Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tre hjuls moped


oc88

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er sikker på at alle har sett en tre hjuls moped i syden, med en kasse eller plate foran på hvor de frakter alt mulig til butikken sin. Jeg skal jobbe i uterestaurant i sommer og vi kunne gjerne vært interessert i å frakte varer på denne måten. Er det noen som vet hvor man kan få tak i slike? Eller hvilket merke som, en gang i tiden har laget dem?

 

mvh Ole Christian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tempo har en, men kommer ikke på navnet. :hmm: Men den er ganske skjelden, så derfor er den heller ikke så billig.

 

tror ikke tempo har det, men er en som har lik mottor som heter cresent vet jeg

 

Jo, den heter Tempo Transport. Den har bagasjebrettet bak.Men er ikke sikker på om det er moped, men tror det.

transport_hanst2.jpg

Lenke til kommentar

Tempo Transport er nok ingen moped. Den står ikke på Tempoklubbens liste over mopeder. Den er ganske dyr ja, opp imot 45000 for et strøkent eksemplar som det står nedenfor.

 

Trehjuls motorsykler

 

Tempo lagde transportmotorsykkelen Transport som har blitt et stort samleobjekt. Prisene kan komme helt opp i 45000 kroner for et strøkent eksemplar med sachs motor! Det ble laget flere modeller en de som er nevnt her, men de viktigste er med.

 

-Den første modellen Hadde to hjul foran og et bak og alle var på hele 26"! Denne modellen hadde en sachsmotor og var fra 1935.

 

-I 1936 kom transporteren med hjul bak

 

-1938-1940. 2 girs sachs på 98ccm

 

-Kom med en veldig spesiell sak i 1941. En norskprodusert NEBB elektromotor ble montert. Denne hadde difrensial, noe som var veldig spesielt på motorsykler på denne tida. Det ble produsert 342 stk. tilsammen der 35 ble laget på Jonas Øglænds fabrikk. Produksjonen ble avsluttet i 1945.

 

-I 1956 kom den med en CZ motor.

 

-Produksjonen ble avsluttet med Transport 515 i 1969.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...