Gå til innhold

Verdi på pc: Q9450, 9800GTX, 4GB ram, 640GB Hdd, mm.


Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte for kort tid siden en ny pc som jeg satt sammen selv, men har insett at jeg egentlig ikke trenger en så kraftig pc, så jeg vurderer å selge den å isteden kjøpe meg en rimeligere bærbar pc. Så lurer jeg på om noen her kan komme med en prisantydning på maskinen. Tenkte å ha den ute på Finn.no bla. Tror ikke jeg kommer til å selge den om jeg må så veldig mye under innkjøpsprisen.

 

Ting som burde nevnes er at maskinen aldrig har blitt brukt, den er bare satt sammen og testet for å sjekke at alt var i orden.

Jeg har fortsatt kvitteringer og org embalasje på alle komponentene. Hvis jeg selger den så blir det uten opperativsystem og uten skjerm.

 

Under er en liste over spesifikasjoner og tilbehør som følger med maskinen. Setter pris på om noen hadde kommet med forslag på en pris jeg burde kunne få for den. ;)

 

Hardware.

Hovedkort: XFX Nforce 780i SLI.

Prosessor: Intel Core2 Quad 9450.

Minne: Mushkin REDLINE DDR2 4096MB Extreme Performance.

Strømforsyning: Gigabyte ODIN GT 800W

Harddisker: Segeate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 (2stk, totalt 640GB).

Kabinett: Thermaltake Soprano DX.

Dvdbrenner: Optiark/NEC AD-7173.

Skjermkort: Msi Nvidia Geforce 9800Gtx.

 

Tilbehør:

Tastatur: Saitek Eclipse

Mus: Logitech G5 Laser Gaming mouse 2000DPI.

Musematte: Steelpad 5L Professional Gaming Mousepad.

Ekstra strømforsyning: Ocz Modstream 520W.

Vifte: NorthQ Silent tornado 120mm.

Cpu kjøler: Thermaltake Mini typhoon.

Kjølepasta: Arctic Silver.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Men den var jo ganske dyrt å kjøpe alle delene og sånt, så den kommer jo på godt over 10k om jeg selger den.

Har på følelsen at det kan bli vanskelig å få solgt en "brukt" pc for over 10k?

 

Har ikke særlig lyst til å tape så mye penger på den, da beholder jeg den istedenfor. Er så fristende å rigge den opp å legge inn os på den, men får bare styre meg til jeg ihvertfal har hatt den ute for salg en liten stund. :p

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Ok, da prøver meg først litt høyt priset, så kan jeg heller senke litt etterhvert hvis det ikke er noen videre interesse. :cool:

 

Men angående annonsen, hvilken aldersgruppe tror du jeg burde sikte meg inn på? Eller for å si det på en annen måte, hvordan burde jeg formulere annonsen. Hvis jeg retter meg inn mot 14-16åringene f.eks så burde jeg kanskje skryte av at maskinen kan dra det meste, og at det er blått lys i vifter osv. Men hvis jeg retter meg mot de litt eldre og kanskje de som har litt mer erfaring så burde jeg kanskje bare la spesifikasjonene tale for seg selv. Hva tror du/dere?

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Siden den aldri har blitt brukt, så er den jo ny faktisk. Jeg vill tatt av 5-10% fra nypris.

Jeg tror han skal ha flaks om han får over 80% av nypris for den. Det forutsetter at han finner en kjøper som hadde tenkt å kjøpe et veldig lignende oppsett selv og at kjøperen ikke synes det er en ulempe at reklamasjonsretten står i en annens navn.

 

PS. Prøv gjerne bruktmarkedet og annonse.no også. I motsetning til Finn og QXL er disse gratis.

Lenke til kommentar

Du så den andre annonsa ja. Skal legge ut en ny tenkte jeg, (derfor jeg starta topicen) det som står om dekselet gjelder ikke lenger btw, har fått fikset det.

 

Slapp av, forventer absolutt ikke så mye hehe. :p

Har et håp om ca 12k, men hvis jeg ikke får det for den så beholder jeg den. Er ikke krise om jeg ikke får solgt den.

Det kjipeste er å bare ha den stående uten å røre den. :hm:

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Joa, men saken er den at jeg egentilg ikke har bruk for det. Synes ikke det er verdt å betale så mye kun for å kunne spille spill. (Jada, jeg har det med å handle først, tenke etterpå.) Har trossalt X360 stående og hvis jeg får ca 12k for den så har jeg råd til en Ps3 + Wii og en bærbar pc. Vil si det gir mer glede per krone enn en gaming pc gjør.

 

"Dette skulle du tenkt på tidligere" Tenker nok mange nå, men som jeg sa, jeg har det med å handle først, tenke etterpå.

(Impulskjøp er skumle greier!)

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...