Gå til innhold

Noen som vet hvem wwtc.no er?


Anbefalte innlegg

Det virkeer vanskelig å finne noe ut om wwtc.

 

Nå har det snart gått flere dager, og om de ikke da har klart å svare på de få hendvendelsene _christian_ mente dette var, ja, da er det ikke få for dem. Kanskje de har fått langt flere enn det han ville oppgi?

 

Det vi vet er hvem som eier domenet wwtc.no. Vi vet også hvem som eier nr 2440. WWTC finnes det ingen info om. Ikke får jeg noe svar tilbake fra dem på mail, ei heller svar via det norske kundeservice nr som ble oppgitt her.

 

Jeg kommer nå til å oversende dette til Datatilsynet. De skal ordne dette om man ikke lykkes selv med å få informasjonen/stoppet dette. Jeg håper også at Neovada Telecom som eier tlf stopper utsendelsen siden de som sender sms ikke kan bevise sin lovlighet. Direktmedia som eier domenet burde også stoppe siden av samme grunn. Man kan i Norge bli straffet for medvirkning til lovbruddet om man har opptrådd uaktsomt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en sms i dag fra noe som heter Absolute med tilbud om tlfabonnement, send svar til 2440..og med beskjed om at jeg måtte sende STOPP til 2030 for å melde meg av. Eurobate eier 2030, fant jeg ut på Telenor sine sider, og takket være forumet her fikk jeg klarhet i 2440. Jeg sendte jo stoppmelding og mottok, merkelig nok (?), hele 2 svar fra 2030 med beskjed om at jeg var avmeldt alle abonnementtjenester, den andre sa jeg er avmeldt Flirt. (!!!!!!!!) Dermed gikk jeg omtrent i taket her. Jeg er også reservert mot alt mulig, jeg er ikke medlem av verken det ene eller andre på nettet,ikke blogger jeg, og hva fa** er Flirt, hvor er det, lissom? (Ja, jeg må spørre,- jeg er i bestemoralder og er temmelig oppgitt her.)

 

Takk for tips og link ang forbrukerombudet, for jeg har klaget. Lurer på om jeg får noe av dette på telefonregningen. For om jeg er blitt innmeldt på betaltjenester,så er dette ren svindel, og nummeret må de ha tatt fra telefonkatalogen. Jeg driver ikke og legger igjen info overalt.

 

Dessuten tror jeg at jeg surret her først ang innlegg...sorry :) Ta det som bevis på at jeg også er uvant med forum på nettet.

Lenke til kommentar
Nå passer det seg ikke for meg å oppfordre til lovbrudd, men som løgner finnes det vel både hvite og sorte sådanne, og jeg håper derfor flest mulig setter "Reklame - nei takk" på alle postkasser de kommer over.

 

Personlig ville jeg ha blitt _veldig_ irritert om noen hadde klistret noe slikt opp på min postkasse.

 

Fikk selv denne tekstmeldingen og svarte på den, og ble ringt opp av en selger(med dårlig salgsteknikk) som fant ut at tilbudet ikke lønte seg for meg (tilbudet er forresten mobildeal).

 

Jobber selv med telefonsalg, så jeg vet ganske mye om hva som er lov eller ikke lov når det gjelder kontakt per telefon, men lite om reklame via sms (bortsett fra at vi må ha samtykke fra våre egne kunder på å sende ut sms og mail med tilbud, selv om at de er våre egne kunder, og nummeret/e-postadressen er noe de har fra oss). Skulle gjerne hatt et skikkelig svar her fra en jurist.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Har selv fått meldinger fra både wwtc.no, Absolute M og MobiMake og Free ett eller annet ...

