Isvarmt Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 -Jeg tenkte at det snart var på tiden å prøve ut diablo, jeg har hørt så mye om at det kanskje kommer etterfølger osv, og at diablo er så bra, så jeg tenker at jeg ville prøve det i og med det så har jeg noen spørsmål, setter pris på svar? 1. Er der lurt å begynne å spille Diablo 1 og så 2, eller er 1 eneren unødvendig og dårlig 2. Hvilket spill er best Diablo 1 eller Diablo 2+LOD 3. er Diablo spillene ment mest for singleplayer, altså at det ikke nødvenig å spille online for å nyte spillet prakt 4. Hvordan fungerer online delen i forhold til f.eks wow, er det noe likt eller, fortell! 5. Hva foretrekker dere å spille Singel player eller Multiplayer? Takker for svar!!!
guardianpegasus Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Du kommer nok til å hate spillene og lure på hva faen som er galt med alle oss andre som er så gale etter Diablo... men 1 & 2 er altså mildt sagt utdatert, og har du ikke spilt dem før så tror jeg ikke det er så stor vits å gjøre det nå. Bedre å lese om dem, bakhistorien, kanskje se noen videoer på google for å få litt feel osv.
Licht Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Diablo 1 har mye mer singleplayer-preg enn D2, D2 bærer litt preg av å ha blitt laget med multiplayer i tankene. Det er likevel fullt mulig (og veldig moro) å spille det alene, og jeg har brukt et rent uanstendig antall dager og timer på å hamre meg gjennom spillet alene. Diablo 1 er slett ikke dårlig, men det er 11 år gammelt nå. Både art design og stilen vil jeg si er nærmest tidløs, og det ser erfaringsmessig bedre ut på nye skjermer enn Diablo 2 (som lider av kronisk lav oppløsning), selv om den tekniske kvaliteten på nummer to er høyere. Gameplayet holder fremdeles mål, og jeg ville i grunn ikke hoppet over Diablo 1. Det skal ikke ta deg så fryktelig lang tid å spille gjennom historien der, Diablo 2 er ganske mye større. Multiplayersystemet har ikke så mye til felles med WoW, annet enn at det er Blizzard som hoster serverne (battlenet).
2rst1 Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Litt einig med guardianpegasus, om du ikkje har spelt det før no, vil du sikkert ikkje få den samme følelsen av å spele diablo sidan det er gammelt og du er vandt til mykje nyare spel med mykje bedre grafikk. Men kan likevel svare på spørsmåla dine 1. Diablo er Diablo! Diablo 2 er oppfølgeren. Om man vil få med seg heile historia i Diablo 2, kven the dark wanderer er o.l bør ein ha spelt Diablo. 2. Begge er fantastiske i si eiga tid. 3. Single-player, men er mulig å spele over nettet (opptil 8 personar samtidig i Diablo 2). Det er folk som spelar Diablo 2 over battle.net forsatt, og eg har sjølv spelt mykje der sidan spelet kom ut. 4. Du logger inn, ser characterane dine. evt, lager ny. Velger ein character og så kan du gå inn i chatteromma for norge. Der er halve sida chat, og andre sida er til å finne/joine/lage games. Som sagt; maks 8 spillere. Når du kjem innpå kan du chatte med dei andre 7 spillerene og alle kan vere i samme "party", og spele sammen eller hjelpe kvarandre. 5. Diablo 2 i LAN med 7 andre =] Om du ikkje har spelt diablo før no, bør du spele single-player. Ver forbredt på gammel grafikk. Aaah digger Tristram! Håper diablo 3 kjem!!
MCLoViN-ULTRA Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 1) Nei, du trenger ikke å spille 1'rn først. 2) Diablo 2 med LoD 3) Er nok ment for singleplayer så vidt jeg ser det. 4) *blank* 5) Multiplayer på LAN. Online har jeg faktisk ikke prøvd.
