Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bremseskiver Passat CL 90` 1.8l


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg prøvde for første gang i stad og bytte bremseskiver på bilen min, siden det må gjøres. Jeg skrudde av calipern, og prøvde og løsne den ene skruen som sitter i skiva, den var bittelitt dratt over allerede. Jeg banka på den med hammer og prøvde litt rustfjerner, men den satt som bare det. Så til slutt tok jeg i for mye og skrutrekkern slapp.nå er det ikke mulig og ta i noe nesten.. Noen idè? Eneste mulighet og borre opp igjen og gjenge opp på nytt?? stress...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Borr den ut, ikke nødvendig å ha den der. Når du strammer til hjulet så strammes skiva også, skruen skal bare gjøre det lettere når man setter på hjulet.

Stemmer det, er kun en skrue som skal hjelpe til med å holde bremseskiven på plass for å lette montering av hjulene.

Bare bore bort skruehodet og ta av bremseskiven, når du har fått fjernet bremseskiven så kan du som oftest bare skru ut resten av skruen som sitter igjen med en tang, Skruen henger som oftest bare fast i skruehodet mot bremseskiven

Lenke til kommentar

hehe.. jess det ordna seg i dag... jeg borra av hodet på skruen og skrudde ut resten med tang når jeg fikk av skiva.. takker for hjelp folkens! btw.. lang tid tar det før jeg får gode bremser liksom? :p må vel kjøre litt før det tar noe skikkelig tak......

Lenke til kommentar
hehe.. jess det ordna seg i dag... jeg borra av hodet på skruen og skrudde ut resten med tang når jeg fikk av skiva.. takker for hjelp folkens! btw.. lang tid tar det før jeg får gode bremser liksom? :p må vel kjøre litt før det tar noe skikkelig tak......

Håper du husket å vaske de nye bremseskivene dine?

Du må nemlig vaske alle nye bremseskiver, de er satt inn med en slags olje for å hindre at dem begynner å ruste under transport og lagring

De vaskes med bremserens, sprit eller tynner

Det er også lurt å bytte bremseklosser når en bytter skiver, uansett og gode de gamle ser ut, de kan nemlig være skakkslitte og du får derfor ikke full kontaktflate mellom bremseklosser og bremseskiver

 

Lufting av bremser trengs kun å gjøres dersom du har tatt fra hverandre bremserør, bremseslange eller bremsecalipter

 

Mvh support81

Lenke til kommentar

okay.. ja jeg har egentlig dårlige bremser nå synes jeg.. men har ikke kjørt mer enn et par mil siden jeg bytta dem... men fikk litt hjelp fra en kamerat som jobber på møller.. klossene ble bytta for ca 4 mnd sia.. skal bytte ene caliptern min, bytte bremsevæske og lufte bremsene over helga, så da får en se om det blir noe bedre! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...