 

I første omgang, i begynnelsen av juni så fikk jeg to meldinger, tok da kontakt med Sendega, ble satt videre over til MobilDeal for så å ringe en tredjepart jeg ikke husker navnet på. Og trodde at jeg da endelig hadde blitt kvitt det siste av søppel inn på min telefon. Men den gang ei. Det har hagla inn meldinger fra ulike selskaper uten sjangs til å få stoppet det. Var i kontakt med kundeservice hos DirektMedia og ble satt over til en kar, han forklarte at listene er databaser som er kjøpt opp hvor personer har gitt sitt samtykke ved kjøp av ringetoner, spill etc.. Ba om å få vite hvor mitt samtykke kom fra, og han forklarte at de da måtte ta kontakt med hovedkontoret i Europa. Så ett svar på hvor samtykket er innhentet ville ta litt tid, men svar skulle jeg få. Så da er det bare å vente ...

 

Fikk inn en ny melding nå fra Absolute M og gjorde som instruert i SMSen om å sende stopp til 2030. Fikk først beskjed om at jeg ikke var medlem, sendte så en ny melding og fikk til beskjed om at jeg nå var utmeldt. Håper inderlig at denne møkka blir stoppet og at Direktmedia og WWTC slutter å eksistere.

 

Har benyttet klikk og klag funskjonen på Forbrukerombudet sin portal nå, og råder alle andre til å gjøre det samme.

Endret av NoKeR
Lenke til kommentar

Fikk 2 meldinger idag, med litt mellomrom. Den ene var fra "ABSOLUTE" og den andre fra "ABSOLUTE M". Samme tekst som andre har fått. Jeg har ikke sendt noen stopp-melding, da jeg tolket det som at den stopp-funksjonen var beregnet for dem som først sendte "FASTPRIS" til 2440.

 

Aner ikke hvordan de har mitt nr, men det er godt mulig det er via ett eller annet jeg er medlem av. Får sjekke om jeg blir belastet for dette senere...

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Har selv fått meldinger fra både wwtc.no, Absolute M og MobiMake og Free ett eller annet ...

 

I første omgang, i begynnelsen av juni så fikk jeg to meldinger, tok da kontakt med Sendega, ble satt videre over til MobilDeal for så å ringe en tredjepart jeg ikke husker navnet på. Og trodde at jeg da endelig hadde blitt kvitt det siste av søppel inn på min telefon. Men den gang ei. Det har hagla inn meldinger fra ulike selskaper uten sjangs til å få stoppet det. Var i kontakt med kundeservice hos DirektMedia og ble satt over til en kar, han forklarte at listene er databaser som er kjøpt opp hvor personer har gitt sitt samtykke ved kjøp av ringetoner, spill etc.. Ba om å få vite hvor mitt samtykke kom fra, og han forklarte at de da måtte ta kontakt med hovedkontoret i Europa. Så ett svar på hvor samtykket er innhentet ville ta litt tid, men svar skulle jeg få. Så da er det bare å vente ...

 

Fikk inn en ny melding nå fra Absolute M og gjorde som instruert i SMSen om å sende stopp til 2030. Fikk først beskjed om at jeg ikke var medlem, sendte så en ny melding og fikk til beskjed om at jeg nå var utmeldt. Håper inderlig at denne møkka blir stoppet og at Direktmedia og WWTC slutter å eksistere.

Fikk også samme SMS for snart 1 time siden.

Har heller aldri aktivt godtatt å bli spammet med SMS reklame.

Kommer til å ta denne saken videre med rette instans.

Lenke til kommentar

Har fått sms fra "ABSOLUTE M", med meldingen "bruk mobilen tilnærmet ubegrenset. Få telefon for 1kr! Send FASTPRIS til 2440 for info. Avmld: ABSOLUTE STOP til 2030". :no:

Vet noen om wwtc og Absolute /2440 er det samme?

De virker uansett veldig useriøse da jeg har reservert meg for over ett årsiden mot telefon salg etc. :grumpy:

Lenke til kommentar
Har fått sms fra "ABSOLUTE M", med meldingen "bruk mobilen tilnærmet ubegrenset. Få telefon for 1kr! Send FASTPRIS til 2440 for info. Avmld: ABSOLUTE STOP til 2030". :no:

Vet noen om wwtc og Absolute /2440 er det samme?

