Gå til innhold

Er 500kr ekstra verdt 5400rpm fremfor 4200rpm? bedre ytelse?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe bærbar pc, og jeg tror valget ender på ECS green 732.

 

Hvordan er designet på den forresten? Ok, eller er den stygg?

 

Er en Zepto sin Z-note 2100 for 2000kr ekstra et bedre valg?

 

Back to topic... Jeg skal kjøpe en 60gb harddisk, men jeg vet ikke om jeg skal betale 500kr ekstra for 5400rpm fremfor 4200rpm. Jeg tror det gir bedre ytelse, men er det verdt 500kr?

 

Er 400kr ekstra verdt 2,53ghz prosessor fremfor 2,4? Vet at det kanskje ikke er verdt prisforskjellen, men da har jeg iallfall kraftigere pc enn kameraten min som har 2,4, hehe

 

Håper noen kan hjelpe meg med det jeg lurer på... :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg pleier å se på det slik at jeg går nedover listen med prosessorer der de øker litt jevnt og trutt med høyere hastigheter. Når jeg komemr til den siste i den rekken før prisene på de 2-3 siste prosessorene begynner å bli veldig store er det fullt stopp og jeg har funnet min prosessor.

 

400 kr er jo ikke så mye penger så jeg ville sikkert ha kjøpt den på 2,53.

 

Anngående harddisk er det jo sikkert en liten forandring men ikke kolosal akkurat da. Den "raskeste" er jo teoretisk sett raskere, men om du ville fått bruk for det eller merket noe særlig stor forskjell tror jeg ikke akkurat da. Det får bli opp til deg :wink:

Lenke til kommentar

Hum hum....

 

5400 rpm disker gir jo bedre ytelse enn 4200 rpm disker.

Men eksakt hvor stor forskjellen er kan jeg ikke si, da ikke alle merker

er like på ytelsen. Men om begge diskene er av samme merke,

så ville jeg ut ifra ren og vill gjett sagt: 10-20% bedre ytelse.

 

Nå har jeg ikke målt ytelsen mellom 4200 og 5400 disker,

men du kan jo sjekke med www.storagereviews.com og se om de har en test av den disken som følger med Green maskinen du ønsker deg :)

 

S-Blazer

(ja, nå har jeg endelig fått meg drømmebilen! :grin: )

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke batterikapasiteten på Green 732 så vannvittig mye å skryte av uannsett, så om den blir litt dårligere skader egentlig ikke så mye. Jeg kommer nok til å bruke den mest med strøm uannsett.

 

Men er det ingen som vet noe om designet på 732'en? Evt noen som har noen gode bildre av den fra forskjellige vinkler? ... Når jeg kjøper en såpass dyr og bra bærbar ønsker jeg at den ikke ser ut som en pappkasse... :(

Lenke til kommentar

S-Blazer

(ja, nå har jeg endelig fått meg drømmebilen! :grin: )

 

 

Vi bøyer oss i støvet av missunnelse!!! :yes: Årsmodell/specs?

 

Volvo 240?

 

 

*Harr harr* Ingen Epa traktor her nei. Drømmebilen er en Honda Civic 1.5i 1991 modell og den har noe styling og stylingkit til 10000,- blir bestillt opp i løpet av noen måneder :)

 

Bruker maks 0.6 ltr mila. (hø-hø.... fyller tanken for 350,- kr og kan kjøre i nesten 2 uker....)

 

Nå var dette ganske off topic, men siden folk lurte på bilen så følte jeg meg tvunget til å svare :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...