Gå til innhold

LG W2600HP vs. Hyundai W241D vs. Dell 2408WFP


SkyFly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fant noe info om den LG skjermen,

kopiert ifra http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1281813&page=2

This spec sheet from the Canadian LG site has some Terrible News: http://ca.lge.com/en/products/model/...2600hpf.jhtml#

 

Twisted Notification: VIEWING ANGLE :170/160

 

TN. Tough News day. Sorry, Canada, no H-IPS for you. You want the purty colours, eh, shop in Europe.

 

 

Hyundai skjermen er kick ass, har den selv. Har også S-pva panel, bra farger. Foreslår at du finner ut evt. mer informasjon om skjermene, men ser jo ut til at det kan fortsatt vise seg å komme noe ny info etterhvert om den LG skjermen.

 

Men over 4000kr for en 24" med TN panel er ingen lcd skjerm verdt, ei heller over 3k for den del. Synes jeg.

Lenke til kommentar

Hvorfor nevner du TN-panel? Den LG skjermen har ikke TN, men S-IPS. Modellen som heter W2600HPF har TN panel. :) Den tråden ser jeg gjelder i stor grad i Nord-Amerikanske modellene. Men etter å ha lest gjennom, så er W2600HP-BF (den jeg skal kjøpe) S-IPS, og W2600H-PF er TN.

 

Finner veldig lite omtaler av skjermene egentlig, bortsett fra Dell - som virker som en killer. Men vil gjerne se nærmere på alternativene. TN panel er uaktuellt.

Endret av SkyFly
Lenke til kommentar

Om den skjermen virkelig er S-IPS panel så er den verdens billigste og skarpeste skjerm 26". At den da koster 5000kr er enten en stor glipp ifra LG eller ett gedigent stort mirakel.

 

Den er også listet med 5000:1 i kontrast ratio.

Du kan spørre hvem som helst, det er ugler i mosen.

 

Inntil det foreligger informasjon på LG's norske sider tar jeg det ikke for gitt. Selv da er det for godt til å være sant. Så jeg hadde ringt LG og prøvd å få det bekreftet.

 

Men på den andre siden så håper jeg selvfølgelig at dette er sant, TN må dø synes jeg =)

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
He he, jeg forstår godt at du er skeptisk :) Men etter å ha lest rundt på nettet, så forklarer alle at W2600HP-BF virkelig er S-IPS panel :)Amentio og de andre butikkene opplyser også dette i sine spesifikasjoner.

 

Men hvis dette stemmer, tror du at denne 26" er et lite kupp?

 

Prøv tidenes kupp. Jeg vil fortsatt se noen tester av skjermen men sånn på papiret er det meget bra. Men jeg har ikke sett at den er listet med annet enn 170/160 innsynsvinkler men likevel S-ips panel. Det henger ikke på greip.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

LG sine hjemmesider, er spesifikasjonene slike (har tatt det viktigste her):

 

* Panel S-IPS

* Brightness 400 cd/㎡

* Contrast Ratio DFC 5000:1

* Viewing Angle H : 178 °/V : 178° (CR≥10)

* Response Time 5ms (GTG)

 

Ser ut til at det er 178 innsynsvinkel.. det er bra nok for meg! :) Tror nesten jeg får legge inn en ordre på denne skjermen før eller senere!

Endret av SkyFly
Lenke til kommentar

Litt merkelig da.. LG siden påstår på forsiden at den har 2560x1600 oppløsning, og så 1920x1200 i spesifikasjonene sine.. Eller så skjermen ut som en skikkelig deal, og jeg er for tiden på utkikk etter skjerm i den kategorien selv. Spennende hvertfall, men jeg skulle også gjerne likt å se en skikkelig test på den.

 

Edit:

Også nevnt wide color gamut 102% på forsiden mot 115% i spesifikasjonene. S-IPS derimot er likt uansett.

 

Googla litt rundt, og ser ut som den kanskje ikke egner seg så veldig bra som kontorskjerm ettersom laveste brightness innstilling er litt vel høy.

Endret av BlackH
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noe nytt om denne? Ser på hardforum at den sliter litt med banding også, men ser ikke så aller verst ut etter min mening.

 

 

Ikke som jeg vet, men denne skjermen mistet jeg nok rimelig godt helt interessen for etter at jeg nå har lært at 120hz LCD skjermer, er på vei.

 

Uansett hvilket panel, det skal prøves så fort som mulig!

Lenke til kommentar

Å? Noen spesielle skjermer du tenker på?

 

Jeg har igrunn mistet interessen for denne skjermen jeg og, på grunn av problemene med banding og brightness som går igjen overalt, og fordi det fortsatt ikke har kommet en skikkelig anmeldelse. Flatpanels.dk har forsøkt å få tak i en fra LG siden april, men de virker totalt uinteressert. Lover ikke bra.

 

P.t. er det Eizo S2431W som er mest interessant, tett fulgt av BenQ FP241W.

Lenke til kommentar

Jeg leste om det på digital versus, har ikke link akkurat no men google.

Uansett blir jo 60hz lite attraktivt sammenlignet mot 120hz lcd monitor, monitor som i dataskjerm som ikke er en TV. Sier det fordi at det er viktig å påpeke at det er ikke samme tingen. Noe en del folk ,later det til, tror.

 

Jeg kjører min hyundai w241 via HDMI kabeln nå med hdmi/dvi adapter på som jeg fikk i 4850 skjermkort pakka. Det går greit det. Men synes jeg har merket mer rødskjær nå og da, men jeg har ikke fått plassert det på riktig krok enda. Det kan være flere årsaker.

Men en god skjerm er det.

Lenke til kommentar

Fant artikkelen: http://www.digitalversus.com/article-365.html

 

Dette er jo virkelig interessant. De første skjermene skal visttnok være rett rundt hjørnet. Spørsmålet er jo hva prisen vil bli, og om disse skjermene i første omgang vil få interpoleringsprosesseringen, siden de tydeligvis vil fokusere på 3D Display som krever 120hz støtte fra skjermkort og applikasjoner.

 

Vi får vente og se :)

Lenke til kommentar

Det er iallefall mye å hente her vil jeg tro. Det som er sikkert er at det ikke er noe særlig vits i å kjøpe seg enda en ny LCD nå iallefall om man har tenkt å spille på den.

1000ms/60hz = 16.6ms per hz dette blir jo selvfølgelig halvert isåtilfelle med 120hz.

 

Jeg vurderte å kjøpe en ny skjerm nå, men ingenting i dag kan jo måle seg med 120hz annet enn å kjøpe en CRT, som i såfall ryker ut vinduet den dagen man kan få seg en 120hz lcd.

 

 

Det skal bli en fantastisk dag når dette endelig kommer!!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her er en test av LG W2600HP.

 

W2600HP IPS = banding, alt for varm fargetemperatur og dårlige farger

Dell 2408WFP S-PVA = søppel, alt for mye input lag og veldig dårlige farger, gamma/farge skifting på horizontal innsynsvinkel

Hyundai W241D S-PVA = 25ms input lag (digital versus sine målinger er nok feil), dårlig kontrast ratio, store deviasjoner på den mørke delen av gråskalaen, gamma/farge skifting på horizontal innsynsvinkel

 

Ingen av skjermene er anbefalt. HP LP2475w er den mest interessante 24" på skjermfronten akkurat nå og den har splittert nytt IPS-panel. Her er en tråd om skjermen på hardforum. Så langt utifra tester folk har gjort ser dette veldig bra ut, venter på detaljer fra skikkelig testing av prad.de og tft-central.co.uk.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...