Gå til innhold

Bærebare med Intel Core 2 Quad?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er desktop prosessor da og blir derfor ekstremt varm.

Jeg sitter nå og skriver på min nye Multicom Kunshan D900 med Q6600 prossesor. Denne pc-en har ikke blitt noe varmere enn andre bærbare jeg har prøvd. Jeg har spilt CoD4 og Bf2, og pc-en har aldri blitt noe særlig varm.

Skrevet

Q6600 bruker rundt 100 Watt mot rundt 30 Watt for mobile prosessorer så den må bli en god del varmere.

Skrevet

Q6600 har et maks strømforbruk på 105W, mens standard CPU for bærbare er på rundt 35W. Noe tilsier at det burde bli varmere uten at jeg har førstehåndsinformasjon.

Men så skal det sies at Kushan regnes mer som slepbar enn bærbar.

Skrevet
Det er desktop prosessor da og blir derfor ekstremt varm.

Jeg sitter nå og skriver på min nye Multicom Kunshan D900 med Q6600 prossesor. Denne pc-en har ikke blitt noe varmere enn andre bærbare jeg har prøvd. Jeg har spilt CoD4 og Bf2, og pc-en har aldri blitt noe særlig varm.

Kan du ta og legge ut noen skjermbilder av HWMonitor så vi kan sjekke den påstanden? At den maskinen ikke blir varm er i strid med all lære. Prosessoren har et usakelig strømforbruk, hva er effekten på strømforsyningen til den? Min XPS har en 200W strømforsyning, du må jo minst ha 300?

Skrevet (endret)
Q6600 har et maks strømforbruk på 105W, mens standard CPU for bærbare er på rundt 35W. Noe tilsier at det burde bli varmere uten at jeg har førstehåndsinformasjon.

Men så skal det sies at Kushan regnes mer som slepbar enn bærbar.

Om man først putter en Q6600 i en bærbar pc regner jeg virkelig med det er den "nyere" G0-revisjonen. Denne har i så fall maks strømforbruk på 95W *pirkepirke* :)

Endret av 2bb1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...