Devil123 Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 hvor pleier det og være rust på de bilene der? er det noen spesielle steder jeg burde leite før jeg eventuelt kjøper den?
Lefse Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Er vel først og fremst hjulbuer man skal se på, vet jeg har en del rust der på min corolla. Ellers kan det være lurt å ta av panelet på en av dørene og se om det er utført noen form for rustbeskyttelse der. Innsiden av dørene på m in er nedssmørt med seig olje hvertfall, noe som skulle hgjelpe litt mot rust. Er nok lurt å sjekke understellsbehandlingen også, om tectylen begynner å flasse av og greier.
Devil123 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 Er vel først og fremst hjulbuer man skal se på, vet jeg har en del rust der på min corolla. Ellers kan det være lurt å ta av panelet på en av dørene og se om det er utført noen form for rustbeskyttelse der. Innsiden av dørene på m in er nedssmørt med seig olje hvertfall, noe som skulle hgjelpe litt mot rust. Er nok lurt å sjekke understellsbehandlingen også, om tectylen begynner å flasse av og greier. jeg veit i hvertfall at den ene forskjermen MÅ byttes;) den er det snart ikke mer igjen avXD men ellers er det ikke mye rust av det jeg kan se...har ikke sjekka undersia av bilen enda men skal se litt nøyere etterhvert...men hjulbuene burde jo være mulig og se fra motorrommet sant? altså åpnet pansret og ta en titt bort på hjulbuene der...? eller er jeg helt på feil jordet?
Devil123 Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 Hjulbue eh..den er av plast...og plast ruster ikke så vidt jeg vetXD ellers så er det skjermen og den bytter jeg, fordi jeg VET det er rust der
Lefse Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Det er både plast og metall i hjulbuene, sikkert lurt å sjekke bak plastdekslene, gjemte seg en del rust der på min corolla hvertfall.
agvg Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Gulv, kanaler, innerskjermer osv. Er skjermen opprustet er dette ikke noe godt tegn. Er bilen nylakkert og fikset opp bør du være veldig forsiktig. Man kan gjemme mye bak sparkel og lakk.
support81 Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Dersom skjermene forran er rustne kan det være lurt å sjekke innerskjerm "under panseret der skjermen er skrudd fast og nedover mot moter" Sjekk helt i bunnen av skjermen der den er skrudd fast i bakkant "nede med kanalen" Sjekk resten av kanalen "mellom framhjul og bakhjul helt nede under dørkarmen" Sjekk også under, mellom kanal og gulv Sjekk under bak, baksiden ved atøtfanger, rammevanger og gulv Sjekk også hjulbuer, pleier ofte å ruste under disse plastdekselene som sitter der, sjekk også innenfor hjulbue, oppunder hjulene "hjulkassene"
Mekker`n Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Er vel ikke noen skjulte steder på disse det ruster. Altså steder man ikke ser som f.eks dempertårna bak som på nissan. Bilen ser helt rustfri ut, men plutslig står støtdemperne bak inn i bagasjerommet. Vanskelig og sjekke skikkelig uten og være ufin. Disse er ganske fri for sånne rustproblemer. Det er rust der du ser det er rust. Kommer ingen kjipe overaskelser hvis du har sett over bilen og sjekka det folk har skrivd her.. Sjekk bremserøra. De ruster og koster litt og bytte.
Devil123 Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Skrevet 15. juni 2008 Er vel ikke noen skjulte steder på disse det ruster. Altså steder man ikke ser som f.eks dempertårna bak som på nissan. Bilen ser helt rustfri ut, men plutslig står støtdemperne bak inn i bagasjerommet. Vanskelig og sjekke skikkelig uten og være ufin. Disse er ganske fri for sånne rustproblemer. Det er rust der du ser det er rust. Kommer ingen kjipe overaskelser hvis du har sett over bilen og sjekka det folk har skrivd her.. Sjekk bremserøra. De ruster og koster litt og bytte. Kjøper en volvo 240 uten alt for mye rust i stede jeg<3
Lefse Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Ruster de også. Alle biler ruster, med mindre de har super-rustbeskyttelse og aldri har blitt vinterkjørt.
Devil123 Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Skrevet 15. juni 2008 Ruster de også. Alle biler ruster, med mindre de har super-rustbeskyttelse og aldri har blitt vinterkjørt. 240 er tøffere enn en Corolla da!=D Det er noe alle vetXD
Lefse Skrevet 15. juni 2008 Skrevet 15. juni 2008 Jaja, smak og behag. En Corolla trenger knapt å skrus på da men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå