 kr fra Biltema mellom dekoder og TV, det funker helt fint.

 

TV-en din har ikke 100hz, men den har trudHD (les her: http://www.tatung.no/trudhd.html ) og burde være god på dette.

Den skal støtte alle oppløsninger opp til 1080p, men det er alltid vært et forsøk å prøve å sende forskjellige oppløsninger fra PS3-en dersom den har innstillinger for det og se om det gjør noen forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...