Gå til innhold

Beyerdynamic DT770-80 Pro - Spiller ikke høyt nok...


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Kjøpte disse og fikk først testet dem igår hos en kompis. Vi satt volumet på maks, men det spiller fortsatt ikke noe særlig høyt. Vi prøvde ulike sanger også for å se om det var feilen, men neida.

 

Mine gamle Sennheiser HD280 Pro har ikke dette problemet, og er veldig lettdrevne. De er på 64 Ohm og de nyinnkjøpte fra Beyerdynamic er på 80 Ohm.

Hadde ikke trodd at forskjellen skulle være så stor :roll:

 

Så da blir spørsmålet mitt om jeg må kjøpe meg en hodetelefonforsterker, eller om jeg heller bare kan kjøpe et bra lydkort hvilket jeg heller ønsker og legge penger i ettersom jeg nå er igang med delebestilling til ny PC.

Lydkortet er altså et Creative SB X-Fi Platinum Fatal1ty PCI Champion Edition...

 

Vil dette kunne drive mine nyinnkjøpte hodetelefoner til det fulle ?

 

:hmm:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

må være veldig svak sak du har fra før. alt jeg har spiller høyt nok for min del, selv små svake mp3 spilelre. sikker på det ikke var noe kluss med insillinger i lydkontrollpanelet?

Lenke til kommentar

Har prøvd de på maskinen her hjemme også nå, en jeg låner av brodern ettersom to pc'er tok kvelden her hehe.

Vel det jeg ønsket å si er at det er samme greier her også. De spiller i helt normalt nivå, men ikke mer enn dét, og jeg ønsker jo å få wattet opp noen ganger og virkelig nyte, som sikkert de fleste andre gjør i ny og ne =]

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

da har du nok enten dårlig hørsel eller svakt utstyr. hodetelefonforsterker er nok løsningen da, eller returnede hodetelefonene og kjøpe 32ohm utgaven

Lenke til kommentar
Men vil ikke et veldig bra lydkort gjøre susen ? De pc'ene jeg har prøvd headsettet på har jo hatt kjipe integrerte lydkort.

Vil helst slippe å kjøpe forsterker i tillegg, om jeg kan slippe.

Sjekk linkene i min første post, altså sjekk ut lydkortet jeg har satt i bestilling. :p

"Kjipe integrerte lydkort" har ingen problemer med å spille høy lyd med dette headsetet. Bruker selv integrert på min stasjonære, og der holder jeg på å sprenge trommehinnene mine på 50%. Til og med på min mobil og mp3-spiller er lyden meer enn høy nok.

 

Edit: Allerede på 25% var volumet ubehagelig høyt. Så kan umulig tro headsetet er feilen i ditt tilfelle (med mindre du har et lettere deffekt eksemplar?).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Du sier at integrerte lydkort ikke har problemer med å spille høyt med det headsettet jeg har skaffet, og at det nok ikke er noe feil med headsettet...

Vel, kan du gi meg et hint om hva som er feil da ettersom dette høres veldig selvmotsigende ut ?

 

En av greiene må jo være feilen, og jeg prøver å finne synderen, mens du nå sier at ingen av disse to er synderen...

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Det var egentlig ikke så motsigende for meg. Jeg tenkte at det kunne være enten brukerfeil eller headsetfeil. Førstnevnte er vel ganske utelukket siden du har prøvd ganske mye forskjellig om jeg forstår deg riktig? Så den feilen som står igjen på min liste er headsetet.

Lenke til kommentar

Noen andre som har greie på dette ? Ringte butikken idag som solgte meg disse, men han som hadde greie på slikt var på ferie to uker til, så da ble jeg ikke stort klokere. Prøvde å ringe Hifi-klubben også men der var det ikke sjangs å komme igjennom linjene.

 

Har bestilt alt av deler til ny PC, inkludert det lydkortet jeg linker til, men jeg får jo ikke testet headsettet før alt er kommet og satt sammen.

Hadde vært kjekt å få en fornemmelse for om jeg slipper å legge ut enda mer penger, altså på en hodetelefonforsterker også :roll:

Lenke til kommentar

Det er nok ikke de store forskjellene i volum på integrert og dedikert lydkort. Men kvalitet.

 

Uansett så har jeg merket med alle mine hodetelefoner, Philips 890 og Sennheiser HD 595 at når lydkortene på PC kommer over ett vist nivå, 90% så forverres kvaliteten veldig på lyden. Forvrengningen blir forferdelig.

 

Har hatt dette problemet med å kjøre de direkte fra lydkortet. Det har hjulpet mye når jeg har latt volumet stå på ca 80-85%, og latt Logitech Z-5500 og i dag Logitech Z4 stå for resten av forsterkningen. Det blir som egen hodetelefon forsterker.

 

Jeg får se hvordan det blir med en skikkelig dedikert HT forsterker snart. Har bestilt en Creek fra www.thecableco.com.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Jaja, det får så være. Ønsket meg et bra kort uansett, og med mye tilkoblingsmuligheter + en fjernis :) Måtte nesten stå i stil med resten :-)

Gjorde også som deg og kjøpte meg et lydkort (EMU0404) med dedikert hodetelefonutgang. DT770-80 er litt volumsvak direkte fra utgangen på lydkortet (hadde tidligere Terratec DMX6 Fire).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...