Bruker-146784 Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 (endret) Logget meg nettopp inn på kontoen min og vet dere hva? Det sto "Buddy program coming soon". Screenshot her: Så dere som ikke skal starte å spille AoC før Buddy Card programmet er åpnet,så dere må vente lenge desverrw Endret 24. juni 2008 av fantomena
Walts Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Håper det aldri kommer, blir så mange fler goldselgere
Bruker-146784 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Helt enig håper det alrdi kommer Sluttet nettopp på WoW i går Når det Buddy programmet kommer så kommer det sikkert til å komme mange spammere i chatten som eks: "Go into www.payaocgold.com and shop 10 gold for 13$!". Jeg hateeer spam i online spill
Crowly Skrevet 24. juni 2008 Skrevet 24. juni 2008 Gold spammers er på plass allerede, men mulig at Funcom sletter dem i tur og orden. I helgen så la jeg til tre stk på ignore listen min, i går så var to av dem markert med kun ... Noe jeg lurer på kan være fordi karakteren/kontoen er slettet. Når det kommer til buddy programmet, så vi de åpne for CE nøkklene først, der er det fem stk pr CE. Jeg regner med/forventer at de har oversikt over hvilke buddy keys som tilhører hvilken CE konto, og at hvis en buddy blir sparket ut, så vil det få konsekvenser for hovedkontoen. Skal bli interessant å se hvilke virkemiddler Funcom har for sette mest mulig kjepper i hjulene på gold sellers. Men hovedproblemet er egentlig ikke de som selger gull, men de som kjøper det. Ikke noe market, ingen som kan eller vil selge noe.
Ninjahamster Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Gold spammers er på plass allerede, men mulig at Funcom sletter dem i tur og orden. I helgen så la jeg til tre stk på ignore listen min, i går så var to av dem markert med kun ... Noe jeg lurer på kan være fordi karakteren/kontoen er slettet. Når det kommer til buddy programmet, så vi de åpne for CE nøkklene først, der er det fem stk pr CE. Jeg regner med/forventer at de har oversikt over hvilke buddy keys som tilhører hvilken CE konto, og at hvis en buddy blir sparket ut, så vil det få konsekvenser for hovedkontoen. Skal bli interessant å se hvilke virkemiddler Funcom har for sette mest mulig kjepper i hjulene på gold sellers. Men hovedproblemet er egentlig ikke de som selger gull, men de som kjøper det. Ikke noe market, ingen som kan eller vil selge noe. Hehe, du kan så si. Idioter som kjøper vil det alltid være derfor må Funcom trå til. Tar man en titt på Square Enix har de gjort en ENORM jobb de siste 1-2 årene i FF XI etter at problemet blei for stort. Tar jeg ikke helt feil har de banna i overkant av 100k kontoer på den tida. Det er mye mtp. at spillet per dags dato har rundt 500k aktive spillere. Det er da en egen gruppe ansatte som kun banner slike idioter som jukser og selger/kjøper in game penger. http://www.playonline.com/ff11eu/polnews/news13693.shtml http://www.playonline.com/pcd/topics/ff11e...403/detail.html Ikke veldig stor fangst denne måneden men jeg har sett måneder hvor de har tatt godt over 10k kontoer Snittet vil jeg si ligger på 7-8k. Jeg håper jeg ser slike ting i AoC om ikke så alt for lenge, hvis ikke er jeg stygt redd det går for langt.
Walts Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 om det aldri kommer noe trial kontoer til age of conan er det problemet løst, de som selger gold kan ikke kjøpe et nytt spill hver gang de blir bannet.
Crowly Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 (endret) om det aldri kommer noe trial kontoer til age of conan er det problemet løst, de som selger gold kan ikke kjøpe et nytt spill hver gang de blir bannet. Det er akkurat det de gjør. Så en dokumentar som bl.a var innom de som samler og selg gull i WoW, de hadde bokser på bokser med WoW liggendes, slik at når en ble bannet, så var det bare å starte opp med en ny key/kode. Så lenge du tjener mer penger på så selge gull, enn det koster å kjøpe nye nøkler, så går man i profitt (noe forenklet). Endret 25. juni 2008 av Crowly
Walts Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 om det aldri kommer noe trial kontoer til age of conan er det problemet løst, de som selger gold kan ikke kjøpe et nytt spill hver gang de blir bannet. Det er akkurat det de gjør. Så en dokumentar som bl.a var innom de som samler og selg gull i WoW, de hadde bokser på bokser med WoW liggendes, slik at når en ble bannet, så var det bare å starte opp med en ny key/kode. Så lenge du tjener mer penger på så selge gull, enn det koster å kjøpe nye nøkler, så går man i profitt (noe forenklet). Vel sant når det gjelder gold farming, gold selling er de fleste som spammer å selger gold er lvl 1 chars som mest sannylig er trial kontoer.
Bruktbilen Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Håper det kommer snart, har tenkt til å prøve ut spillet før jeg kjøper det.
cbs77 Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Når det Buddy programmet kommer så kommer det sikkert til å komme mange spammere i chatten som eks: "Go into www.payaocgold.com and shop 10 gold for 13$!". Har allerede fått 5 spam i in-game postkasse om gullkjøp. Prisene er uansett vanvittige i forhold til det du får. 1 gull tror jeg var rundt 10 pund og 10 gull rundt 35 pund. Dyrt.
nagina Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Kunne jo ha disablet chat i buddy versjon, hadde løst problemet fint.
Crowly Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Forhåpentligvis så jobber de med slike tiltak, dette er ikke lenger noe ukjent fenomen. Så alle nye MMO bør ha diskutert hva de har tenkt å gjøre med goldsellers. Kanskje en av grunnene til at buddy keys ikke er aktivert enda, bortsett fra server kapasitet, er at de vil ha på plass noe greier for å forhindre at buddy kontoer missbrukes o.l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå