Gå til innhold

iPhone abo fra netCom og pris på telefonen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741
Selvfølgelig selger ikke mobilselskapet Netcom en telefon uten abonnement.

Ironisk du nevner dette, for man kan faktisk få kjøpt alle andre mobiler utenom iphone uten ab. hos netcom. Poenget er at hvis netcom skulle selge iphone uten ab. så hadde folk sett hvor dyr den egentlig var og enda flere ville styrt unna den (tror jeg). Tipper netcom ville krevd ca. 13 000 kr for den uten ab. og det er så mye at ingen ville kjøpt den uansett. Eller så kan det være at netcom ser store sjangser på å tjene ekstra mye på de spesielle ab. For det er ikke alle som både ringer og sender masse mld. Ergo sitter netcom igjen med enda mere penger pga. ubenyttet ringe/mld/datatrafikk. Så hvis det er mange "dumme" mennesker som kjøper denne mobilen til denne prisen så vil netcom tjene grovt på dette. Jeg kan ikke se en eneste grunn til at noen skal kjøpe den på netcom med de ab. og prisene de operer med i stedet for å ta en kjap runde på finn.no.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig selger ikke mobilselskapet Netcom en telefon uten abonnement.

Ironisk du nevner dette, for man kan faktisk få kjøpt alle andre mobiler utenom iphone uten ab. hos netcom. Poenget er at hvis netcom skulle selge iphone uten ab. så hadde folk sett hvor dyr den egentlig var og enda flere ville styrt unna den (tror jeg). Tipper netcom ville krevd ca. 13 000 kr for den uten ab. og det er så mye at ingen ville kjøpt den uansett. Eller så kan det være at netcom ser store sjangser på å tjene ekstra mye på de spesielle ab. For det er ikke alle som både ringer og sender masse mld. Ergo sitter netcom igjen med enda mere penger pga. ubenyttet ringe/mld/datatrafikk. Så hvis det er mange "dumme" mennesker som kjøper denne mobilen til denne prisen så vil netcom tjene grovt på dette. Jeg kan ikke se en eneste grunn til at noen skal kjøpe den på netcom med de ab. og prisene de operer med i stedet for å ta en kjap runde på finn.no.

 

Ganske langt fra de oppgitte prisene nå til det som ble hevdet fra Apples side http://www.mobilen.no/wip4/roepe_norsk_iph.../d.epl?id=29958

Lenke til kommentar
12 måneders avtaletid er jo ikke mye.. og personlig kommer jeg til å bruke wlan mye mer enn 3g.. man er jo så og si alltid dekket av et trådløst nettverk..

 

Enig i det mrjazz sier her. Går an å satse på small abonnem. det første året i bindinga. Går man over max på datatrafikk pr. mnd koster det uansett "kun" kr. 10 pr. dag, og man kan laste ned ubegrenset gjeldende dagen, om jeg har forstått det riktig...

Lenke til kommentar
12 måneders avtaletid er jo ikke mye.. og personlig kommer jeg til å bruke wlan mye mer enn 3g.. man er jo så og si alltid dekket av et trådløst nettverk..

 

Enig i det mrjazz sier her. Går an å satse på small abonnem. det første året i bindinga. Går man over max på datatrafikk pr. mnd koster det uansett "kun" kr. 10 pr. dag, og man kan laste ned ubegrenset gjeldende dagen, om jeg har forstått det riktig...

Det står 10 kr/MB.

 

Ikke spesielt billig å ringe utover de 100 minuttene heller:

 

Telenor, Chess, fastlinje: 0,99 kr/min

Andre: 1,34 kr/min

Lenke til kommentar
Ønsker du å bryte bindingstiden på abonnementet, koster det fra 2400-3500 kroner, avhengig av abonnementstypen, forteller kommunikasjonsjef i NetCom Øyvind Vederhus til VG Nett.

Kjøp den til 1 krone, bryt kontrakten med en gang og slipp unna med 3501 kr for telefonen.

