Gå til innhold

Retrotest: Ericsson T39


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synn at det ikke er "kult" med lang batterilevetid i dag :(

Enig. Synes det er trist at det ikke går an å velge telefoner med veldig lang batteritid om man ønsker det. Batteritiden bare økte og økte med Ericsson men etter storhetstiden har den bare falt og falt i jaget etter å stappe inn flere batterislukende egenskaper, som gjennomsnittspersonen kanskje bruker 10% av.

 

Jeg har aldri vært så stolt og glad for en mobil enn med T39. Og jeg har hatt mange mobiler (110-120).

Det var da svært. Ny mobil annenhver uke må nå være svært dyrt og ikke minst svært unødvendig. Ødelegger du de med vilje? Hvorfor så vanvittig bruk-og-kast?

 

 

Ja, jeg kan love deg det ble dyrt!! Mobiloholisme. Men jeg har roet meg kraftig. Har kun kjøpt 2 mobiler i år. Det merkes på lommeboka :)

 

Jeg har ikke kastet eller ødelagt telefonene. De er solgt på auksjon. Noen få er gitt bort til familie/venner. Noen er reutrnert pga feil, eller jeg har fått bytte dem/pengene tilbake fra en (naturlig nok) velvillig mobilbutikk, den jeg pleier å bruke. Har i dag 5-6 mobiler i huset, men kun 3 brukes aktivt. De andre er pensjonerte, eller reservetelefoner.

Lenke til kommentar
Synn at det ikke er "kult" med lang batterilevetid i dag :(

Enig. Synes det er trist at det ikke går an å velge telefoner med veldig lang batteritid om man ønsker det. Batteritiden bare økte og økte med Ericsson men etter storhetstiden har den bare falt og falt i jaget etter å stappe inn flere batterislukende egenskaper, som gjennomsnittspersonen kanskje bruker 10% av.

 

Jeg har aldri vært så stolt og glad for en mobil enn med T39. Og jeg har hatt mange mobiler (110-120).

Det var da svært. Ny mobil annenhver uke må nå være svært dyrt og ikke minst svært unødvendig. Ødelegger du de med vilje? Hvorfor så vanvittig bruk-og-kast?

 

 

Ja, jeg kan love deg det ble dyrt!! Mobiloholisme. Men jeg har roet meg kraftig. Har kun kjøpt 2 mobiler i år. Det merkes på lommeboka :)

 

Jeg har ikke kastet eller ødelagt telefonene. De er solgt på auksjon. Noen få er gitt bort til familie/venner. Noen er reutrnert pga feil, eller jeg har fått bytte dem/pengene tilbake fra en (naturlig nok) velvillig mobilbutikk, den jeg pleier å bruke. Har i dag 5-6 mobiler i huset, men kun 3 brukes aktivt. De andre er pensjonerte, eller reservetelefoner.

 

Samme her. Jeg har vel hatt 80-90 mobiler gjennom årene. Fikk min første når jeg gikk i 7. klasse. En Panasonic G450, som jeg fortsatt har. Den selges om bud overstiger 7000kr. Løp og kjøp! Lader medfølger!

 

Men back to topic..

 

Dette er da 10år siden. Men som deg, har jeg roet meg kraftig ned i år også. Men jeg merker ingenting på lommeboken.. hehe.. Ellers har jeg nå 19 mobiler liggende i hus. Resten av de 80-90 mobilene er enten blitt solgt, eller blitt ødelagt.

 

De beste mobilene jeg har hatt (som jeg husker) er Nokia 3210, Siemens C25, Motorola Wings, Samsung D600, HTC Touch og iPhone.

 

Merknad: Med "de beste mobilene" mener jeg de som har vunnet [femi]"hjertet"[/femi] mitt gjennom årene.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Den der hadde IKKE dårlig byggekvalitet.

Min er forsatt i daglig bruk, 6 år etter den ble kjøpt og er "like fin" nå som da.