De virker uansett veldig useriøse da jeg har reservert meg for over ett årsiden mot telefon salg etc. :grumpy:

 

Fastpris løsningen det reklameres for er MobilDeal.no uansett totalt uakseptabel måte å markedsføre produktet sitt på ...

Ufine selgere har de også, en kollega av meg ble oppringt av de. Da hun i ett forsøk på å stoppe meldingene ble lagt på til. Så nå skal det samme prøves her. Hale ut tiden til den stakkarn som ringer meg, gøy å virke kjempegira på tilbudet dems for så å avslutte med nei takk ikke gira likevel... Barnslig? ja, kanskje en smule men ser ut som om man må svare med samma mynt til de folka der ...

Endret av NoKeR
Lenke til kommentar

Jeg har heldigvis ikke mottat noe mer enda.

 

Men jeg kan ikke fatte og begripe at folk skal betale for å bli kvitt dette. For hver stopp melding de sender, er det iallefall normal sms takst. Skulle ikke forundre meg om de tar ekstra betalt for disse stoppmeldingene, men det vet jeg ikke.

 

Så lenge dere ikke vet hvorfor dere får meldingene, så er de garantert ulovlige. De har kun lov til å sende til deg dersom du har noe som kan kalles et løpende kundeforhold. Et enkelt kjøp av en ringetone eller tilsvarende er ikke noe som tilsier at de har et kundeforhold. Man må da bli fast kunde eller medlem, og da kan man kun sende relevant info for kundeforholdet. For å sende reklame må man i tillegg aktivt ha samtykket til dette. Et kundeforhold som ikke er aktivt/løpende gjør det på liklinje at de ikke kan sende deg reklame lengre.

 

Telefonselgere/sms reklame graver sin egen grav. Useriøse, stort sett salg av dritt og tåpelige tilbud. Er det folk rart ikke vil ha noe med det å gjøre?

 

Flere har sikkert opplevd å bli oppring, men når de tar telefonen så får de en opptatt lyd eller summetone. Det er telefonselgere som ringer opp flere samtidig, men om det da er for mange som svarer i forhold til ledige, blir du avbrutt. De ringer deg selvsagt en gang til. Det er ikke lov i norge, men flere selskaper praktiserer dette.

 

Jeg hater telefonterrorister!

Lenke til kommentar
Jeg har heldigvis ikke mottat noe mer enda.

 

Flere har sikkert opplevd å bli oppring, men når de tar telefonen så får de en opptatt lyd eller summetone. Det er telefonselgere som ringer opp flere samtidig, men om det da er for mange som svarer i forhold til ledige, blir du avbrutt. De ringer deg selvsagt en gang til. Det er ikke lov i norge, men flere selskaper praktiserer dette.

 

Jeg hater telefonterrorister!

 

Hvilken lovparagraf henviser du til her?

"Det er ikke lov i norge, men flere selskaper praktiserer dette."

 

Kom også gjerne også med konkret eksempel, gjerne navn på et selskap som praktiserer noe du på står ikke er lov i følge norsk lov.

Lenke til kommentar

Har også fått denne fine sms'n fra Absolute M. :thumbdown:

Det samme hadde madamen. Hu sendte Absolute stopp til 2030.

Da fikk vist hu flere meldinger, Det jeg er red for er at hennes mobil abonnement nå er tatt over av disse folkene.

 

Har sittet å søkt opp og ned i mente på nettet, for å finne ut hvem som står bak dette navnet.. Det nærmeste jeg fant var denne http://www.absolutemobile.se/ Men de ser ikke ut til å ha noe her i Norge.

 

På Brønnøysund registeret fant jeg ingen tingen om Absolute M.

 

Fant adressen til wwtc.no

Address: 1022, Törökvész út 30/A, Budapest, Hungary

Office line: +36 26 372 875

Email: [email protected]

 

Lukter svindel lang vei her..

