Pizzaen Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Hei Jeg har tenkt litt på at jeg kansje skulle lage en liten mod til Half-life 2, men har ingen som helst kunnskap om værken koding eller og lage map. Så spørsmålet er om viss jeg bruker alt fra Half-life og ikke lager noen modeler og lignende selv og bare bruker de som er i Hl2 også lager jeg ikke et alt for avansert mod, hvor vanskelig er det ? Og hvor lang tid tar det ?
Nüü Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Da kan ta en evighet, men hvis du skal lage en simpel tar det også en lang tid. Du kan alltids fikse et team også kan dere lage det.
Pizzaen Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Skrevet 18. juni 2008 (endret) okey, tingen er at jeg ikke har noe konsept eller noe. Har bare lyst til og prøve og lage et lite usakelig mod Så viss jeg prøver og samler et team til et lite usakelig mod så tror jeg ikke jeg finner et Endret 18. juni 2008 av Pizzaen
Garanti Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Noen nyttige linker: Valves Wiki(Dokumentasjon, introduksjon og framgangsmåte Interlopers (HL2-nytheter og tutorialer) Lykke til!
2ball_ Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Du er på World wide web du kan finne mange folk her! ja, det gjør ikke noe om man bor i uganda heller.. kan joi bare droppe innom for å mode litt.. men dette kunne jeg tenkt meg å lære også.. har tid nå som det er sommerferie
Pizzaen Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Skrevet 18. juni 2008 Men har ikke tenkt og få med meg folk. Viss jeg får med meg folk blir det bare stress og da må jeg sikkert jobbe hver helg med det. Tenkte bare hadde vært litt kult prøvd og lage en mod eller værtfall et map eller 2 sånn bare for og leke meg Så, noen som vet om du trenger og kan programering ? Hva trenger jeg av kunnskap for og lage en mod ?
Garanti Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Er ganske sikker på at du programmere litt ja, om i alle fall ikke scripte. Dersom du leser litt rundt på Valves Wiki vil du nok finne ut det du lurer på.
Vrengtpolvott Skrevet 18. juni 2008 Skrevet 18. juni 2008 Om du vil lage en liten mappack så er det bare mapping du trenger å lære deg. Trenger ikke å kunne noe som helst om koding for å lage knakende gode maps, så bare se deg litt rundt på sidene som er blitt linket til her, så finner du nok masse som kan hjelpe deg på vei.
Pizzaen Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Skrevet 18. juni 2008 Om du vil lage en liten mappack så er det bare mapping du trenger å lære deg. Trenger ikke å kunne noe som helst om koding for å lage knakende gode maps, så bare se deg litt rundt på sidene som er blitt linket til her, så finner du nok masse som kan hjelpe deg på vei. Ok
bz3rker Skrevet 18. juli 2008 Skrevet 18. juli 2008 nå ga du meg faktisk en god idè å bruke resten av sommeren på
solaN - Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Du kan jo sikkert finne no koding e.l på fpsBanana, lage en map og så lage et godt script. Kan bli en mod av det. Liksom "Banana mod" der alle er bananer og man kan kjøre rundt i banan biler e.l. Er jo lett å finne/installere skins. Da gjelder det bare å finne/lage en bane med samme tema, og kanskje scripte litt sånn at alt kommer på plass Eller 007 mod, en person blir gitt superbra våpen og masse liv og skal komme seg inn i en byggning på et vis( det er bare et forslag til en mod om du blir god ) Lykke til forresten
-sparks- Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Det finnes ingenting som er vanskelig, alt avhenger hvor mye arbeid du har tålmodighet til å legge ned, og viktigst av alt, at du liker å gjøre det
wolferey Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 Vi har masse guider om mapping til Half-life 2 på siden vår: http://www.spillmodding.no/wiki/Category:P..._Editor_Source/ Og mange på IRC-kanalen vår, #spillmodding.no på irc.quakenet.org, skulle du lure på noe om mapping. Vi har ikke fått ryddet opp wiki'en eller fått designa ferdig siden enda, men det kommer til høsten nå =)
Stigma Skrevet 9. august 2008 Skrevet 9. august 2008 (endret) Det kommer helt ann på hvor avansert og omfattende mod du skal lage. Du kan lage enkle mods utne å ha så fryktlig inngående kunnskap om koding, men NOE bakgrunn i koding eller scripting er en stor fordel. Hvis ikke så må du nesten lære-mens-du-gjør, men det blir jo nødvendigvis en ganske treg afære om du begynner på helt bar bakke. Jeg kan bare annbefale at dersom du er interessert i det, så tar du bare fatt på oppgaven og prøver. Hva er det værste som kan skje? Det finnes masse gode modmiljø, spesiellt til HL2 motoren, så det er mer enn nok å lese og lære fra, og evt. folk å spørre for å bli bedre. -Stigma Endret 9. august 2008 av Stigma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå