Gå til innhold

Sony Ericsson C702


Anbefalte innlegg

Nå gikk jeg ut fra prisene på telefonene da de ble testet. At de blir billigere etter en stund på markedet er velkjent. Mener å huske at N82 kostet langt over 4K da den kom. Nærmere 5K, mener jeg det var?

 

Prisen på C702 er forøvrig 2399,- på elkjøp.

Jeg kjøpte min for ca 4200,- på cdon i desember uten at det var et tilbud. Om du sammenligner pris så må du sammenligne hva de koster nå, ikke hva N82 kostet da.

 

Hvorfor i alle dager skulle jeg det? Amobil sier iallefall at pris spiller inn på totalkarakteren, noe jeg dog betviler, men om det skulle gjøre det, så må man selvfølgelig sammenligne pris når telefonen ble testet. Dette skjønner du vel? Og for ørtene gang; Flere funksjoner er ikke det samme bra telefon. Dette skjønner du også?

 

SE c702 er en kjempeflott telefon, og jeg er ikke i tvil om at den er et bedre valg enn N82, for ca 90% av mobilkjøperne. Men for amobil måtte det ha stått Nokia på den, før de kunne gitt den toppkarakter. Dette ser du garantert, men du nekter å inrømme det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt enig Delavar.. Selv om jeg vil tro Poe mente at siden denne n82 var såpass dyr når den kom så burde det nok vært hardere krav for og oppnå 6er, en hva en telefon til under 3000 gjør.. Men det har ikke noe og si for C702 sin karakter siden n82 i dag er såpass billig og såpass mye bedre en c702.. Men i slutten av 2007 så var det enkelt og greit ingen telefonen som kunne måle seg med n82, så at den fikk 6er er helt forståelig..

 

Hvordan vet du at N82 er bedre enn C702? Du røper deg selv som en forutinntatt Nokia fan, som ikke skjønner at andre faktisk lager like gode, om ikke bedre mobiler. At en telefon er spekket med mange halvgode funksjoner, er ikke det samme som at den er bra. Lær deg forskjellen på kvantitet og kvalitet.

Lenke til kommentar
Helt enig Delavar.. Selv om jeg vil tro Poe mente at siden denne n82 var såpass dyr når den kom så burde det nok vært hardere krav for og oppnå 6er, en hva en telefon til under 3000 gjør.. Men det har ikke noe og si for C702 sin karakter siden n82 i dag er såpass billig og såpass mye bedre en c702.. Men i slutten av 2007 så var det enkelt og greit ingen telefonen som kunne måle seg med n82, så at den fikk 6er er helt forståelig..

 

Hvordan vet du at N82 er bedre enn C702? Du røper deg selv som en forutinntatt Nokia fan, som ikke skjønner at andre faktisk lager like gode, om ikke bedre mobiler. At en telefon er spekket med mange halvgode funksjoner, er ikke det samme som at den er bra. Lær deg forskjellen på kvantitet og kvalitet.

 

Det er så latterlig.. Jeg er så lite nokia fan.. Skjønner godt at andre produsenter kan lage gode telefoner..

Men hva er så flott med c702? 3.2mpxiel kamera som i følge testen ikke er det helt store..

Wifi har den ikke.. Og noe UIQ/s60/windows opplegg har de droppet så den er ikke en smartphone heller.. Om det er positivt eller ikke kan vell diskuterers.. men UIQ og s60 er såpass brukervennelig at det blir som en vanlig telefon bare man har muligheten for ekstra programmer..

 

Det at mobilen.no gir denne telefon 6er, er så vidt jeg kan se, bare pga mobilen.no tar mer utgangspunkt i at C702 er laget for en spesiell målgruppe.. Mens amobil tar i mindre grad hensyn til det og prøver og gjøre den mer sammenlignbar.. Og sammenligner man denne mot n82 med hensyn til prisforskjellen.. så vil jeg si n82 er ett bedre valg.. får med 2gb minnebrikke også på den..