Men om wwtc og Absolute M er det samme selskapet, kan man jo lure på

Endret av Ronaldi
Lenke til kommentar

Ser at flere her stiller spørsmål vedr. mottatt SMS.

WWTC og ABSOULTE M er to forskjellige databaser, hvor det er samtykke på samtlige mottakere.

 

For spørsmål vedr. mottatt SMS, uavhengig av om WWTC eller ABSOLUTE M er avsender, kontakt:

 

Direktmedia AS

Telefon: 22 45 97 00 (ordinær kontortid)

Telefax: 22 45 97 95

E-post: [email protected]

 

Nr. 2440, Sendega, Neovada Telecom osv. leverere kun den tekniske tjenesten for returmelding(den meldingen de som ønsker mere info sender inn), de har derfor ingenting med selve utsendelsen å gjøre. Alle henvendelser rettes til Direktmedia AS.

Endret av _Christian_
Lenke til kommentar
Jeg har heldigvis ikke mottat noe mer enda.

 

Flere har sikkert opplevd å bli oppring, men når de tar telefonen så får de en opptatt lyd eller summetone. Det er telefonselgere som ringer opp flere samtidig, men om det da er for mange som svarer i forhold til ledige, blir du avbrutt. De ringer deg selvsagt en gang til. Det er ikke lov i norge, men flere selskaper praktiserer dette.

 

Jeg hater telefonterrorister!

 

Hvilken lovparagraf henviser du til her?

"Det er ikke lov i norge, men flere selskaper praktiserer dette."

 

Kom også gjerne også med konkret eksempel, gjerne navn på et selskap som praktiserer noe du på står ikke er lov i følge norsk lov.

 

Det var i en sammenheng på radio at jeg har hørte om dette her for litt siden. Det var i samband med en diskusjon om reklame i postkasse, telefonsalg osv, at dette kom fram. Jeg husker dessverre ikke hvilken kanal det var. Men, man fikk jo seg en aha opplevelse når man man tenkte etter, for det har jo skjedd, at det ringer så blir det bare noen pip bip lyder. Like etter på ringer en telefonselger.

 

Det står blant annet i denne artikkelen fra amobil:

 

http://www.amobil.no/artikler/telefonselge...om_gangen/30567

 

Google på det, så finner du sikkert mer. Jeg er sikker på at de sa at det nå var ulovlig i det innslaget jeg hørte. Leser du det innslaget så ser du at problemet har en økonomisk del og. Det er mange som ringer opp igjen ubestvarte anrop, og taper da penger på å ringe opp telefonselgere.

 

Les gjerne også de sidene og tolkningen av lovene jeg har linket til tidligere i denne tråden hos datatilsynet.

 

Edit:

 

http://www.forbrukerombudet.no/index.gan?id=1280&subid=0

 

Jeg missforstod litt, det er ikke ulovlig, men det er i strid med god markedsføringsskikk. At det foregår er det iallefall ingen tvil om. Kjedelig å bli oppringt flere ganger, så en tror det til slutt er bølleringing. Deretter ringer en nisse å selge deg noe tøv.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Ser at flere her stiller spørsmål vedr. mottatt SMS.

WWTC og ABSOULTE M er to forskjellige databaser, hvor det er samtykke på samtlige mottakere.

 

For spørsmål vedr. mottatt SMS, uavhengig av om WWTC eller ABSOLUTE M er avsender, kontakt:

 

Direktmedia AS

Telefon: 22 45 97 00 (ordinær kontortid)

Telefax: 22 45 97 95

E-post: [email protected]

 

Nr. 2440, Sendega, Neovada Telecom osv. leverere kun den tekniske tjenesten for returmelding(den meldingen de som ønsker mere info sender inn), de har derfor ingenting med selve utsendelsen å gjøre. Alle henvendelser rettes til Direktmedia AS.