Lenke til kommentar
Ønsker du å bryte bindingstiden på abonnementet, koster det fra 2400-3500 kroner, avhengig av abonnementstypen, forteller kommunikasjonsjef i NetCom Øyvind Vederhus til VG Nett.

Kjøp den til 1 krone, bryt kontrakten med en gang og slipp unna med 3501 kr for telefonen.

Tviler på at det går. Chess har f eks det slik på Chess Gold at man ikke kan bryte det abbonomentet.

Lenke til kommentar
Ønsker du å bryte bindingstiden på abonnementet, koster det fra 2400-3500 kroner, avhengig av abonnementstypen, forteller kommunikasjonsjef i NetCom Øyvind Vederhus til VG Nett.

Kjøp den til 1 krone, bryt kontrakten med en gang og slipp unna med 3501 kr for telefonen.

Tviler på at det går. Chess har f eks det slik på Chess Gold at man ikke kan bryte det abbonomentet.

 

”- Ønsker du å bryte bindingstiden på abonnenmentet, koster det fra 2400-3500 kroner, avhengig av abonnementstypen, forteller kommunikasjonsjef i NetCom Øyvind Vederhus til VG Nett.”

Lenke til kommentar
12 måneders avtaletid er jo ikke mye.. og personlig kommer jeg til å bruke wlan mye mer enn 3g.. man er jo så og si alltid dekket av et trådløst nettverk..

 

Enig i det mrjazz sier her. Går an å satse på small abonnem. det første året i bindinga. Går man over max på datatrafikk pr. mnd koster det uansett "kun" kr. 10 pr. dag, og man kan laste ned ubegrenset gjeldende dagen, om jeg har forstått det riktig...

Det står 10 kr/MB.

 

Ikke spesielt billig å ringe utover de 100 minuttene heller:

 

Telenor, Chess, fastlinje: 0,99 kr/min

Andre: 1,34 kr/min

 

 

Mener at det står max 20 kr. pr. dag for bruk av 3G nettet på Netcom sine sider. Og da altså 10 kr. med iphone abonnem.

Er ikke dette riktig?

Lenke til kommentar
Jo, bare du som er feilinformert. Og uttalelsen er ifra Netcom, så hvorfor bestrider du det da?

 

 

Var det meg du svarte nå? Isåfall skjønner jeg ikke helt hva du mener..

Burde kanskje vært flinkere på å bruke sitat, men nei mente Knewtfan. Men slik jeg har forstått det, så er det 10kr/MB utover det du har fått allerede, altså ingen maks beløp.

Lenke til kommentar
Si at en person bruker 1000 min sms og MB, legg inn dette på telepriser.no da kommer iTalk Large best ut av alle, den biligste som ligger der i dag er OneCall Aktiv med 1348 kr per min. gjør det samme med de andre abomentene så blir prisende gode.

 

georgios har rett.. (med forbehold om at jeg har gjort noe galt ;) )

 

iTalk Small: 399 kroner

Plotter man inn det man får gratis med iTalk på kalulatoren til telepriser.no får man opp at det billigste abonnementet er One Call Faktura med en månedspris på ca. 518 kroner.

 

iTalk Medium: 699 kroner

Billigste abonnementet blir da NetCom SmartTalk med en måndedspris på ca. 956 kroner.

 

iTalk Large: 1099 kroner

Billigste abonnementet blir da NetCom SmartTalk med en måndespris på ca. 1 804 kroner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Si at en person bruker 1000 min sms og MB, legg inn dette på telepriser.no da kommer iTalk Large best ut av alle, den biligste som ligger der i dag er OneCall Aktiv med 1348 kr per min. gjør det samme med de andre abomentene så blir prisende gode.

 

georgios har rett.. (med forbehold om at jeg har gjort noe galt ;) )

 

iTalk Small: 399 kroner

Plotter man inn det man får gratis med iTalk på kalulatoren til telepriser.no får man opp at det billigste abonnementet er One Call Faktura med en månedspris på ca. 518 kroner.

