Gå til innhold

Sony Ericsson C702


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg er en fersk bruker av C702, den kom i posten i forgårs, men har allerede noen punkter ved telefonen som jeg føler er verdt å merke seg. (Min "gamle" mobil var en K750i som jeg elsket (!), men etter to år begynte tastene å henge seg opp og joysticken gikk til helvete, så da tenkte jeg C702 virket som telefonen på markedet som liknet mest.)

 

Batteritiden er grusom. Jeg trodde min K750 begynte å bli dårlig, men den flunkende nye C702'en min må lades minst annenhver dag, helst hver kveld. Bruken min er ca. 10-15 SMS'er om dagen, noen bildeknips og relativt få ringeminutter, så jeg skjønner ikke hva som kan trekke kapasitet fra batteriet så fort.

 

Etter to bilder (yes. Det tok to bilder før den staute friluftstelefonen min knelte) løsnet dekselet foran telefonen. Ikke sånn at jeg mistet det, men det er ikke mulig å "feste" det foran linsa lenger, det flytter seg etter hvordan jeg holder telefonen. Det betyr i praksis at jeg ikke selv bestemmer når jeg vil aktivere kameramodus. Dette resulterer i at jeg plutselig befinner meg i kameramodus midt i en melding, eller at dekselet skyver over linsa igjen når jeg faktisk skal ta bilde. Håpløs situasjon, og venter på en servicepose i håp om at det skal bli ok igjen.

 

Jeg har fått tatt ca. 10 bilder med kameraet. 7 av dem har en hvit stripe på venstre side av bilde, som om det "fader" ut ved kanten. Man kan jo påstå at bildene bare ser mer kunstneriske ut da, men tidvis er det ikke helt den effekten jeg ser etter når jeg tar bilder.

 

Bortsett fra disse elementene, er jeg stort sett fornøyd. Selvfølgelig skuffa over at telefonen, som jeg trodde skulle være robust, ble ødelagt etter to bilder (og det skal nevnes at jeg har IKKE mistet den i bakken. Det har jeg ikke rukket på to dager ;)), men jeg liker SE og tastene er tilvenningsbare til tross for at de er litt harde :)

 

Er det noen flere med tilsvarende erfaring? Flere løse kameradeksler ute og går?

Endret av helgnuen
Lenke til kommentar
jeg skjønner ikke hva som kan trekke kapasitet fra batteriet så fort.
Det har skjedd en hel del siden din K750i kom på markedet, og svært lite av det er forbedringer på batterifronten. Her har du noen tips som minst fordobler batteritiden:

 

1. Skru av 3G.

Om du ikke bruker videosamtaler, sender store mailvedlegg og surfer mye har du ikke behov for 3G, og selv i 2008 er det mange steder som sliter med dårlig 3G-dekning. Og om du har god 3G-dekning trekker det uansett mer strøm fordi telefonen vil se etter dekning på begge nettene fremfor bare en av de. Innstillinger > Kommunikasjon > Mobilnett > GSM/3G-nett > Kun GSM.

 

2. Skru ned lysstryken på skjermen.

Din K750i hadde en lyssvak skjerm på 1.8" mens C702 har en skjerm på 2.2". Det er en 23 % større skjerm, og naturligvis noe som trekker mer strøm. Jeg mener 70 % lysstryke er helt greit, men bare prøv deg fram. Innstillinger > Display > Lysstyrke.

 

3. Skru av RSS-leseren.

C702 har en nyhetsleser som leter etter nyheter ved gjevne mellomrom. Selv om den kun henter overskriftene trekker det unødvendig strøm om du ikke bruker funksjonen. Har ikke en C702 for hånden, men mener å huske det ligger under Media > Nyhetsleser > Valg/Innstillinger > Ikke hent nyheter.

 

4. Skrift bakgrunn og tema.

De fleste telefoner leveres i dag med flotte og bevegelige bakgrunner og temaer. Dette trekker langt mer enn et statisk bilde, så klikk et bilde av bilen, huset, kjæresten eller hunden og bruk det istedenfor.

 

5. Oppdatert telefonens programvare.

Rett etter at en telefon kommer på markedet blir programvaren oppdatert hyppig, og kun toppen av isfjellet er ting du legger merke til. Resten er små kodeforbedringer som gjør at du få bedre batteritid, batteri talekvalitet og bedre dekning samt mye mer som få kjenner til. Les mer og last ned her.

 

Håper det hjelper. :)

 

Problemet med linsedekselet har jeg ikke vært borti, og butikken min har solgt ganske små mange av denne modellen. Tror derfor du bare har vært veldig uheldig med din telefon. Dette lar seg uansett reparere på garantien.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hei!

 

 

 

Etter to bilder (yes. Det tok to bilder før den staute friluftstelefonen min knelte) løsnet dekselet foran telefonen. Ikke sånn at jeg mistet det, men det er ikke mulig å "feste" det foran linsa lenger, det flytter seg etter hvordan jeg holder telefonen. Det betyr i praksis at jeg ikke selv bestemmer når jeg vil aktivere kameramodus. Dette resulterer i at jeg plutselig befinner meg i kameramodus midt i en melding, eller at dekselet skyver over linsa igjen når jeg faktisk skal ta bilde. Håpløs situasjon, og venter på en servicepose i håp om at det skal bli ok igjen.

 

Jeg har fått tatt ca. 10 bilder med kameraet. 7 av dem har en hvit stripe på venstre side av bilde, som om det "fader" ut ved kanten. Man kan jo påstå at bildene bare ser mer kunstneriske ut da, men tidvis er det ikke helt den effekten jeg ser etter når jeg tar bilder.

 

Er det noen flere med tilsvarende erfaring? Flere løse kameradeksler ute og går?

 

Jepp, det samme skjedde med min. En papirlapp under dekselet hjelper på litt for å holde det stille.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Min har nå begynt å slå seg av innimellom når jeg får meldinger. Det skjer ikke så ofte, men har hendt 4-5 ganger hittil i 2009, og det er veldig plagsomt når det først skjer. Tør ikke oppdatere den fordi sist jeg gjorde det slettet den alle meldingene og kontaktlista mi :p

 

Har lest andres erfaringer rundt blackouts, at de har hatt C702 som slår seg av spontant midt i en telefonsamtale, så sånn sett er det ikke ille når man får melding, men det er fortsatt ikke akkurat en positiv ting...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 7 måneder senere...
Hei. Hvordan er det med denne mobilen? Hørt mange er plaget med den. Er det lurt å kjøpe den?

 

Jeg lurer litt på det samme, nå som flere har hatt den ett års tid er det sikkert noen gode erfaringer.

Jeg vurderer denne telefonen da den jo har en fin pris.

 

Noen ganger så er det jo sånn at enkelte modeller viser seg meget gode med få feil og andre modeller skaper en del frustrasjon over tid.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...