Gå til innhold

Trenger hjelp til overklokking av Intel core 2 duo E6850 prosessor


Anbefalte innlegg

Jeg har en Intel Core 2 Duo E6850 prosessor. Det er 3.00 GHz, dobbelkjerne....

 

Noen som kan vise en guide om hvordan jeg kan klokke det ellernoe?

Jeg vet ikke om det er forskjell på å klokke en E6850 prosessor eller en E8400 prosessor eller whatevva......

 

Også hvilket program jeg trenger osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All overklokking av CPU er det samme, du stiller opp frekvensen.

 

fant Denne i farten.

 

Vet ikke om den er til nytte, men kansje en god start :)

 

Men søk litt på google og dessuten er det mange som har stilt samme spørrsmål som deg her på forumet.. Og ikke minst du vil finner mye spennende på TOM's Hardwear.

 

Men hvis du ikke har noe realativt god kjøling ville jeg heller ikke anbefalt deg og overklokke cpu'en din. 3ghz holder som det er :new_woot:

 

P.S Lurt å laste ned CPU-Z gratis programmvare for å ha en fasit på hva du holder på med :)

Lenke til kommentar

IKKE still opp spenningen på CPU til 1.6V. Da vil det være takk og farvel veldig raskt.

 

Last ned Everest HomeEdition og få ut litt informasjon om HK og RAM. Sannsynligvis er det noen som har akkurat samme kort her inne, og kan hjelpe deg til en "sikker" overclock uten mye prøving og feiling.

 

Edit:

 

Programmet finner du ved å trykke "delete" i oppstarten. Du klokker altså i bios.

Endret av Sovehest
Lenke til kommentar
IKKE still opp spenningen på CPU til 1.6V. Da vil det være takk og farvel veldig raskt.

 

Last ned Everest HomeEdition og få ut litt informasjon om HK og RAM. Sannsynligvis er det noen som har akkurat samme kort her inne, og kan hjelpe deg til en "sikker" overclock uten mye prøving og feiling.

 

Edit:

 

Programmet finner du ved å trykke "delete" i oppstarten. Du klokker altså i bios.

 

lol 1.6 så ikke at det stod i guiden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...