Gå til innhold

DVD-R plater og priser

Anbefalte innlegg

Heisann, vi i www.blekkpatron.no ønsker å sjekke litt om oppfatningen av DVD-R media og priser.

Vi har lagt ut to "pakker" en med 25 stk 2X plater til 400,- og en annen pakke på 25 stk 4X plater til 600,-

Hvordan er disse prisene? Og bør vi tilby større kvanta til en billigere penge - eller er 25 stk et greit kvanta?

Ser frem til å høre synspunkter fra dere. Vi har bare tatt inn et lite parti så dette er et prøveprosjekt:)

Videoannonse
Annonse

24 kr skiva for ritek g4, er jo ikke så ille....

Men de datawrite 2x skivene er fysj å fy, problemet med disse er at ulike batcher kan komme fra forskjellige fabrikker. Og noen av de kan være ekstremt dårlige ( Princo ).

Jeg for min del ville aldri kjøpt, datawrite 2x skiver pga. den lille muligheten som finnes for å få dårlig media.

Device Information:

Current Profile: DVD-R

Disc Information:

Status: Empty

Erasable: No

Free Sectors: 2 297 888

Free Space: 4 706 074 624 bytes

Free Time: 510:40:38 (MM:SS:FF)

Pre-recorded Information:

Manufacturer ID: RITEKG04

Physical Format Information:

Book Type: DVD-R

Part Version: 5

Disc Size: 120mm

Maximum Read Rate: 10.08Mbps

Number of Layers: 1

Track Path: Parallel Track Path (PTP)

Linear Density: 0.267 um/bit

Track Density: 0.74 um/track

Er dette svar nok på spørsmålet? (beklager min uvitenhet) og om det er svar påspørsmålet hva sier det om kvaliteten på platene:) - dette er på 4X platene

Manufacturer ID: RITEKG04 <-- This is da shit :))

Goplater det ja .. det er det som er DYE infoen , RITEK 4x Dye funker meget tilfredsstillende og også bra i bl.a Pioneer 4x dvd- brennerne (meget kresne brennere.. har slik en selv)

Bra media det der.. men få ned prisen til 20,- pr plate om mulig ved større kvanta, så vet jeg noen som kjøper en god del.

Hei, problemet er fraktprisen - vi har fast porto taskter på 30,- ved forskuddsbetaling og 75,- ved oppkrav og desverre veier disse platene mye. En pakke (25 stk plater) vil koste oss 99,- og sende på oppkrav og 45,- ved forskuddsbetaling. Ved 2 pakker er våre utlegg henholdsvis 149,- og 105,- Så som dere ser så må prisen også sees i sammenheng med totalsummen når frakt er lagt til.

Vi har tatt inn et prøveparti og er interessen stor nok vil vi ta inn flere og også senke prisene.

Device Information:

Current Profile: DVD-R

Disc Information:

Status: Empty

Erasable: No

Free Sectors: 2 297 888

Free Space: 4 706 074 624 bytes

Free Time: 510:40:38 (MM:SS:FF)

Pre-recorded Information:

Manufacturer ID: TDKG02000000

Physical Format Information:

Book Type: DVD-R

Part Version: 5

Disc Size: 120mm

Maximum Read Rate: 10.08Mbps

Number of Layers: 1

Track Path: Parallel Track Path (PTP)

Linear Density: 0.267 um/bit

Track Density: 0.74 um/track

Dette er for 2X platene

Hmm.. den dyen der er litt tvilsom vil jeg si , for Princo 2x media har og den TDKG200 Dyen , og det er ikke TDK , det er "fake " TDK dye, ergo Princo sin .. da bør dere skrive på mediaene OBS : Ikke Kompatible med Pioneer DVD-105/A05 4X brennere .

Har selv brent disse platene , og de funker overhode ikke i 2x , får read

errors både i dvd-rom og stand alones, i 1x funker de sån tålig

men opplever ofte problemer og.

DataWrite er sån typisk "OEM" produsent som bruker produkter

fra mange andre under leverandører , en kan finne 2x classic plater både med "TDKG02000 DYE / PRINCO" og "RITEKG02" dye .. kommer litt ann på dato , men virker som Princo er på de nyeste for Ritek har slutta produsere de RITEKG02 mediaene og lager utelukkende RITEKG04 plater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...