 

iTalk Medium: 699 kroner

Billigste abonnementet blir da NetCom SmartTalk med en måndedspris på ca. 956 kroner.

 

iTalk Large: 1099 kroner

Billigste abonnementet blir da NetCom SmartTalk med en måndespris på ca. 1 804 kroner.

 

Han har rett forutsatt at brukeren ringer eksakt i 1000 min, sender 1000 mld osv. Sender du mer eller mindre, ringer mer eller mindre så blir utfallet helt annerledes. Og hvem bruker vel en timer for å sjekke hvor mye man har ringt for i løpet av en mnd? Altså ringer du "kun" 800 min i stedet for 1000 min, sender 800-900 mld i stedet for 1000 så blir fort dette ab. dyrere enn de fleste vil jeg tro!

Du kan gjerne snu på det også. Du ringer 1200 min i stedet for 1000. Sender 1400 mld i stedet for 1000. Hvilket ab. blir billigst nå?

Kan ta ett 3 eksempel. En person ringer lite, men sender mange mld. La oss si personen ringer 100 min i mnd, sender 100 mld.

Enda ett eks. En person ringer 200 min i mnd, men sender 1000-1500 mld i løpet av en mnd. Da vil også italk bli meget dyrt i forhold til ab. hvor man betaler 250-300 kr i mnd for fri bruk av sms.

Kunne tatt så utrolig mange forskjellige eksempler her. Det jeg prøver å få frem er at det er kun ett eksempel hvor italk vil være fornuftig. Dette er ett problem for mange. Og merk dere at det er en grunn til at man ikke får netcom friends med italk, ikke får ab. med gratis sms osv. Det er spesieltilpasset fordi netcom skal tjene mest mulig penger ut av flesteparten av brukerene av italk.

 

Du kan si det sånn: bruker du mer enn 12 000-15 000 i året på mobil regningene dine sparer du sikkert noen tusen på dette ab. Tror det er en brøkdel som bruker så mye, uten å ta i en gang.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Ny fersk info ifra en på kundeservice som har mottatt fax vedr. iPhone....

 

Pris for abonnements-"fri" iPhone (dvs. bryte abonnementet umiddelbart etter tegning):

 

Telefonpris + bruddgebyr = det du må betale:

iPhone 3G 16Gb/iTalk Large: 890 + 3.500 = 4.390

iPhone 3G 8Gb/iTalk Large: 1 + 3.500 = 3.501

 

iPhone 3G 16Gb/iTalk Medium: 1.590 + 3.000 = 4.590

iPhone 3G 8Gb/iTalk Medium: 690 + 3.000 = 3.690

 

iPhone 3G 16Gb/iTalk Small: 2.290 + 2.400 = 4.690

iPhone 3G 8Gb/iTalk Small: 1.390 + 2.400 = 3.790

 

I tillegg må du betale den del av månedavgiften på det tidspunktet du bryter abonnementet.

For enkelthetens skyld tar jeg 1 dag som eksempel (ut av 30 dager):

iTalk Large: 1099/30 = 37

iTalk Medium: 699/30 = 23

iTalk Small: 399/30 = 13

 

Billigste alternativ 16Gb/8Gb er å bryte et iTalk Large abonnment straks etter tegning av abonnementet, og da blir prisen:

16Gb: kr. 4.390 (+ noen småører)

8Gb: kr. 3.501 (+ noen småører)

 

Det som han på kundeservice IKKE kunne si noe om var om du kunne sette inn ditt eksisterende simkort ifra NetCom (eks ActiveTalk) og benytte telefonen fullt ut. Men å sette inn et eks. Telenor-simkort var ikke mulig (operatørlåst i ett år).

 

Dessuten, det er MEGET tvilsomt om noen butikker i det hele tatt selger iPhone 11. juli - i såfall blir det KUN noen få..... iPhone vil derimot BLI solgt ifra nettsiden til NetCom ifra 11. juli

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...