Gå til innhold

[AoC]Jeg skal gå å plukke opp stein!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvorfor spiller vi et sånnt spill?

Kan vi ikke bare samles i Oslo og gå å plukke opp steiner? Også gir vi dem til noen bare? Så går vi rundt å prater? Kanskje slå ned noen som er mindre enn oss?

Seriøst...? Er det alt jeg skal gjøre i det spillet?! :(

Tør jeg spørre hva du forventer deg av et MMO? :)

Aldri spillt et MMO, så forventningene var veldig store når jeg ser så mange spiller WoW. Og AoC har fått bra karakterer etc. bla. bla. WoW... går vel på det samme da...?

Alle MMO's går ut på ca. det samme.

Bortsett fra EvE online og Star Wars Galaxies.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med trådstarter. Altså Age of Conan er bra for all del, men MMO per idag er veldig kjedelig. Klart du kan PVP'e, queste sammen med andre spillere. Men 90% av tiden din VIL uansett gå til questing og grinding.

Dette kommer alltid til å bli et problem sålenge spillet ikke er 100% i sanntid. For da kan man faktisk skape sitt eget innhold sammen med andre.

Hadde jeg vært spilldesigner ville jeg fjernet alt som heter av quester, for man trenger faktisk ikke levels og stats. Startet med en åpen verden med fullstendig realtime gameplay.

For å ikke glemme noe av rollespillaspektet kan man velge å trene nye stiler og kampteknikker, men da ikke ved å drepe mobs. Men ved å oppsøke en sertifisert trener og du må følge alle hans bevegelser realtime i spillet.

Lyst å bli sterk ? Løft tungt. Mer stamina ? Løp mye. Rett og slett gjør spillene mer som en film, for det er nettopp det spill er i bunn og grunn. De er filmer bortsett fra det er vi som kontrollerer hovedrollen. Da slipper man problemer med balansering siden man kan ikke balansere så mange klasser som er så totalt ulikt basert på stats. Det er så si umulig. WoW er jo fremdeles ikke balansert enda etter alle disse årene.

Skrevet
Hvorfor spiller vi et sånnt spill?

Kan vi ikke bare samles i Oslo og gå å plukke opp steiner? Også gir vi dem til noen bare? Så går vi rundt å prater? Kanskje slå ned noen som er mindre enn oss?

Seriøst...? Er det alt jeg skal gjøre i det spillet?! :(

Tør jeg spørre hva du forventer deg av et MMO? :)

Aldri spillt et MMO, så forventningene var veldig store når jeg ser så mange spiller WoW. Og AoC har fått bra karakterer etc. bla. bla. WoW... går vel på det samme da...?

Alle MMO's går ut på ca. det samme.

Bortsett fra EvE online og Star Wars Galaxies.

Har fortsatt tilgode å finne ett mmo som er like genialt som eve egnetlig, så hvorfor jeg sluttet med det lurer jeg litt på :p

Skrevet

Nå er det jo ikke slik at man plukker stein for å plukke stein. Hvis jeg ikke husker feil så er det lansbysmeden som trenger hjelp til å bygge en mur for å holde den stigende lavaen borte fra byen, som er grunnen til dette oppdraget. Og man gjør vel også dette fordi smeden sier han kan kutte slavelenkene dine hvis du hjelper han å hente stein.

Uansett, så og si alle MMOs består av trivielle oppdrag som dette. Man har jo også hundrevis av andre, mer heroiske oppdrag, men hvis man river bort "kjøttet" rundt oppdragene er det veldig ofte bare igjen "drep den dragen", eller "plukk de steinene". Og liker man ikke dette er kanskje MMO feil sjanger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...