Gå til innhold

CoD4 vs. BF2: online gameplay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, i BF2 er det kjøretøy (hvis vi ser bortifra "infantry only" serverne). Vet ikke hva du mener med 'meningsløst' (BF2 har jo en ranking system, holder mer enn nok for meg :p). Men du kan relatere CoD4 mer til CS enn med BF2. Veldig vellagd spill, med mange baner. Du kan jo prøve å spille PCW eller noe lignende, så blir det plutselig noe mer interessant?

 

Kanskje MMORPG er noe å foretrekke?

 

PS: To KNALLspill!

Lenke til kommentar

Call of duty er et meget bra spill online hvis man ikke har lyst å krige med biler, tanks, fly og helikoptre. Det blir veldig mye granatspamming både i clan kamper og public (kan jo se på gamespots ttv (tournament tv) sin call of duty kamp der du kan like godt drite i å gå for b siden den er hele tiden full av granater fra begge sider. Så ja det er veldig mye granat kasting og siden kartene er mindre enn battlefield 2 sine merker du dette mye bedre.

 

Har personelig call of duty 2 og 4 på pc og det er veldig mye granat kasting og hvis du vet hvor du skal kaste granaten kan du få 3-5 kills helt ufortjent. Har selv vunnet mange kamper ved å bare kaste granater over hustak på baser som blir tatt, HQ som blir ødelagt osv og drept alle som var der.

Lenke til kommentar
eg må no vertfall sei at ingenting slår BF2 online..heftige saker..!

 

til og med cod4 slår ikkje goe gamle bf2..!

Synes vel egentlig det blir for forskjellige spill til å sammenlikne, men vil nok ikke si at ingenting slår BF2 online...

 

Jeg for min del vil sterkt annbefale deg å melde deg inn i en klan(i Cod4 altså), for så å teste ut en god del PCW's eller mix kamper, vis du ikke liker enorme deathmatch kamper uten mål og mening(selvom det faktisk ganske ofte har det, når mann tenker på challanges/medalljer og XP, men foretrekker ikke å bry meg så mye om det i Cod4 pågrunn at det har null å si i match).

Public(Cod4) kan du ikke regne med at du ikke vil oppleve å bli bombet av granater helt i starten av runden, men vi si meg uenig med at det er slik i match. Det vanligste å spille i match/pcw er 5v5, noe som vil si at det kun er 5 granater du bør passe deg for(når du ser på public, er det ofte 10v10, dvs 10 granater, og enda mer ettersom noen bruker perk'en 3xfrag). Dette følger opp for en veldig god taktisk del av det å spille match, hvor du bør passe deg for hvor de vanligste nade spotsa er, fordi i mange tilfeller bruker 3-4 stk fra hvert lag opp nade'sa sine helt i starten(dvs de kaster granatene sine tilfeldig over en byggning helt istarten, hvor den vil lande i faresonen for deg), og det vi sitter igjen med er 1-2 nades å passe deg for. Om dette høres for mye ut(noe det egentlig ikke er) kan du jo heller spille 2on2 - 4on4?

Endret av Ms#Noddy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

BF2 og CoD4 er to totalt forskjellige spill, og burde ikke sammenlignes.

 

BF2 har større maps og kjøretøyer, det har også mindre arcade-preg over seg.

 

CoD4 har knøttsmå maps med ultra-treffsikre våpen, arcade all the way.

 

Jeg spillte BF2 i 800 timer uten å bli lei, jeg ble lei COD etter 100.

Lenke til kommentar
Kanskje MMORPG er noe å foretrekke?

Hvorfor skal du trekke in MMORGP i denne diskusjonen? Har jo lite med CoD4 og BF2 å gjøre.

 

Men som ironi, altså han sa jo "meningsløst", dermed trakk jeg inn MMORPG, siden der spiller du med en "mening". Med rank og greier, level osv.

 

Ikke at det er så farlig, men jeg sa "usaklig", ikke "meningsløst", og med det mener jeg f.eks. (som nevnt) to lag på hver sin side av en bakketopp som bruker granater og commandere som konstant sender artilleri til spawnbasen. Blir så lite realistisk av det...

Men når det er sagt er jo BF2 et veldig bra og realistisk spill når det blir gjort riktig (etter min mening)

Lenke til kommentar
BF2 hadde vært best dersom spillet ikke var så vanvittig dårlig balansert. BF2142 derimot er perfekt balansert, så det er håp for en mulig BF3. Nå må Dice bare jobbe på stabiliteten.

 

Balansert på hvilken måte? Klassene?

 

Selv synes jeg BF2 gruser BF2142 i alt. Menmen, for å ikke hoppe til offtopic synes jeg CoD4 er litt artigere online. Tok alt for lang tid å kommme opp i rank etterhvert i BF2. CoD4 går det mye fortere, og det blir mer action så frot du joiner en server. Etter over 200 spilte i CoD4 må jeg si det er vanskelig å gå tilbake til BF2. BF2 er først artig når du er på et skikkelig lag som samarbeider, noe som kan være vanskelig å få noen ganger public. Men kjøretøy er et absolutt pluss for BF2, og de store kartene me d muligheter for mange spillere samtidig uten at det blir "overcrowded".

Lenke til kommentar

Tjaa, kan vel si at BF2 er bedre online del ja. Men det er mye artilery på bf2 noen ganger spawner du rett oppi en artilery strike av og til men det kan jo sammenlignes litt med Cod4 sin random nading imo.

 

Cod4 sin multiplayer er gøy helt til du blir lvl55 da mister den litt morroa men det er gøy uansett, holder selv på med å unlocke gull ak og er 2 rifler unna.

 

Har vel ikke mye å si om BF2 siden jeg ikke spiller den lenger. Syns gamespy omlegge var helt på tryne og jeg orka ikke med det styret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...