Mobilen er kanskje ikke det beste og sammenligne karakterer med, syntes de testene der er så korte og litt lite forklart.. men men..

 

Og hvordan jeg vet n82 er bedre en C702, jeg vet det ikke.. Jeg tar utgangspunkt i tester rundt på nettet om de forskjellige telefoenen og danner meg ett bilde av åssen telefon er ut i fra det.. Jeg jobber ikke på en butikk som selger mobiler eller er noe mobiltester..

 

Alle disse halvgode funksjonene til n82 er ut i fra tester andre steder en amobil bra.. ikke halvgode, men bra..

Lenke til kommentar
den største forskjellen at den dedikerte "Tilbake"-knappen er borte. Til gjengjeld har du fått egne taster for å ringe og legge på. Dette er en forbedring i de flestes øyne, og gjør betjeningen av Sony Ericssons modeller mer lik andre merker.

Les mer

trist. forbedringen er at det ligner andre modeller. for folk flest er det best å ta den billigste men i lengden mye dårligere løsningen.

veldig trist.

 

SEs modeller burde hatt én ringetast i tillegg. men at de måtte fjerne tilbaketasten er bare tull.

 

man trenger bare en ringetast. det bør ikke stå et softvalg, "ring", hver gang man ser et nr, når man gjør noe annet. man ringer ofte, man bør ha en ringetast. men når man ringer, så har man ikke særlig annet av aktuelle valg enn å legge på, så det er logisk at dette kan legges til samme tast. hvis man vil ha to samtaler på en gang kan man gjøre det i menyen. folk flest gjør vel dette sjelden.

 

på nokia har legg-på tasten bare en "tilbake til standby-funksjon", istedet for å trykke kort = en gang tilbake, og holde inne = tilbake til standby, som siemens hadde. på nokia har man da derfor brukt det fleksible softvalget til et valg man så godt som alltid har, nemlig tilbake. og da er det andre softtastvalget man har (hvis man bare har to, som alle s60 unntatt nyeste, tror jeg) ofte dømt til å hete "valg". man kan altså ofte ikke gjøre noe aktuellt med en gang uten å trykke "valg". siden man så godt som alltid har dette valget gjennomsnittlig på tlfen burde dette ha en egen tast. gjerne der rød legg-på-tast var.

iforhold til alle andre tilleggs-taster som f.eks. s60tlfer kan ha, er tilbake-tast kraftig undervurdert.

tror jeg da. kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skulle jeg det? Amobil sier iallefall at pris spiller inn på totalkarakteren, noe jeg dog betviler, men om det skulle gjøre det, så må man selvfølgelig sammenligne pris når telefonen ble testet. Dette skjønner du vel? Og for ørtene gang; Flere funksjoner er ikke det samme bra telefon. Dette skjønner du også?

 

SE c702 er en kjempeflott telefon, og jeg er ikke i tvil om at den er et bedre valg enn N82, for ca 90% av mobilkjøperne. Men for amobil måtte det ha stått Nokia på den, før de kunne gitt den toppkarakter. Dette ser du garantert, men du nekter å inrømme det.

Her misforstår du helt og med vilje virker det som. Hadde N82 fremdeles kostet over 4000 så hadde jeg vært mer enig, men nå har den vært på markedet siden før jul og ting har endret seg, skjønner du ikke det? Prisene synker. Skal jeg liksom sammenligne K750i med C702 og kalge på hvorfor en den gang dyrere mobil fikk høeyre karakter på tross av dårligere specs? Ser du hvor dum slike sammenligninger blir? Du må sammenligne med mobiler som kommer ut på omtrent samme tidspunkt, og hvis de ikke gjør det taes prisen med i sammenlingingen. Jeg må nok engang trekke fram K850i som et eksempel, hvorfor bruker du ikke den til å sammenligne med? Den er adskillig mer lik C702 enn N82 er. Blir som om jeg skulle sammenlignet N6300 mot P1i. Om du skal sammenligne mobiler så finn den som er mest mulig lik, og det eneste du tilsynelatende har funnet er at de begge får kritikk for tastatur.

