Gå til innhold

ABSOLUTE M - igjen..


Anbefalte innlegg

Da villejeg sendt en kage til forbrukerombudet, helt klart. En julekalender deltakelse i 2005 er etter min mening ikke en forutgående samtykke til at noen sender deg abbonementsreklame 3 år etter.

 

Så julekalenderdeltagelse i 2005 fører til SMS reklame om mobilabo????

Helt enig denne praksisen med utsendelse av SMS via tredje part er meget forkastelig/useriøst og burde vært forbudt. Håper alle klager til http://www.forbrukerombudet.no/ . Om det blir nok klager kan man muligens en slik lov presse seg frem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I 2005? Det er ikke å annse å ha et kundeforhold å være med i konkurranse. Har det heller ikke vært tydelig at din informasjon kunne brukes, dvs du har gitt et aktiv samtykke, der du kryser av for å godta reklame osv via sms, er dette heller ikke lov. Dette skal ikke framkomme i et 20 sider dokument, men komme KLART OG TYDELIG fram.

 

La oss si., at samtykket ble gitt den gangen, og det var det som kan kalles aktivt samtykke. Om du da siden 2005 ikke har hatt noe med disse som kan kalles et kundeforhold, så skal det godt gjøres å forsvare 3 år siden forrige kontakt som et løpende kundeforhold. Du har kun deltatt i en konkurranse, og siden ikke hatt noe forhold til de firmaene siden, er du ikke i noe kundefohold, og et samtykke som evnt var lovlig og ble gitt den gangen, så er det "opphørt" etter norske lover. Dessuten er dette info inhentet fra 3-part. Jeg kan ikke fatte at noen kan få en blankofullmakt til å videresende dette samtykke til hvem som helst. Jeg mener bestemt at samtykke skal gies direkte til den som skal sende dette ut.

 

Det lukter råtne triks hele veien........

Lenke til kommentar

Helt enig med deg LOGIMAN. Men de har nok sitt på det tørre. Lovverket slik det er i dag, er jo full av fine smutthull for den som orker å lete litt ;) Har sendt avgårde klage, men tviler på at den gjør noen forskjell... Får jo aldr noen tilbakemelding fra FO heller ...

 

Venter heller til brukerklagenemda kommer på banen den 1. juli :)

Endret av NoKeR
Lenke til kommentar
Vi gjør dette enkelt - send meg en PM og jeg besvarer dine spørsmål rundt samtykke asap.

Alt jeg trenger er ditt gsmnr for å avmelde deg, samt gi deg kopi av samtykke.

 

Takk, har sendt deg info :)

 

 

Hei Christian,

I morgen er det en uke siden du skulle "besvare mine spørsmål rundt samtykke asap" etter at jeg sendte deg en PM med tlfnr.

Og godt over en uke siden Miriam hos dere skulle sende meg samme info.

 

Dersom dette enda ikke er fremskaffet, er det ikke på tide å innrømme at man ikke har helt rent mel i posen?

 

Jeg ser Forbrukerombudet også har sendt dere en henvendelse, hvor de ber dere gjøre rede for dette rotet. Spent på å se utfallet av dette.

 

 

Ser også fram til din PM med mine detaljer.

 

På gjensyn.

Lenke til kommentar

Jepp, håper forbruker rådet gir de en real smekk nå.

 

Jeg sendte ikke inn mine detaljer på en PM til _Christian_. Rett og slett fordi jeg ikke ville la mer av mine opplysninger eller info gå til flere personer i foretak jeg anser som svært useriøse. Det ser heller ikke ut som det hjalp deg heller Daje.P, siden du fortsatt mangler svar.

 

Det ser enkelt og greit ut til at de mangler et samtykke, et samtykke som er lovlig etter norsk lov.

 

Det ser ut som de har har gått rett på snørra etter forbrukerådets mail, som kan leses i trådden Hvem er wwtc.no. De bryter mange regler, ikke bare på utsending, men også innhold.

Lenke til kommentar
Jeg sendte ikke inn mine detaljer på en PM til _Christian_. Rett og slett fordi jeg ikke ville la mer av mine opplysninger eller info gå til flere personer i foretak jeg anser som svært useriøse. Det ser heller ikke ut som det hjalp deg heller Daje.P, siden du fortsatt mangler svar.

 

Ja, jeg angrer egentlig på at jeg utleverte min identitet til Christian, for nå er det jo hevet over enhver tvil at vi har med folk som ikke bryr seg om norske lover å gjøre.

Så hvis dere ikke hører mer fra meg, fortell mor at...neida, bare kødder ;)

 

Men klart, mottar jeg uønskede ting i framtiden nå, på telefon, døra mi, eller hvor som helst, så veit vi jo hvor det kommer fra. Skal være lett å finne roten til problemet da, forbrukerombudet sitter jo på heftig info om dette uberseriøse selskapet som er fenomenalt respektert i bransjen. Eller hva det var.

 

Synes det er ynkelig å ikke komme med noen tilbakemelding her, spesielt for oss som har utlevert personopplysninger, men sånn er vel vanlig når en har med slike folk å gjøre.

 

Og dette kan du ta personlig hvis du leser det Christan; sporer du opp infoen du har lova meg før deres frist mot forbrukerombudet utløper 16/7 vanker det en stjerne i boka.

Fikser du ikke det...er det vel et et bevis på at alle dine innlegg dessverre er bullshit.

