Gå til innhold

Bestilling av varer fra Amentio


Anbefalte innlegg

Hei

 

Hvis man bestiller flere varer hos Amentio så blir hver vare levert for seg. Så hvis man bestiller for eksempel CPU og HK så kan mange regne med å få CPU den ene dagen og HK noen dager senere...

 

Men det koster jo en del å sende disse små pakkene, og regner med at det er forbrukeren som må betale porto på alle disse pakkene...

 

Så derfor lurer jeg på om Amentio blir dyrere når man legger til porto etc på prisene de opererer med...

 

Hva tror du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt masse varer fra amentio og tror prisen har vært 125 kr uansett vekt eller antall varer. Og varene kommer som nevnt tidligere fra ulike leverandører og dermed på uilike dager, men stort sett så er de lynraske med leveringene.

 

Tror forøvrig at de er ett lite firma, så jeg har hørt at noen ganger kan det være litt vanskelig å komme igjennom på telefon til de, men det er ikke noe jeg har merket noe til.

 

God service også og har ingen problemer med å anbefale de....

Lenke til kommentar
Har kjøpt masse varer fra amentio og tror prisen har vært 125 kr uansett vekt eller antall varer. Og varene kommer som nevnt tidligere fra ulike leverandører og dermed på uilike dager, men stort sett så er de lynraske med leveringene.

 

Tror forøvrig at de er ett lite firma, så jeg har hørt at noen ganger kan det være litt vanskelig å komme igjennom på telefon til de, men det er ikke noe jeg har merket noe til.

 

God service også og har ingen problemer med å anbefale de....

 

 

125kr er ikke uansett

 

 

Kompis bestillte full pc med blant annet et kabinett på 14kg og en Skjerm

 

Frakten kom på 175 kr :roll:

Lenke til kommentar

Amentio er som regel billigst i det lange løp med de fordeler og ulemper det medfører. For min del synes jeg det er helt greit. Frakten er ikke avskrekkende dyr, og så lenge TOTALSUMMEN er en del billigere enn alle andre bryr det meg lite. Jeg har ingen returer med de så langt, men har ringt de noen ganger uten problemer.

 

Og til slutt et lite eksempel:

 

Kompis av meg satte opp en PC på Komplett i deler. Jeg ba han sette samme PCen opp på Amentio (han hadde ikke hørt om Amentio før). Han sparte da 2500 spenn på en PC til rundt 15000... 12500 på Amentio altså. Og mange av delene fikk han jo faktisk fra Norek som er det samme som Komplett. Mener han betalte litt over 200 spenn i frakt noe som ikke er mye når det er snakk om en komplett PC og en haug med forskjellige pakker/avsendere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når det gjelder levering av varer hver for seg har jeg dessverre ingen erfaring vedr. Amentio.

Har handlet litt hos dem, og vil rose dem for rask og god service. Hyggelige på telefonen, også. Bestilte et skjermkort hos dem i går etter lunsj, og fikk melding i dag morges om at sendingen var ankommet. Alltid hyggelig tone og imøtekommenhet (så langt).

Lenke til kommentar

Frakten er 125 kroner uansett, og man får gjerne en del pakker på en større bestilling.

 

Jeg har hatt to reutrsaker på varer kjøpt gjennom Amentio - et hovedkort der kjøleren på et HK var fallt av og en forsendelse der 3 av 5 (!) disker var defekte. Høysy sannsnylig transportskade/produksjonsfeil og åpenbart ikke Amentios feil noe av tilfellene, men de håndterte retursaken effektivt synest jeg.

Lenke til kommentar
Frakten er 125 kroner uansett, og man får gjerne en del pakker på en større bestilling.

 

Jeg har hatt to reutrsaker på varer kjøpt gjennom Amentio - et hovedkort der kjøleren på et HK var fallt av og en forsendelse der 3 av 5 (!) disker var defekte. Høysy sannsnylig transportskade/produksjonsfeil og åpenbart ikke Amentios feil noe av tilfellene, men de håndterte retursaken effektivt synest jeg.

 

Jasså ja. De har satt en fastpris på 125 nå? Må isåfall være noe helt nytt. Min nyeste ordre for 1,5 måneder siden kom på 173 i frakt for mobil, harddisk og skjermkort fra 3 ulike leverandører i 3 ulike forsendelser. Helt greit for meg siden alt blei mye billigere enn alle andre plasser. Før den tid har jeg sett flere ordre på over 125 i frakt.

 

Edit: Alle ordre er selvfølgelig betalt med kort, så ingen oppkrav.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Det kommer vel litt an på hvor du bor. Amentio har vel sporing slik at du kan se om de er sendt.

 

stavanger =) får kun opp att ordren er behaldet =( nå fik jeg opp att dvd/rom/brenner ikke lengre er i deres nettbutikk!! jeg har jo betalt for den. synes det er dårligt att butikken ikker tar kontakt . ringte nå men er kun folk der i ukedager =( håper jeg får penger tilbake

Lenke til kommentar

Da er de ikke sendt enda. Selv om varen ikke lenger er i butikken er den sikkert reservert deg.

Amentio driver ikke med svindel fordi om det er til tider veldig dårlig service.

 

Etter min mening er hele webmercs systemet idioti, og selv velger jeg å ikke handle fra slike selv om prisene er til tider noe lavere.

Lenke til kommentar
Da er de ikke sendt enda. Selv om varen ikke lenger er i butikken er den sikkert reservert deg.

Amentio driver ikke med svindel fordi om det er til tider veldig dårlig service.

 

Etter min mening er hele webmercs systemet idioti, og selv velger jeg å ikke handle fra slike selv om prisene er til tider noe lavere.

 

 

ok angre som en våt hund nå =(. sykt dårligt att alt er på lager men ikke sendt endda !! alt er jo betalt cash. kjøpte derfra og sparte 2500, kr i forhold til vanlige butikker . men angre nå. Nå må jeg sikkert sitte med denne gamle pc fra krigen en uke til , hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...