Nuust Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Jeg vil svare til spørsmål 5. Det er helt klart en fordel å spille gjennom storymoden med andre over Battle.net (altså multiplayer), da det blir enklere å utforske spillets dypeste hemmeligheter og dele moroa med andre folk samtidig. Det er rett og slett genialt. Grafikken er... Ikke dårlig, selv om det er gamle greier. Helt klart vidunderlig da spillet kom ut, og det er 2D. Det som virkelig er slående er den grafiske stilen og hvor ekstremt skarpe teksturene er i forhold til 3D-spill. Visuelt glimrende, teknologisk sett gammeldags.
DjSlayer Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 (endret) D1 er bedre en D2(LoD) i stemning, det er ganske så dyster stemning i D1 som det skall være i et slikt spill. D2(LoD) er bedre multiplayer en D1 Og dette må taes med en klype salt og vann, D3 kommer til å bli annonsert på lørdag (ifølge en av administratorene på DII.net om sier de har insider informasjon). Web siden deres er nede for øyeblikket siden det er så høy last med ladder reset, ny patch, WWI convention til helgen, og ny splash screen på www.blizzard.com hver dag) - D.J. Endret 25. juni 2008 av DjSlayer
Isvarmt Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 TUSEN takk for alle svar, jeg har kun ett sprøsmål igjen å spørre. er det akkuratt samme gameplay i single player i forhold til battle.net, bare at man har muligheten til å spille med andre, altså historien er den samme og alt som skjer i singleplayer skjer i i multiplayer? TAKK!
Glipp Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 TUSEN takk for alle svar, jeg har kun ett sprøsmål igjen å spørre.er det akkuratt samme gameplay i single player i forhold til battle.net, bare at man har muligheten til å spille med andre, altså historien er den samme og alt som skjer i singleplayer skjer i i multiplayer? TAKK! helt samme gameplay/story, man kan spille singleplayer, så derretter joine multiplayer, og fortsette akkurat der du slapp i SP.. og motsatt.
Sangesland Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 bare stjeler denne 1 sec: finnes det expansion pack el norm/nightmare/hell til diablo(1)? runna spillet for mange år siden, men bare i norm på ps1
Isvarmt Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 bare stjeler denne 1 sec:finnes det expansion pack el norm/nightmare/hell til diablo(1)? runna spillet for mange år siden, men bare i norm på ps1 det finnes en som heter hellfire laget av sierra visst! http://en.wikipedia.org/wiki/Diablo:_Hellfire
DjSlayer Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 bare stjeler denne 1 sec:finnes det expansion pack el norm/nightmare/hell til diablo(1)? runna spillet for mange år siden, men bare i norm på ps1 Ja, hellfire av sierra (ikke noen bra expack) - D.J.
2rst1 Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Om man spiller over battle.net, skjer det ofte at nokon hjelper deg igjennom alt, eller dei har allerede gjort ferdig alle questene så du må lage eit nytt game for å gjere dei questa. Plutseleg blir dei andre spillerene ferdig med eit quest, mens du har drevet på med eit anna, så du har ikkje fått med deg noko av questet, men får det likevel completed. Om du har lyst å få med deg storyen og kose deg med alle questene, så bør du spele igjennom alt i single-player før du spelar online.
henky Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 har ikke spilt diablo 1 saa mye, men om du skal spille gjennom 2'eren anbefaler jeg aa spiller gjennom 1'eren og. da mya av de samme plassene og samme folkene gaar igjen. D2 LOD har jeg brukt utrolig mye tid paa, foerst spilte jeg gjennom singleplayer paa nedlastet version, deretter kjoepte jeg spillet for aa spille online. du kan spille coop, hvilket er noe av det beste med online-delen og gaa gjennom alle questene. naar du etterhvert har gaatt gjennom spillet paa normal og nightmare kommer du til hell, og da gaar vel spillet mest ut paa aa skaffe bedre items. enkelte spillere som tar det like serioest som andre tar wow. Anbefales paa det sterkeste, og om du liker spill med historie boer du spille gjennom begge to:)
Nuust Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 man kan spille singleplayer, så derretter joine multiplayer, og fortsette akkurat der du slapp i SP.. og motsatt. Shit. Det kunne ikke jeg, etter en del forsøk både før og etter jeg begynte. Derfor begynte jeg rett på multiplayer på grunnlag av tips fra en venn.
