Gå til innhold

Endre connectionstring runtime


Anbefalte innlegg

Heisan folkens

Jeg har en applikasjon som jeg har laget på min maskin, med min connectionstring etc. Når jeg kjører dette programmet på en annen maskin som skal koble seg til en annen SQL server så virker jo selvsagt ikke dette. Jeg klarer bare ikke finne stedet der jeg endrer på denne innstillingen.

 

Jeg klarer selvsagt å endre connectionstringen på selve TableAdapteret, men det er jo uinterresant, fordi dette blir brukt over alt. Jeg ønsker å endre denne innstillingen på ETT sted, slik at alle table adaptere som måtte bli brukt i applikasjonen dermed vil få rett connection string.

 

 

Ideer mottas med stor takk ;-)

 

Ole

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisan folkens

Jeg har en applikasjon som jeg har laget på min maskin, med min connectionstring etc. Når jeg kjører dette programmet på en annen maskin som skal koble seg til en annen SQL server så virker jo selvsagt ikke dette. Jeg klarer bare ikke finne stedet der jeg endrer på denne innstillingen.

 

Jeg klarer selvsagt å endre connectionstringen på selve TableAdapteret, men det er jo uinterresant, fordi dette blir brukt over alt. Jeg ønsker å endre denne innstillingen på ETT sted, slik at alle table adaptere som måtte bli brukt i applikasjonen dermed vil få rett connection string.

 

 

Ideer mottas med stor takk ;-)

 

Ole

<ironi>Du endrer det naturligvis i registeret.</ironi>

 

Jeg forstår ikke hvorfor du har spesifisert at det må gjøres runtime i tittelen?

99% av utviklerne jeg kjenner velger å gjøre dette vha settings på prosjektet, som da blir lagret i app.config/web.config. Du bruker visst registeret. Ingen av delene har med endring runtime å gjøre?

 

- grå -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...