 

Nei, flere funksjoner trenger ikke gi en bedre mobil, men det kan gjøre det og gjør ofte det, det skjønner vell du også? Flere funksjoner gir høyere pris. Hadde C702 hatt 5 MP- kamera, vga video og wlan skulle jeg stått på barrierene og vært like ivrig som deg for at den ikke får 6er, dog må vi forholde oss til hva den gir, hva den koster og at den faktisk har noen ørsmå svakheter. Jeg er helt uenig i at 90% ville foretrukket den framfor N82, at flertallet ville foretrukket den kan hende, men langt fra nesten alle da mange verdsetter wlan, video og bra kamerafunksjon, spesielt vi teknofile gutta ;)

 

Siden K800i og K850i fikk toppkarakterer på tross av endel svakheter så nekter jeg å være med på ditt siste ressonement, isåfall må det hete at tlfen må hete nokia eller SE for å få toppkarakter, da omtrent alle 6ere de siste årene har blitt gitt nettopp nokia eller SE.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skulle jeg det? Amobil sier iallefall at pris spiller inn på totalkarakteren, noe jeg dog betviler, men om det skulle gjøre det, så må man selvfølgelig sammenligne pris når telefonen ble testet. Dette skjønner du vel? Og for ørtene gang; Flere funksjoner er ikke det samme bra telefon. Dette skjønner du også?

 

SE c702 er en kjempeflott telefon, og jeg er ikke i tvil om at den er et bedre valg enn N82, for ca 90% av mobilkjøperne. Men for amobil måtte det ha stått Nokia på den, før de kunne gitt den toppkarakter. Dette ser du garantert, men du nekter å inrømme det.

Her misforstår du helt og med vilje virker det som. Hadde N82 fremdeles kostet over 4000 så hadde jeg vært mer enig, men nå har den vært på markedet siden før jul og ting har endret seg, skjønner du ikke det? Prisene synker. Skal jeg liksom sammenligne K750i med C702 og kalge på hvorfor en den gang dyrere mobil fikk høeyre karakter på tross av dårligere specs? Ser du hvor dum slike sammenligninger blir? Du må sammenligne med mobiler som kommer ut på omtrent samme tidspunkt, og hvis de ikke gjør det taes prisen med i sammenlingingen. Jeg må nok engang trekke fram K850i som et eksempel, hvorfor bruker du ikke den til å sammenligne med? Den er adskillig mer lik C702 enn N82 er. Blir som om jeg skulle sammenlignet N6300 mot P1i. Om du skal sammenligne mobiler så finn den som er mest mulig lik, og det eneste du tilsynelatende har funnet er at de begge får kritikk for tastatur.

 

Nei, flere funksjoner trenger ikke gi en bedre mobil, men det kan gjøre det og gjør ofte det, det skjønner vell du også? Flere funksjoner gir høyere pris. Hadde C702 hatt 5 MP- kamera, vga video og wlan skulle jeg stått på barrierene og vært like ivrig som deg for at den ikke får 6er, dog må vi forholde oss til hva den gir, hva den koster og at den faktisk har noen ørsmå svakheter. Jeg er helt uenig i at 90% ville foretrukket den framfor N82, at flertallet ville foretrukket den kan hende, men langt fra nesten alle da mange verdsetter wlan, video og bra kamerafunksjon, spesielt vi teknofile gutta ;)

 

Siden K800i og K850i fikk toppkarakterer på tross av endel svakheter så nekter jeg å være med på ditt siste ressonement, isåfall må det hete at tlfen må hete nokia eller SE for å få toppkarakter, da omtrent alle 6ere de siste årene har blitt gitt nettopp nokia eller SE.