Glipp Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 man kan spille singleplayer, så derretter joine multiplayer, og fortsette akkurat der du slapp i SP.. og motsatt. Shit. Det kunne ikke jeg, etter en del forsøk både før og etter jeg begynte. Derfor begynte jeg rett på multiplayer på grunnlag av tips fra en venn. husker ikke om dette gjaldt både open battlenet og battlnet. eller bare open..
Piratpjokken Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Sist gang jeg spillte diablo, var jeg vel 8-9 år, og lånte storebrors person.. En Paladin tror jeg det var. Nå er jeg igang igjen, og fy flatre så vidunderlig det er.. Spiller 1 act per dag, hadde klart 1,5 i dag hadde jeg ikke slitt så hinsides med sistebossen i ActII.. Er Summonancer, og det er svinaktig vanskelig.. Kan også nemne at jeg spiller med regelsettet til 8 personer, så fiendene er mye sterkere (8 ganger?), og gir 8x så mye experience Har du en gammel forkjærlighet til slike spill som jeg har (NwN1, D1, D2), så anbefaler jeg det veldig, veldig sterkt! Jeg gleder meg til jeg skal stå opp i morgen, for da skal jeg finne ut om "The dark Wanderer" som stod uttafor en landsby :O
vikingkylling Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Jeg likte ikke Diablo noe særlig, men spilte gjennom det for å ha det gjort. Fikk meg en god latter i det siste brettet, men ellers var det bare greit nok. Diablo 2 var helt annerledes, og likevel bare mer av det samme. Det virket som om de har tatt Diablo, tenkt nøye gjennom hva som gjorde det bra og hva som gjorde det kjedelig og forbedret alt sammen. I stedet for tre kjedelige klasser hadde vi nå fem (syv med LoD), historien var mye bedre og selve spillet mye bedre. For min del har det lite å si om jeg spilte single-player eller på nettet da det ikke er så stor forskjell. Hovedforskjellen er bare at vi har flere folk om man spiller på nettet, men til gjengjeld blir fiendene vanskeligere. Dette var for øvrig lenge før jeg fikk bredbånd, så åtte stk i Diablo 2 er ikke helt det samme som over 100 i et MMORPG. Angående siste brettet i Diablo og hvorfor det ble for dumt: Her har jeg gått ned i kirken, denget løs på alt som bevegeg seg og endelig kommet frem til selveste Diablo, og hva møter jeg? Advokater? (advocates, riktignok, men hallo.) Ble jeg nettopp saksøkt av Djevelen?
Isvarmt Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Skrevet 26. juni 2008 Satte meg i dag til å spille Diablo 1. Syntes der er morsomt , men jeg lurer på hva alle de forskjellige attributes betyr for noe Strengt Dexertsi Magic Vitality Jeg har begynnt å spille sorcerer og lurer da på hva alle disse forskjellige skillsene forbedrer og hva jeg skal fokusere på
Kvakko Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Angående siste brettet i Diablo og hvorfor det ble for dumt: Her har jeg gått ned i kirken, denget løs på alt som bevegeg seg og endelig kommet frem til selveste Diablo, og hva møter jeg? Advokater? (advocates, riktignok, men hallo.) Ble jeg nettopp saksøkt av Djevelen? "Advocate" betyr ikke nødvendigvis "advokat" i bostavelig forstand. Det kan også brukes om noen som taler i favør av noens sak i en ikke-rettslig forstand. I dette tilfellet kan de altså ses på som Diablos talsmenn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå