Gå til innhold

Optimal gruppe for 5-man HC


Anbefalte innlegg

Det har blitt en aldri så liten hobby å se hvor fort jeg kan cleare HC instancer (med gruppe ofc:)

 

Hvilken gruppesammenstening fungerer best for å cleare fortest mulig? Anta at gruppen består av flinke spillere som kjenner klassen sin og som til en viss grad overgearer HCs, så survivability er ikke en issue.

 

Selv har jeg hatt god erfarning med:

 

Tankadin (meg)

DPS warr

DPS warr

Enhance Shammy

Holy Pally

 

Tankadin (meg)

Boomkin

Elemental shammy

Mage

Priest

 

Tankadin (meg)

Lock

Lock

Spriest

Druid

 

Tidligere har jeg vært fornøyd bare healeren kan holde meg opp samtidig som han/hun ikke trenger å drikke stort mellom pulls, men det er vel en viss forskjell i hva healers kan bidra med også. Restoshamans virker som de kan bringe MYE utility til gruppen med WF eller WoA totem og mana spring, så jeg heller mot å erklære de som den beste healeren for denne typen HC runs... Ellers andre synergier gir supre grupper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blitt en stund siden jeg har kjørt heroics, men husker fra den tiden (før jul) at jeg var svært glad i Druid tank, Mage, Lock, shadow-speccet Priest og meg selv som resto-speccet Shaman. Positive ting her er ingen whine om wf og jeg kan bruke WoA, ingen andre mail-brukere (sånn i tilfelle det kommer noe enhancement loot), mulighet for litt slacking pga sp, mana fra sp, høy dps, ingen melee i aoe range for max slacking og tank med mye hp som igjen gir mye rom for slacking.

 

Alt fokuset på slacking kommer av at jeg på den tiden gjorde forferdelig mye heroics, og det ble etterhvert litt til at jeg alt-tabbet mye underveis. Som healer er det optimalt om alle lever også når du kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Prot Paladin

Fury Warrior

Feral kitty Druid

Enhancment Shaman

Holy Paladin

 

Vil påstå at det er en av de raskere gruppene å gjøre det med hvis man outgearer HC litt/mye. Kjørte en 4-5 heroics på en kveld med en sånn gruppe med t5~ gear. Gikk sinnsykt raskt :-)

Lenke til kommentar
Er faktisk vanskelig for meg som Hunter å få grupper, har T4/T5 gear så gjør god skade, men så lenge jeg kjører BM er det kun "breaky breaky" freezetrap som er CC for meg :(

 

Kjører som regel ZA i stedet for Heroics :D

En har ikke med hunters for CC i heroics lenger, tidligere da det var "påkrevd" med minst 2x CC kunne det være greit, men etter div nerfs er det lite poeng med mer enn en CC i gruppa, imo.

Lenke til kommentar
Prot Paladin

Fury Warrior

Feral kitty Druid

Enhancment Shaman

Holy Paladin

 

Vil påstå at det er en av de raskere gruppene å gjøre det med hvis man outgearer HC litt/mye. Kjørte en 4-5 heroics på en kveld med en sånn gruppe med t5~ gear. Gikk sinnsykt raskt :-)

 

Heroics er ment å kunne gjøre i blues, så det burde vel ikke være noen overraskelse at det går unna med T5? Da har forsåvidt ikke setup noe som helst å si, blir enkelt og greit uansett hvordan man vrir og vender på det (Med unntak av noen få uheldige setups på Delrissa, men så ligger også MgT på et nivå over de andre HCene.)

Lenke til kommentar

Såklart setup har noe å si selvom så og si hvilken som helst gruppe kan klare det i t5. Jo mer gruppen buffer hverandre jo raskere vil det gå. Tråden starten spurte forsåvidt om grupper som er raskest når man outgearer heroics.

 

Enhancment Shaman gjør mer skade pga battle shout og LoTP. LoTP gjør at unleashed rage er oppe mer. Og han har totems.

Warriorn gir fra seg battle shout, gjør mer skade pga LoTP,totems og Unleashed rage.

Feral druiden gjør mer skade pga Battle shout,totems(noe begrenset siden de bare får str totemet) og Unleashed rage.

Pala tanken kan AoE tanke alle pulls og gjør decent threat så warrioren kan bruke sweeping strikes på annen hver pull ca og cleave på alt.

 

Og med Pala healern sin mana regen trenger man sjelden til aldri å stoppe, var mest pga tanken vi trengte pauser for mana. Og 2 blessings er jo kjekt. BoM og BoS til DPSen :-)

Endret av Hoel
Lenke til kommentar

Kjøre mye heroics med ei gruppe før, de fleste var ganske bra geara og godt kjent da men:

 

Hunter (Meg)

Druid tank

Ench Shaman

Fire mage

Holy palla

 

 

Det var konge, vi løp halveis bare rett gjennom instancene.. (Druiden var LW med en del epic recipes og kjøpte alle mats på AH, brukte nethers og endte opp med omtrent 20k gull for an ble hacka... Litt kjipt at han alltid fikk nethers så jeg ble faktisk LITT glad :p)

Lenke til kommentar

Tja... har egentlig ikke noen favorittgruppe, men for å løpe gjennom heroics så liker jeg følgende setup:

Boomkin (meg)

Shadow Priest

Mage

Prot Pala

Resto Shaman

 

Her får man 4 group buffs + totems og det går unna fort. Selvom alle group setups egentlig kan løpe gjennom heroics og det er jo ingen instances som trenger cc heller, hvis man bare vet hva man driver med og overgearer litt.

Lenke til kommentar

beste oppsettet punktum finale, er:

 

Tank som kjenner klassen sin godt.

Healer som kjenner klassen sin godt.

DPS som kjenner klassen sin godt.

DPS som kjenner klassen sin godt.

DPS som kjenner klassen sin godt.

 

spiller egentlig veldig liten rolle hvilken class det gjelder, så lenge man spiller med flinke folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...