Gå til innhold

Hvordan sette opp to skjerms løsning


EspenM

Anbefalte innlegg

Går det an å sette opp to skjermer på en maskin, ut fra to helt forskjellige skjermkort?

 

Mine skjermkort:

Asus AGP V7700 GeForce2 PRO 64MB DDR

PCI ATI(march 64)

 

Kan jeg bruke disse skjermkortene samtidig i samme maskin, og på den måten sette opp to skjermer? Og hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oh by the way, Du vill mest sansynlig slite med spill og 3d apps med mindre du disabler dualview greia før du starter dem. (hihi men det var ganske morro å kjøre UnrealTournament i software og vindu spredt over to skjermer dah :wink: )

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-09-28 11:21 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Dipso på 2001-09-28 11:21 ]

Lenke til kommentar

...putt kortene i maskina, be en bønn til din favorittgud og start opp maskina igjen. Win98 støtter visstnok opptil ni skjermer (men bare en gal mann ville prøve noe slikt), vet ikke hvor mange Win2000 eller WinME støtter (sikkert noe i samme "gata"). Windows vil sannsynligvis kræsje noen ganger før det funker, men det er man vel vant til fra den kanten nå...

 

Virker også i Linux, og der kan man også se video på sekundær (osv...) skjerm + OpenGL over flere skjermer (hvis hardware støttes bra nok)...

 

Jeg bruker selv et nvidia 2MX og ATI all-in-wonder (basert på Mach64), og vil råde deg til å bruke standard-driveren for ATI-kortet som følger med Windows, fremfor å rote med nyere drivere fra ATI...

 

(PS : Jeg kjører tre skjermer...)

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: kingkong på 2001-10-01 04:45 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...