Gå til innhold

SD37P2 og skjermkort


s0ppen

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Shuttle SD37P2.. og Age of Conan er jo godt i gang. Jeg har nå et GeForce 9750GT skjermkort. Derfor vurderer jeg å handle nytt for å spille conan med litt mer futt i.

 

Problemet er strømforsyningen som bare er på 400W, og de nyere skjermkortene krevet 2x PCI-express strøm kabler. PSU'en min har bare 1x PCI-Ex strømkabel. Er det noen mulighet å trikse dette til eller finnes det noe form for adapter for å få noe av de nyeste skjermkortene til å fungere (GF9800, GF260/280)?

 

Eventuelt hva er det beste skjermkortet som kan fungere med så skrøpelig PSU...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg helt med hvordan plassen er i shutle PCer men slik jeg forstår det er det ikke all verden av plass inni der. Hvis du ser i denne (side 6 om det ikke er den som vises) tråden, så må du nesten se om du kan få plass til et slikt kort, disse nye kortene er en god del lengre enn hva kort var før.

Lenke til kommentar

Oi.. tror jeg bare kan droppe drømmen om noe 280 eller 260 kort.. det var jo gedigent! Rimelig sikker på at jeg får stappa i et 9800GTX hvertfall.

 

 

Skulle helst hatt et nVidia kort.. Har hatt det siden tidenes morgen og det må nesten bare fortsette sånn :p

 

Men jeg lurer på om en molex kan gjøre susen.. eneste er jo plassen det tar fysisk og hvor mye strøm den suger ut..

 

Jeg kjører 2 Harddisker, 1x DVD-ROM, 4x 1GB Corsair minnne, samt en E6600 CPU.. Noe ide hvor mye jeg har "til overs" som jeg kan bruke til skjermkort?

Endret av s0ppen
Lenke til kommentar

Jeg kom over den her: Sparkle 9800 GTX.

 

Der står det "Remember that the 9800GTX has two PCI-E power connectors while the 8800GTS 512 MB only has one. When running at the default clocks they both draw almost exactly the same amount of power suggesting that you could run the 9800GTX with just one cable. The second cable most probably is most usefull if you want to overclock the card a lot."

 

Øyner jeg et lite håp med å bare kjøre kortet med en kabel..?

Lenke til kommentar

Det har vel ikke så mye å si om du har 1 PCI-e kabel eller 2, det kan nærmest alltid fikses med en overgang fra molex, men om din strømforsyning i det hele tatt greier å levere nok ampere på 12V linja.

 

Hva er resten av dine PC specs?

 

Du kan forresten prøve denne her og se hvordan det blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...