Gå til innhold

MGS4 Database lanseres i morgen. US store.


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Mer snadder for MGS fans!

 

With that, we are happy to reveal a very special surprise, upon the PLAYSTATION Store update tomorrow (Thursday June 19th) we will be releasing the Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Database!

 

The MGS4 Database is a free, downloadable interactive application that contains the official knowledge base of everything that is Metal Gear, reaching all the way back to the very beginning of the franchise. Including complete storylines, character profiles, relationship diagrams, and much more! The MGS4 database is a great way to catch up for someone new to Metal Gear, as well as a useful resource for any veteran of the series, with complete official details on every aspect of the intricate Metal gear lore.

 

The MGS4 Database also contains a special feature – if you want to make use of the database, but have not yet fully played through MGS4 yet and are worried about spoilers – all MGS4 spoilers are “blacked out” until you’ve beaten MGS4. Give it a try!

 

But that’s not all, within MGS4, check out the EXTRAS option of the main menu (if you haven’t already). There’s already new, free downloadable content available for the game - with new camouflage and a new music track for the in game iPod. There will be more forthcoming, so be sure to check this often!

 

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter jeg så en MGS4-trailer der traileren avsluttet med at Snake (?) står i giv akt på en kirkeplass, så plutselig "kjente" jeg meg igjen og fikk plutselig veldig lyst til å spille MGS4. Problemet er jo bare at jeg ikke orket å spille de tidligere spillene. Kanskje dette er løsningen for meg? Noen som vet om det er cut-scenes med?

Lenke til kommentar
Etter jeg så en MGS4-trailer der traileren avsluttet med at Snake (?) står i giv akt på en kirkeplass, så plutselig "kjente" jeg meg igjen og fikk plutselig veldig lyst til å spille MGS4. Problemet er jo bare at jeg ikke orket å spille de tidligere spillene. Kanskje dette er løsningen for meg? Noen som vet om det er cut-scenes med?

 

Det er ikke cutscenes med i databasen nei. Har aldri hørt om noen som ikke

vil spille spillene, men se cutscenene. :D (Du finner dem på youtube evt.)

 

Skuffende at US og JAP versjonen av databasen ikke finner EU "game cleared"

saves (temmelig utrolig siden begge versjonene støtter fransk, spansk og tysk... :(

Tenkte på å skaffe en US save, men no such luck, man må ha både save OG game data installert fra US utgaven for at det skal funke.

Må nok vente til den dukker opp på EU Store.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Det er ikke cutscenes med i databasen nei. Har aldri hørt om noen som ikke

vil spille spillene, men se cutscenene. :D (Du finner dem på youtube evt.)

Prøvde Sons of Liberty for et par år siden, men gav opp pga kameravinkelen. Taklet den ikke, eller rettere sagt, orket ikke prøve å takle den. Hadde Splinter Cell samtidig, som var mye lettere med tredjepersonssynsvinkel.

Men MGS4 virker veldig bra, så nå leter jeg på nettet etter spesialutgavene av MGS2 og MGS3. Må vel prøve å gi de en sjanse.

Eneste problemer er at jeg ikke finner den av toern og at jeg allerede har Mario Galaxy og Wii Kart som ikke er rundet, samt Resi 4 Wii edition og Zelda TP underveis. Legg til Half Life 2, Ep 1 og 2, og Portal.

Så håper at MGS klarer å overbevise meg denne gangen, ellers kan det gå lenge før neste gang jeg prøver de.

 

Bare to uker igjen i førstegangstjenesten!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har et problem med Databasen. Får bare beskjed om at den ikke finner noen save-files selv om jeg har kommet til 5 akt. Prøvde å starte et nytt game, men databasen finner ikke den nye filen heller.

 

Må man ha runnet spillet helt for å få åpnet MGS4informasjonen, eller er det jeg som har gått glipp av noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...