Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

jeg er så kjedelig!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! her sitter jeg og prøver å snakke med ei jeg liker, men føler at jeg ikke greier å være morsom og at samtalen blir sært.

 

Problemet mitt er at jeg ikke klare å kødde når jeg snakker til ei jeg liker, men bare til de jeg er venn med...

 

noe råd?

skjønner veldig hvor vanskelig det er... siden jeg selv sliter med sånt, så kunne jeg vel også trengt råd ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor greier du ikke det? Kan du ikke bare drite i å tenke på at du liker henne, å bare tulle og være deg selv? Hvis hun ikke liker humoren din funker det jo ikke førsteomgang uansett..

Det handler egentlig om å bli vant til å prate bullshit til folk du liker, og ikke ta alt så seriøst. Jo mer du prater med folk du liker, jo mindre nervøs blir du og det går bare bedre og bedre. Hva er det verste som kan skje? :)

Endret av LOOM
Lenke til kommentar

Ikke i førsteomgang, men å fortsatt være det når du er klar over det er selvbestemt. Jeg var både nervøs blandt jenter og sjenert frem til jeg var 16-17, da jeg bestemte meg for å gjøre noe med det. Ta kontakt. Ikke tenk på å drite deg ut. Gjør det ofte nok til du blir vant til det. De jentene jeg har fortalt hvor sjenert jeg var tidligere har ikke trodd på meg.. Så tro meg, det hjelper. ;)

Endret av LOOM
Lenke til kommentar

Jeg dømmer ingen! Jeg har vært der selv, så jeg er klar over hvor vanskelig det er. Men det handler om å tørre å prøve å gjøre noe med det. :)

Jo mer du prater, og jo mer du utsetter deg for det - jo bedre blir du til å takle det etterhvert.

 

Trådstarter:

Vet ikke hvor gammel du er, men hva med å ta kontakt med jenter på feks nettby? Det blir litt enklere enn å starte med villt fremmede face to face. Start en samtale å prøv å holde den i gang, flørt og utforsk.. :)

Endret av LOOM
Lenke til kommentar

kan jo hende det er akkurat denne jenta han liker, og det ikke er snakk om å få seg en kjæreste, men å få akkurat denne jenta.

 

men bra du ikke dømmer noen :) og skjønner det med å tørre å prate og slikt. er i prosessen med å tvinge megselv til å gjøre sånt, for denne gutten...

Endret av EmilyIngrid
Lenke til kommentar

Jeg skjønner det, men det blir lettere for han om han tar kontakt med jenter han normalt ville vært sjenert mot, og lærer seg å ikke være nervøs. Det skader jo ingen.. Klarer han å unngå å være nervøs, og i tillegg være seg selv mot denne jenta er det jo kjempebra, jeg bare kom med tips for å bedre dette til neste gang han har/ville hatt problemer som dette. :)

Lenke til kommentar
Jeg dømmer ingen! Jeg har vært der selv, så jeg er klar over hvor vanskelig det er. Men det handler om å tørre å prøve å gjøre noe med det. :)

Jo mer du prater, og jo mer du utsetter deg for det - jo bedre blir du til å takle det etterhvert.

 

Trådstarter:

Vet ikke hvor gammel du er, men hva med å ta kontakt med jenter på feks nettby? Det blir litt enklere enn å starte med villt fremmede face to face. Start en samtale å prøv å holde den i gang, flørt og utforsk.. :)

Er vel litt forskjellig der, selv hadde jeg blitt forferdig kjedelig hvis jeg hadde snakket med en totalt fremmed fra et nettsamfunn.

Lenke til kommentar

Alle er jo fremmede første gang du møter de, men behøver du å virke så kjedelig for det da? Det er derfor du må jobbe litt med dette og gjør litt som L4r5 sier, gi faen - handle mer! Du finner fort ut hva som funker og ikke når du har holdt på en stund.

Lenke til kommentar

Jeg opplevde noe lignende for mange år siden. Var helt dødsforelska i ei brasiliansk dame jeg chatta med i timesvis om dagen på IRC/ICQ. Og hun var like betatt av meg. Vi levde liksom som om vi var sammen, skrev laaaaaaaaaange mailer hver dag om hva vi hadde gjort og sånt.

 

Så kom endelig tiden for å møtes i real life (og hun var dødsfin, ja), på en metalfestival i Tyskland. Det sære var at når vi var sammen på ordentlig klarte vi ikke å snakke på samme måten. Det ble bare sånn stivt og merkelig. Vi kunne sitte stille i 10 minutter uten å si noe som helst til hverandre uten andre i rommet. Men når hun var full en kveld klenga hu på meg hele tida, så kanskje alkohol hjelper :p For å gjøre lang historie kort, vi kutta all form for kontakt for minst 5 år siden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
ah, så IRL går det greit... da er det vel ikke så stort problem?

 

 

joa, føler at det er upersonlig og "sært" å snakke på msn, hvis du skjønner?

det er liksom ingen øyekontakt osv, tror at det er derfor jeg ikke kødde på msn og ihvertfall sms... :( føler liksom at samtalen er "dødt"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...