 

Jeg missforstår ingenting. Hvordan mener du da poengsystemet til amobil skulle virke? Skal man sette seg ned og spå hva en telefon vil koste i fremtiden når man fastsetter en karakter? Og det at det finnes andre modeller på markedet, skal jo ikke ha noe som helst å si på karakteren til testeksemplaret. Da er det den telefonen som er på testbenken, og da er det dens funksjoner som skal testes. Så til slutt skal man finne ut hvor gode den er på det den oppgir at den skal kunne, sjekke hvilken prisgruppe den havner i, og så sette en karrakter. I amobil sitt tilfelle sjekker de også om det står Nokia på den. Så skal du dra pris inn i debatten om karakter, så er det selvfølgelig prisen den innehar da den ble testet. Alt annet blir jo bare tull.

 

Og hvorfor argumenterer du for megapixler? Er det ikke heller viktig at optikken er god? Wlan er neppe noe kjøpegruppen til denne telefonen vil savne. Video blir uansett for dårlig til å vises på tv, så hvor dårlig spiller vel ingen rolle, så lenge det ser ok ut på telefonen.

 

At to SE tlefoner sniker seg inn på arenaen og får 6, er vel heller unntaket som bekrefter regelen her på amobil. ;)

Lenke til kommentar
Jeg missforstår ingenting. Hvordan mener du da poengsystemet til amobil skulle virke? Skal man sette seg ned og spå hva en telefon vil koste i fremtiden når man fastsetter en karakter? Og det at det finnes andre modeller på markedet, skal jo ikke ha noe som helst å si på karakteren til testeksemplaret. Da er det den telefonen som er på testbenken, og da er det dens funksjoner som skal testes. Så til slutt skal man finne ut hvor gode den er på det den oppgir at den skal kunne, sjekke hvilken prisgruppe den havner i, og så sette en karrakter. I amobil sitt tilfelle sjekker de også om det står Nokia på den. Så skal du dra pris inn i debatten om karakter, så er det selvfølgelig prisen den innehar da den ble testet. Alt annet blir jo bare tull.

 

Og hvorfor argumenterer du for megapixler? Er det ikke heller viktig at optikken er god? Wlan er neppe noe kjøpegruppen til denne telefonen vil savne. Video blir uansett for dårlig til å vises på tv, så hvor dårlig spiller vel ingen rolle, så lenge det ser ok ut på telefonen.

 

At to SE tlefoner sniker seg inn på arenaen og får 6, er vel heller unntaket som bekrefter regelen her på amobil. ;)

Nei, og det er her du misforstår. Prisen da avgjør selvsagt karakter der og da. Hadde N82 reele konkurrenter den gangen? Nei, vil jeg si, ikke i den prisklassen. Har C702 reele konkurrenter? Ift specs ja, ift bruksområde nei, derfor blir det feil å sammenligne disse, men skal man se på bang for bucks ift specs blir selvsagt alle mobilder vektet mot tilsvarende spesifiserte mobiler i testøyeblikket, hva de man sammeligner med en gang kostet er irrelevant. Skjønner du nå hva jeg mener? Hvis sammenligningen din skal stemme må jeg nok en gang påpeke at K850i enten burde fått lavere karakter eller at C705 burde fått terningkast 7 fordi den er billigere enn K850i var da den ble testet selv om de spesifikasjonsmessig er like på endel områder og C702 nok kommer bedre ut med unntak av kamera.

 

Antall megapixler koster, og ja, optikken på både K850i, N82, N95 osv er bedre enn den brukt i C702, den hamler jo ikke opp med K800i\N73 engang. Nei, vgs uten kompresjon med 30 fps fungerer aldeles utmerket på TV, ikke uten grunn at jeg bruker videoer tatt med N82 når jeg lager fotoalbum på CD\DVD. Kvaliteten er faktisk bare såvidt under hva Canon DV-kameraet til min far som ksotet nærmere 3000 presterer, unntakene er zoom og dårlige lysforhold. I C702 gruppe vil neppe noen savne wlan, i N82 sin gruppe vil mange savne det, hvorfor skal du sammenligne disse når de er myntet på totalt forskjellige marked?