 

Dvs at du har fortsatt har tid på deg, faen jeg er gem...

 

men asap'en løper vel ut i morra, skal vi si det sånn?

 

En morsom ting; jeg gikk gjennom torggata i sta, ble praia av en stand med MOBILDEAL-selgere (som er mobilselskapet det er snakk om ifølge forbrukerombudet). De ville selge meg abonnement. Lovte at det ville være billigere enn mitt nåværende uansett.

Jeg satte dem på prøve ved å spørre om takstene, utover fastprisabonnementet.

Nei det visste de ikke, men "det var i hvert fall billigere enn det jeg betaler nå".

 

Hohoi for et seriøst selskap! Ikke engang de stakkars selgerne kjenner prisene :))))

 

PS jeg ringte Miriam igjen i sta, dere vet, hu som er "ansvarlig for samtykker" når man ringer dem. Tenkte å spørre om hun hadde glemt meg.

Men svaret på sentralbordet hver gang var at hun var "utilgjengelig for øyeblikket".

Kan det være en sammenheng mellom det, og brevene fra Forbrukerombudet?

 

Miriam, hvis du leser dette, ring meg (du har jo nummeret mitt) ;)

Endret av Daje.P
Lenke til kommentar

Kun et par ting som er godt nok for disse menneskene som driver i denne svindelbransjen.

 

1 lastebil med råtne tomater

1 stor folkemengde som får råtne tomater av lastebilen

1 torg til å ha folkemengden på

1 gapestokk

1 tønne med tjære

3 sekker med fjær

 

Dette blir da er lik

 

1 folkemengde som bombarderer idioten som er dynket i tjære og fjær med råtne tomater.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å holde liv i tråden OG torpedere Absolute Interactive så fikk jeg denne eposten i dag.

 

Hei Navn Fjernet

 

Beklager på det sterkeste at du har mottatt sms fra Absolute med referanse til KappAhl.

 

Vi har ikke hatt noen julekalender. Vi har imidlertid hatt en konkurranse i fjor høst hvor premien var reise til New York. Dette var et testprosjekt sammen med Absolute Interactive. Vi har etter at den konkurransen var over brutt alt samarbeid med Absolute Interactive, og ønsker ikke lenger å ha noe med dem å gjøre. Vi har ikke gitt tillatelse til at Absolute skal kunne bruke adresser som var med i vår konkurranse. Vi har ikke, og kommer ikke til å selge vårt register til andre.

 

Jeg har nå fjernet deg fra vårt sms-register.

 

Hilsen

Navn fjernet

Lenke til kommentar

Jaja. Nok et bevis på hvor langt ute i myra de firmaene der er.

 

Stilt har det også blitt fra dem. Svar fristen til forbrukerådet gikk uten den 17 juli og. Spørs åssen de har klart seg der.

 

Jeg føler skadefryd ovenfor dem. Jeg tåler ikke sånne møkka selskaper deluxe.

 

Edit: Trykkleifer

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Jeg synes det er på tide at operatørene i utgangspunktet sperrer abonnementene for slike innholdstjenester så får kundene ta kontakt med dem å åpne opp når\om de ønsker det. Finnes så utrolig mange useriøse aktører og det virker som om nectom\telenor m.fler gladelig samarbeider med dem på tross av regelrett svindel bare for å tjene noen ekstra kroner. Virker som hvem som helst bare kan begynne med slike tjenester, så svindle til seg alt de kalrer inntil det kommer noen klager for så å stikke av med ei feit lommebok og null ansvar.

Lenke til kommentar

Det kom frem litt info idag.

 

Forbrukerombudet

Samarbeidspartnarane til Mobildeal hevdar på si side at dei har dokumentasjon som viser at klagarane i saka hadde gitt samtykke til å få reklame via SMS. Ombodet ventar no på å få tilsendt denne dokumentasjonen.

I brevet jeg fikk kopi av fra Forbrukerombudet stod det at de aktuelle aktørene hadde frist på seg til 17. juli. Det er da en stund siden dette. De burde da jo kunne klart å hoste opp disse samtykkene de påstår de sitter på innen fristen de ble varslet om.

 

Jeg ble aldri ringt opp igjen og fortalt hvor de har mitt samtykke fra. Var ikke aktuelt å gi de mer info om meg enn de allerede hadde. Epost adressa mi får de ikke!

 

 

SMS-reklame gav klagestorm

VG Nett fremstiller jo MobilDeal som et uskyldig selskap som havner i klemma grunnet andre selskap og samarbeidspartneres uryddige fremgangsmåter.

 

Klager mot SMS-reklame

Lenke til kommentar

De burde fint ha kunne gitt den lista nå. Snart 5 uker siden forbrukerombudet ba om den.

 

Jeg har heller aldri blitt oppring igjen når jeg ringte å spurte. Fikk til slutt en mail iallefall, men noen selskaper jeg aldri har vært registrert med eller hatt noe med å gjøre.

 

Det hele tyder på at det er svindel og surr. Om de har en liste, så er nok ikke denne lista mye lovlig etter norske lover angående innhenting av samtykke.

 

Jeg er forøvrig enig. Alle blir automatisk sperret for slike henvendelser, og de som ønsker det kan aktivt gå inn å godta på en side. Samme sted kan de automatisk avmelde seg igjen om de ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...