Gå til innhold

[Løst]Reklamasjon på bærbar mot netshop. Har ikke hørt noe siden 28 april.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kun tatt kontakt med forbrukerrådet for å spørre om råd. Så kommer til å sende inn en klage på mandag. Har ikke gjort det før fordi jeg er kanskje naiv og har trodd det var mulig å få en løsning uten en tredjepart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville ha sendt det fortest mulig. Sender du den i morgen, så er den kanskje fremme allerede på mandag. Videre er det viktig å gi selger beskjed om at du ikke godtar en utbyttemaskin, men det har du sikkert enten gjort eller så har du kanskje som du har antydet tidligere ikke klart å få kontakt med selger?

Endret av Nuffern
Skrevet

Har sendt en mail etter å ha prøvd å ring dem 3 ganger i dag så det burde holde.

 

Er borte og kommer ikke hjem før søndagen og får derfor ikke sendt inn noen klage før mandagen.

Skrevet

I dag logget jeg meg inn på siden til netshop for kom til å tenke på at det kanskje var mulig å "avbestille" pcen de hadde bestemt seg for å sende til meg. Men ser ut som at de har levert den til posten i går.

 

Kan nesten gi dem ros for å ha levert den raskt inn til posten, men fy så unødvendig.

Skrevet

De forsøker selvsagt å heller gi deg erstatningsvare enn å heve kjøpet. Dette tjener de på.

 

Men stå på ditt. Ikke gi opp!

 

Når du får maksine, så ikke hent den, åpne den og bruk den som den var din da.

Da vil du få en dårligere sak.

Skrevet

Godtok du erstatningsvare når dem sa det? Isåfall blir det dumt å kreve å heve kjøpet. Om du ikke har bekreftet at det er greit så kan du kjøre på med krav om hevelse. Synes ihvertfall det er dårlig av dem å følge opp så dårlig, er ikke slik jeg kjenner dem :confused:

Skrevet (endret)

Vel, for nesten 3 uker siden spurte de om jeg hadde noen preferanser angående bærbar pc og jeg svarte. Men sa også samme dag at jeg ville ha heving. Og har også snakket med dem over telefon hvor det har vært ganske klart at det er heving jeg vil ha.

 

edit : pcen som de sendte stemmer forsåvidt lite overens med preferansene jeg hadde.

 

Og nå har jeg fått hentelapp i posten. Lurer på om jeg hører noe fra netshop når den kommer i retur om 2 uker.

Endret av Cotul
  • 4 uker senere...
Skrevet

Så jeg må si ifra at jeg vil sende den videre nå? Har ingenting å si at jeg huket av for at jeg vil videresende den til FTU i det klage skjemaet ?

  • 4 uker senere...
Skrevet

Fikk i dag ett nytt brev fra forbrukerrådet. De har nå sendt purring nr 2 til Netshop som så langt ikke svarer. Står at om 14 dager vil de avslutte saken og gi meg informasjon om hva som må gjøres for å videresende saken til forbrukertvistutvalget.

 

Synes det er dårlig av netshop å bare ignorere forbrukerrådet på denne måten.

Skrevet

Det er kunden de ignorerer. Forbrukerrådet er bare et mellomledd.

Men det er meget dårlig av Netshop.

 

Uansett så vil ikke saken løses før FTU får sett på den.

 

Gi oss tilbakemelding når noe skjer...

  • 3 uker senere...
Skrevet

Som ventet har nå brevet fra forbrukerrådet kommet som sier at jeg kan sende saken videre til forbrukertvistutvalget.

 

Skal få fikset det så fort som mulig sidet det sto at de for tiden har 6 måneders behandlingstid.

Skrevet

Send det så fort som mulig slik at du ikke oversitter noen frister. Husk også å spesifisere at du krever renter og dine utgifter som du har hatt med reklamasjonen.

 

Utgiftene dine du har hatt spesifiserer du skikkelig, det vil si du skriver at du brukte x. kr i portoutgifter for vare og event korrespondanse, y kr. i utgifter til telefonutgifter, zkr i utgifter til kjøring eller buss samt æ kr. i utgifter til å skrive brev, mail og generell saksbehandling.

 

Ikke skriv utgiftene dine med bred penn, men det som er rimelig er å kreve portoutgiftene du har hatt i saken (helst dokumenter disse), så kan du skrive at du satt x minutter * x øre pr. min i telefonen (eks. 10 min a 10 øre= 1 kr) samt 2 timer betaling for tiden du har brukt til saksbehandling. (ta f.eks. 100 kr pr. time =200 kr.).

 

Lykke til.

Skrevet

Jeg må jo si at jeg har fått inntrykk av at du har godtatt deres forslag om omlevering av vare, og derfor er nok saken regnet som avsluttet fra deres side. Men det er rart de ikke har latt høre fra seg. Hvilken PC er det som ligger på postkontoret ditt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...