Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kommer veldig tidlig til tider


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg er 17, og har tendenser til å komme veldig tidlig i blant under samleie. Dette varierer, siden jeg har holdt ut lenge ved tidligere anledninger, men det er nå til tider at jeg kommer etter kanskje 1-2 min.

 

Har ikke veldig mye erfaring med sex, men er dette normalt? Noe jeg eventuelt kan gjøre for å holde ut lenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er 17, og har tendenser til å komme veldig tidlig i blant under samleie. Dette varierer, siden jeg har holdt ut lenge ved tidligere anledninger, men det er nå til tider at jeg kommer etter kanskje 1-2 min.

 

Har ikke veldig mye erfaring med sex, men er dette normalt? Noe jeg eventuelt kan gjøre for å holde ut lenger?

 

Du finner mye tips fra klara-klok.no. :)

 

Tidlig sædavgang er vanlig for unge gutter. Undersøkelser viser at utløsning for gutter/menn i gjennomsnitt kommer 3 til 4 minutter etter påbegynt samleie. Dette opplever mange både jenter/kvinner og gutter/menn å være frustrerende kort tid.

Årsaken er ikke nødvendigvis bare fysisk. Mye av seksualiteten sitter også "i hodet". Det er også mye tanker/ følelser som styrer det hele. Mange unge gutter får ofte fort en intens seksuell opphisselse som gjør at de kan få utløsning temmelig raskt. Dette er det mulig å få bedre kontroll med slik at man kan bedre skal kunne kontrollere og holde igjen utløsningen til en selv ønsker at den skal komme.

Det er flere måter å trene seg opp til å holde lengre.

 

Man kan:

1) Trene bekkenbunnsmusklene. Det gjør man ved først å "finne" de rette musklene. Man finner disse musklene ved å stoppe urinstrålen når man tisser. Når man kjenner igjen disse musklene kan man trekke disse musklene sammen i 2-3 sekunder og slappe dem av i ti sekunder. Denne øvelsen gjentaes minst 10 ganger hver gang (noen ganger om dagen i noen uker skulle kunne gi effekt).

 

2) Drive "start-stopp-trening". Man trener seg da opp til å registrere når sædavgangen nærmer seg slik at han kan stoppe og utsette den.

Gutter/menn kan trene selv ved å onanere til det nesten kommer. I tillegg kan penis klemmes like ved undersiden av penishodet slik at man hjelper til med å avbryte utløsningsrefleksen. Man stopper så opp til man kjenner at orgasmesignalene "glir over" (omkring 30 sek.). Deretter kan man ta opp igjen stimuleringen til utløsningen igjen nesten kommer. Slik kan man fortsette flere ganger.

Denne øvelsen kan med fordel også gjøres sammen med eventuell partner.

 

3) Bruke kondom. Kondom kan sette ned følsomheten og derfor også utsette utløsningen.

 

4) Bruke kondom innsatt med bedøvelseskrem. "Durex's performa" er navnet på et slikt kondom. Den bedøvende kremen vil sette ned følsomheten.

 

5) Få den første utløsningen fort og deretter ta litt "pauseaktivitet" til han er klar igjen. Da vil han som oftest holde lengre.

 

6) Skulle de forannevnte tipsene ikke hjelpe kan man oppsøke sexolog (som det dessverre ikke er for mange av).

Man kan også oppsøke lege for å få hjelp (som evt. også kan henvise videre til sexolog). Det finnes også medisiner som beroliger nervefibrene som formidler selve utløsningen. Det er antidepressive midler som har denne bivirkningen. Man venter i det lengste med å ta dette i bruk.

 

Når man elsker er det oftest utilfredsstillende også for partneren når gutten kommer veldig raskt. Så når han kontrollerer utløsningen bedre kan han i tillegg stimulere partneren på andre måter når han trenger å "roe ned". Da vil hele akten kunne nytes av begge over lengre tid.

Lenke til kommentar
2) Drive "start-stopp-trening". Man trener seg da opp til å registrere når sædavgangen nærmer seg slik at han kan stoppe og utsette den.

Gutter/menn kan trene selv ved å onanere til det nesten kommer. I tillegg kan penis klemmes like ved undersiden av penishodet slik at man hjelper til med å avbryte utløsningsrefleksen. Man stopper så opp til man kjenner at orgasmesignalene "glir over" (omkring 30 sek.). Deretter kan man ta opp igjen stimuleringen til utløsningen igjen nesten kommer. Slik kan man fortsette flere ganger.

Denne øvelsen kan med fordel også gjøres sammen med eventuell partner.

Denne fungerer fint, men det er selvfølgelig ikke optimalt. Men må man så må man. Med litt vilje så kan denne la deg holde på veldig mye lengre. Bruk pausene til klining, tafsing av kroppen hennes og fingring.

3) Bruke kondom. Kondom kan sette ned følsomheten og derfor også utsette utløsningen.

 

4) Bruke kondom innsatt med bedøvelseskrem. "Durex's performa" er navnet på et slikt kondom. Den bedøvende kremen vil sette ned følsomheten.

Med fast partner så er kondom strengt talt en uting. Ville aldri ofret nytelse for å vare litt lengre.

5) Få den første utløsningen fort og deretter ta litt "pauseaktivitet" til han er klar igjen. Da vil han som oftest holde lengre.

Jepp. Hvorfor grine over hvor fort det gikk når man bare kan gjøre det igjen? Er man i god dagsform så trenger man ikke mer enn 15 sekunder pause.

Lenke til kommentar
Gjest Kanskje bruk av kondom er tingen

Dersom du allikevel bruker kondom under samleie kan du jo vurdere å sjekke ut Durex sin Performa - kondom?

Den inneholder et svakt bedøvende middel som midlertidig utsetter orgasmen samtidig som det ikke reduserer moroa! :)

 

Du finner den i alle av Kondomeriets butikker eller på nettbutikken deres.

 

Lenke til nettbutikk; Durex Performa

Lenke til kommentar
Tja, kommentar til siste punkt: hvor fort man blir klar igjen er forskjellig fra person til person. Noen blir klar fort, noen trenger mer tid. Jeg f.eks, bruker minst kvarter på det. Syns 15 sekunder hørtes alt for lite ut.

Vel, tingen er at om man klarer å holde den stiv selv etter utløsning, så er det ikke noe problem å fortsette nesten umiddelbart. Og da bygger man seg opp igjen mens man holder på. De 15 sekundene er egentlig bare for at det ikke skal bli ubehagelig (gutta vet hva jeg snakker om).

Lenke til kommentar
Hmm, ingen har nevnt alkohol enda. Jeg kan holde på i timesvis etter en sekser Carlsberg :)

 

Tror ikke en six-pack er så ideelt hver gang man skal kose med dama, og tviler enda mer på at dama setter pris på det. Hadde jeg vært av det motsatte kjønn, så tror jeg en fyr som jukker mens han bælmer Carlsberg hadde vært litt turn-off.. :p

Lenke til kommentar

Sa ikke noe om å jukke mens man drikker, men ha i seg litt før man evt. får besøk av dama? Selvsagt, det er ikke et godt forslag som burde brukes hver gang de skal ha sex, tro meg da hadde jeg i alle fall hvert alkoholiker. Men det funker en gang i blandt :p

 

Off the record, hadde dama pimpet Carlsberg mens vi hadde hatt sex, så hadde det vært litt turn ON i mitt tilfelle :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...