 

Det er temmelig mange flere SE-mobiler som har fått 6 oppigjennom tiden. K750i og T610 er vell to andre gode og velfortjene eksempelr i sin tid. Husk også at karakterer justeres ned ettersom tiden går, jeg kan være enig med deg at noen nokia når for høyt opp, men det gjør sannelig enkelte SEer og ;)

Lenke til kommentar
Og det at det finnes andre modeller på markedet, skal jo ikke ha noe som helst å si på karakteren til testeksemplaret.
Den påstanden faller på sin egen urimelighet.

 

 

Når det gjelder optikken i C702 er den på nivå med K800i, så det er liten grunn til å juble (kilde: MR).

 

I denne prisklassen er det faktisk bra. Denne vil jo ikke koste mer en 1500+ når den skal evalueres om et halvt år... For prisen den har nå, betyr jo null og niks. Det er prisen om et halvt år man må ha i minnet når man skal sammenligne med andre. :no:

Lenke til kommentar
I denne prisklassen er det faktisk bra [at optikken er på nivå med K800i].
Blir vel litt feil å kalle det bra at en ny Cyber-shot-modell har kamera tilsvarende en to år gammel K800i? I så fall skulle denne modellen vært i S-serien (snap shot), og ikke C-serien.

 

 

For all del, C702 er en kjempemessig telefon jeg hadde velgt om ikke kalender, e-post og avanserte programmer stod i fokus. Alt jeg sier er at det ikke er en C-modell. :)

Lenke til kommentar
I denne prisklassen er det faktisk bra [at optikken er på nivå med K800i].
Blir vel litt feil å kalle det bra at en ny Cyber-shot-modell har kamera tilsvarende en to år gammel K800i? I så fall skulle denne modellen vært i S-serien (snap shot), og ikke C-serien.

 

 

For all del, C702 er en kjempemessig telefon jeg hadde velgt om ikke kalender, e-post og avanserte programmer stod i fokus. Alt jeg sier er at det ikke er en C-modell. :)

 

 

Bildene fra C702 blir dårligere enn fra K800i

 

C702 har mindre billedbrikke, og kameramodulen er levert av Samsung.

 

Jeg må si meg enig; det blir feil å kalle C702 for Cyber-Shot.

Lenke til kommentar
G900 fikk 5 her på amobil og 4 på mobilen.no. Forbruker.no gir den 3 (noe jeg synes er for lavt), så på den mobilen har faktisk amobil vært snill ift andre testnettsteder. Forbruker.no gir jo faktisk 6220 6er, uten at jeg synes det er fortjent.

 

Husk at amobil innførte en ny regel, 5 uten å anbefale produktet. Så egentlig fikk den vel bare 4 da...? Forbruker.no er helt uinteressant, da jeg velger å tro at de ikke har peiling på noen ting...

Lenke til kommentar
Jeg spør på nytt:

 

Er litt usikker på det med geotagging. Må man være utendørs og få rett gps-posisjon for at geotaggingen skal fungere riktig? Det kan jo ta noen minutter..

 

Hei,

såvidt jeg husker merket med geotagging uansett, jeg regner med den da bruker siste registrerte posisjon. Jeg måtte dessverre sende fra meg telefonen så jeg får ikke testet det akkurat nå.

Lenke til kommentar
..

Du gjør iallfall ditt for å holde denne diskusjonen på et lavmål poe. Nå prater du tøv, noe du vet utmerket godt.

 

Det kan virke som du mener at ingen andre enn deg selv har peiling. Deg om det.

 

Forbruker.no er vel en avart fra aftenposten. Tipper de som jobber der ikke har videre kompetanse på diverse fagområder, men at det kun dreier seg om journalister som synser seg frem fra personlige preferanser. De dekker jo et bredt spekter av ting og tang. Jeg har mer tiltro til mobilen.no, som kun har mobiltelefoner som fagfelt, og dermed må man gå utifra at de også innehar bedre spisskompetanse.

 

Amobil hadde vært på linje med mobilen.no, hadde de kunnet legge av seg den evinnelige favoriseringen av Nokia...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...