 

Hvor er det samtykke innhentes hos? Jeg har ikke gitt noen det samtykket. Dessuten kreves det et løpende kundeforhold hos de som sender reklamen for å motta denne SMS med reklame. Det eneste stedet dere kan innhente det samtykket er hos meg, ikke en 3 part, min bestemor eller whatever. Dessuten, det Opt-out skjema du sa vi burde fylle ut for å få info: Det fungerte jævlig dårlig.

Lenke til kommentar

De kan også finne info på www.datatilsynet.no eller følge linkene gitt av meg tidligere i tråden.

 

Man MÅ IKKE ha reservert seg i brreg for å slippe å motta SMS. Det gjelder bare reklame som er adressert og telefonsalg til de nummer som er registrert på ditt navn. Reklame og hendvendelser via SMS krever et samtykke fra deg uansett om du er registrert i brreg eller ei. Det samme gjelder via e-post og faks.

Lenke til kommentar
Les mere om reservasjon mot reklame her: https://w2.brreg.no/reservasjon/

 

Jeg er registret her med mitt personlige mobilnummer. Skal noen selgere kontakte meg, skal de ha en avtale med meg. Jeg har aldri vært i kontakt med Direktmedia AS. Selgere både over tlf, post eller sms. Plikter å sjekke reservering register, før de kontakter noen.

Selv om dette aldri skjer.. :wallbash:

 

Siden jeg liker å sakse så klasker jeg inn denne infoen fra Datatilsynet sine hjemmsider, er jo noen som skipper å trykke på linker også ;)

 

Dette kan du IKKE reservere deg mot i Reservasjonsregisteret

 

1. Reservasjonen i Brønnøysundregistrene vil ikke gjelde for andre typer henvendelser slik som reklameinnstikk i aviser, markeds- og opinionsundersøkelser eller uadressert reklame.

2. Reservasjonen gjelder heller ikke reklame rettet mot et foretak eller mot juridiske personer. Foretaket ditt kan derfor fortsatt få tilsendt reklame selv om du som privatperson har reservert deg.

3. Virksomheter har ikke plikt til å sjekke om ditt navn står i Reservasjonsregisteret dersom de har et løpende kundeforhold til deg. Med dette menes forhold der du har inngått en avtale av mer eller mindre formell grad, og der det er naturlig og nødvendig for kundepleien med en viss informasjon. I mange sammenhenger vil du som kunde gjerne ha en forventning om dette. Disse virksomhetene kan derfor sende deg ulikt materiale, deriblant reklame, selv om du har reservert deg i Reservasjonsregisteret.

 

Konkrete eksempler på løpende kundeforhold kan være:

 

* kontoavtaler (bankforbindelser)

* forsikringsavtaler

* abonnementer

* avtale om faste bidrag til ideelle organisasjoner

* medlemskap

* serviceavtaler

* bonuskortordninger

 

Et løpende kundeforhold opphører når kunden sier opp avtalen eller medlemskapet, eller når det ikke på lenge er kjøpt noe eller har vært kontakt mellom kunde og virksomheten. Om du ikke ønsker tilsendt reklame fra en virksomhet du har et løpende kundeforhold til, se neste avsnitt om måter å unngå reklame på.

 

I mange tilfeller vil det være uklart om et kundeforhold er løpende eller ikke. Om du er interessert i en mer detaljert beskrivelse av temaet, kan du lese Datatilsynets tolking av lovverket når det gjelder direkte markedsføring som du finner her ble linking for min egen del også gitt :innocent:

Lenke til kommentar

Ja, men dette vet jeg.. :p

Du kan også ha signert en avtale med et filma, der du godtar videre selging av dine person opplysninger. Uten at du helt vet det selv.

Sånt er litt små skummelt..

Lurer litt om Direktmedia AS har noen forbindelser, med Nettby.. :hmm: Selv om det er blir litt spekulering.

Endret av Ronaldi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...