Gå til innhold

Omflytting av Vista lisenser


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag en stasjonær pc med Vista 32 bit ultimate Engels, har bestilt en bærbar pc med Vista 64 bit ultimate norsk (var fri for engelsk). Den bærebare vil ikke he windows insallert slik at den lisensen er ikke låst til den pc'en enda.

Det jeg hadde lyst til er å bruke den nye 64 bit lisensen på den stasjonære og flytte over den "gamle" 32 bit lisensen til den bærbare. Kan dette gjøres så enkelt som det? Jeg vet jeg må kontakte MS for å få aktivert den gamle lisensen på den bærbare men er di så velvillige på det? Begge to er OEM lisenser.

 

Til slutt, kan man på en f.eks. norsk vindows unltimate 64 bit velge Engelsk språkpakke? Slik som man kan gjøre med en Engelsk vista ultimate 32 bit?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det snakk om flytting av lisensen fra en stasjonær på til en bærbar. Jeg har byttet hd og ram på den sttasjonære så jeg har måtte ring ms for å reinstallert vista på den stasjonære en gang. Siden har jeg brukt backup. Jeg trot og håper at det går freit å flytte over lisensen til den bærbare for så å bruke den nye 64 bit lisensen på den gamle stasjonære.

Lenke til kommentar

Det er ikke lov å "flytte" en OEM Vista install til annen maskin.

Det bryter OEM licensing avtalen.

 

Microsoft Answers Vista OEM Questions

 

Microsoft removes transfer limitations from Vista - OEM licenses still different

 

Nytt hovedkort klassifiserer PCn som en ny , dvs transfer av Vista OEM fra samme PC til oppgradert PC med nytt hk er brudd på OEM licensing.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Veldig enkelt:

 

Med Windows OS kan du bruke lisensnøkkelen 3 ganger, det er ikke lov til å bruke lisensen mer enn på en pc. Hvis du skal være kverulerende med en som har installert det på forskjellige pcer før, så kan du ikke bare ta kontakt med Microsoft?

 

www.microsoft.no

 

Hadde du ringt dem hadde du funni ut av det med en gang ;)

Er vel ikke jeg som er kverulernde nå vel?

OEM-Lisnes er bundet til maskinen du innstalerte det på.

Lenke til kommentar

Jeg ha "fisken" i det og instalerte den nye lisensen på den nye laptopen.

 

ps. STOR plus til multicom for meget meget raskt utført ordre da jeg er på vei på ferie.

 

Men et annet spørsmål. Jeg har F-secure fra NGT med 3 lisenser og bruker en nå på den gamle 32 bit vista ultimate. PRøvde å innstalere den på 64 bit men.... nei. noen forlsag til et virusprogram som er lite men fungerer meget bra? F-secure på 32 bit wondows er exelent. Og norton er stort nei.

 

ps2. Jeg vet at dette kansje ikke er rette plassen på forumet men tenkte at det var noen 64. bits' guruer der ute :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...