Gå til innhold

Nå får PS3-eiere sin belønning [oppdatering versjon 2.40]


Naiits

Anbefalte innlegg

''Snart får PS3-eiere trofeer for iherdig spilling, ikke ulikt achievement-poengene på Xbox 360. Trofeene kan ses i online-tjenesten «Home», som også er på trappene.''

 

Altså, På samme måte som du tjener ferdighetspoeng når du spiller Xbox 360-spill, vil du få trofeer i fremtidige Playstation-spill, og planen er at du skal kunne vise frem disse til andre i din virtuelle stue i det kommende «Home».

 

versjon 2.40 skal også implementere XMB (menygrensesnittet) i spill, slik at du slipper å gå ut av spillet for å komme i menyene.

 

 

Syntes dette høres dritkult ut :p

Har alltid syntes at det var så kult at xbox 360 hadde ferdighetspoeng, og det irriterte meg litt at vi måtte helt ut av spillet for å komme til menyen :p

 

Kilde : http://www.dagbladet.no/kultur/2008/06/18/538505.html

Endret av Stian-xD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men hva er vitsen? Jo, det er morsomt å ha virtuelle pokaler man kan bruke for å pynte opp et rom.

 

Men får ikke Xbox 360 spillere mulighet til å bruke achievement poenga eller no sånt på eldre Xbox 1 spill?

 

achivements på x360 er nok berre med på å bygge opp egoet og skryte til andre at dei har brukt relativt mange timer på eit bestemt spill..;)

Lenke til kommentar

Her må man jo starte Home for bare å se om en person har spilt ett spill eller ikke :ermm:

 

Det må jo også bli latterlig fullt i det huset ditt når du får mange av disse etterhert.

For ikke å nevne at man må plassere ut alle sammen (?) og man må gå rundt i hsuet for å komme til de forskjellige istedenfor bare å lese de på en liste.

 

Kult konsept, men tviler på at det blir like brukervennlig og enkelt som Achievements.

Lenke til kommentar

Tydelig at mange synser og mener mye her, men uten å ha sett videoene og lest den informasjonen som finnes.

 

1. Man kan skal kunne se Trofeene fra XMB, uten å gå inn i HOME.

 

2. Alle funksjoner skal etter det jeg forstår også være tilgjengelig i XMB uten å måtte bruke HOME.

 

3. I home har man et eget Troferom. Så man har ikke alle trofeene spredt over hele leiligheten/huset. Det blir opp til utviklerene å bestemme hvilke trofeer som gir spillerene 3d objekter i HOME. F.eks. i Guitar Hero 5 kan ett av trofeene være en spesiel gitar som man kan henge på veggen i HOME. Eller kanskje bruke?

 

En annen 3d trofee kan være drakten Solid Snake brukte i MGS4..

En spille maskin, ala pinball, gammel arcademaskin osv osv

 

Utviklerene kan altså på denne måten belønne spillerene med objekter i HOME, i tillegg til e-penis faktoren.

 

Dette er selvfølgelig basert på informasjon fra videoer, intervjuer og noe synsing.

Lenke til kommentar

Hm, har egentlig sett den videon. Iallfall med en mann som snakket om Home. Klarte bare ikke stemmen hans så jeg skrudde på musikk :whistle:

 

Så man får ikke noen form for points da? :cry:

 

Edit: Når jeg mener points, mener jeg ting man kan bytte inn eller kjøpe for..

Endret av Zaplame
Lenke til kommentar

Playstation Home, er en virtuelle møteplassen for PS3-eiere..

EN verden der du kan snakke med andre, spille arcadespill, vise din spillprogresjon, lage ditt eget hjem og dele innhold med andre.

Men som ble utsatt til våren (Beta) . Grunnen er ifølge Sony-sjef Kaz Hirai at brukergrensesnittet trenger mer jobb. Playstation Home kommer til neste år, men i November eller tidlig i Desember kommer det en åpen beta.

Endret av Henry9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...