Blir brukt av en kompis som trengte en jobbtelefon i tyrkia, får kjørt seg noen timer for dagen den ja :)

 

Eneste på den som var "bobbob" kvalitet på var flippen, men selv den er lysår foran de fleste mobiltelefoner du får kjøpt nå.

Lenke til kommentar

Husker jeg stod i butikken og vurderte T39 mot R520. Jeg valgte den siste fordi den var billigere og hadde større skjerm. Uansett så var de begge hitec den gang da.

Jeg undrer meg litt over betegnelsen hifinne på antennen, er det ikke pansermobilen R320 med "midtstilt" antenne som går under den betegnelsen?

Lenke til kommentar

Denne mobilen var konge, hadde den beige versjonen og mp3-spiller. Det eneste jeg hadde å utsette på telefonen var at en var litt treig i responsen når man skrev meldinger. Når jeg tenker på hvordan jeg bruker mobilen jeg har i dag kunne jeg nok godt fremdeles klart meg med T39'en. Angrer på at jeg solgte den nå...

Endret av skjelsba
Lenke til kommentar

Hva med å teste en Ericsson GH337? Jeg husker jeg hadde en kompis som arvet denne av sin far i 1996 og da sa vi alle at "den er nesten for liten!". Selv hadde jeg en Ascom discovery, samme telefon, men annet deksel.

 

GH337 kunne ikke sende sms, bare motta og man fikk ikke opp hvem mottakeren var. Batteriet holdt nesten en hel dag :)

post-12334-1214036016_thumb.jpg

Endret av skjelsba
Lenke til kommentar
Nesten Riktig A-Jay ;) Må ikke glemme at ericsson og nokia kom nærmest samtidlig med mobiler som du kunne skifte deksel på . Orm og deksel var det hippeste på starten av 2000 tallet :D

 

Ericsson kom med denne, som alså hadde utskiftbart deksel frampå

 

GA628 :love:

 

787px-Ericsson.jpg

 

...Og der strømmet minnene på :p

 

Husker dekslene til denne telefonen ja. Tykkelsen lå jo på solide 34 nanometer, og knakk ikke når man blåste på dem.

Lenke til kommentar
Nesten Riktig A-Jay ;) Må ikke glemme at ericsson og nokia kom nærmest samtidlig med mobiler som du kunne skifte deksel på . Orm og deksel var det hippeste på starten av 2000 tallet :D

 

Ericsson kom med denne, som alså hadde utskiftbart deksel frampå

 

GA628 :love:

 

 

787px-Ericsson.jpg

 

Ikke vanskelig å skjønne at Nokia utkonkurrerte Ericsson på den tiden. Mobilen du nevner har jo knøtt liten skjerm, og man kunne visst bare skifte ut en liten del av fronten. Altså slår 5110 den på alle fronter :D

 

Beklager om jeg virker litt partisk, men Nokia 5110 var altså en viktig del av min ungdomstid :innocent:

 

EDIT: Med at 5110 "startet mobilhysteriet" mente jeg at med 5110 kom mobiler med stor skjerm (bra for SMS og spill) og utskiftbart deksler som hvermannsen hadde råd til.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Nesten Riktig A-Jay ;) Må ikke glemme at ericsson og nokia kom nærmest samtidlig med mobiler som du kunne skifte deksel på . Orm og deksel var det hippeste på starten av 2000 tallet :D

 

Ericsson kom med denne, som alså hadde utskiftbart deksel frampå

 

GA628 :love:

 

 

787px-Ericsson.jpg

 

Ikke vanskelig å skjønne at Nokia utkonkurrerte Ericsson på den tiden. Mobilen du nevner har jo knøtt liten skjerm, og man kunne visst bare skifte ut en liten del av fronten. Altså slår 5110 den på alle fronter :D

 

Beklager om jeg virker litt partisk, men Nokia 5110 var altså en viktig del av min ungdomstid :innocent:

 

Enig. Nokia 5110 hadde alt man trengte. "Stor" skjerm, Snake og fancy menyer. Det var vel de eneste grunnene for å kjøpe denne.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...