Gå til innhold

Retrotest: Nokia 3310


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, good old times. Dette var min andre mobil etter Nokia 3210 som jeg kjøpte når jeg var 13 eller noe slikt... Tenkte faktisk å kjøpe en 3310 den ene dagen for å bruke den til fest/snowboarding/sjøliv-mobil, men i min hukommelse var den en tanke lettere og tynnere enn hva det her ser ut til. ;)

Lenke til kommentar
Hehe, good old times. Dette var min andre mobil etter Nokia 3210 som jeg kjøpte når jeg var 13 eller noe slikt... Tenkte faktisk å kjøpe en 3310 den ene dagen for å bruke den til fest/snowboarding/sjøliv-mobil, men i min hukommelse var den en tanke lettere og tynnere enn hva det her ser ut til. ;)

 

Det er faktisk også noe som sjokkerte meg, når man så de to mobilene ved siden av hverandre. Jeg husket den som mye mindre og lettere. Sammenlignet med Neonode N2, som jeg har, er den jo ett monster :!:

Lenke til kommentar
Da jeg var 10-12 år (husker ikke helt nøyaktig) hadde jeg en slik telefon. Mener å huske at den var rimelig liten, men 133 gram er jo egentlig ikke det...

 

Fin test, mer av dette (fast fredagsinnslag? Foreslår Nokia 6230i som neste telefon, beste som finnes).

 

Ja, Nokia 6230i burde testes som neste mobil.. Denne var veldig bra og er en av Nokia's mest solgte mobil :) Selv om faren min har denne ennå er det en bra valg ;)

Lenke til kommentar

For noen unger..jeg hadde Nokia 2110 en gang. Og den første "mobilen" foreldrene mine kjøpte var en Motorola-murstein med bittelite 1-linjes display. Men det var ingen batteripakke og slikt. Var en av de første mobilene uten den digre 10kg batterikassa.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
For noen unger..jeg hadde Nokia 2110 en gang. Og den første "mobilen" foreldrene mine kjøpte var en Motorola-murstein med bittelite 1-linjes display. Men det var ingen batteripakke og slikt. Var en av de første mobilene uten den digre 10kg batterikassa.

 

Husker morra mi og min stefar kjøpte en slik mobil, med sykt stort tlf rør med tastene bakpå røret og et jævla stort batteri, med antenne. Var så utrolig kul den "mobilen". Hehe... Men min første tlf var faktisk en Nokia Ringo, kom i 1997 (tror jeg fikk den i 98). Husker jeg ofte hadde store problemer med dekningen, og ofte måtte jeg holde mobilen helt rolig når jeg fikk dekning for at samtalen ikke skulle bli brutt. Den kunne heller ikke sende SMS, så når jeg fikk min andre mobil som kunne sende SMS var jo det en revolusjon :D

 

En nokia ringo burde dere ta en retrotest på. Stemmer for det ja.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Aaah, minner.

 

Denne telefonen er den mest solide jeg har hatt noen sinne.

 

Med den kunne man jo konkurrere om å kaste mobilen lengst.

 

 

Husker ett tilfelle. Datt 3 etasjer rett ned i betongen. Plukka opp fordeksel, bakdeksel og batteri. Virka helt perfekt når de ble kombinert igjen ^^

 

 

 

Har dere tenkt å ta en retrotest på 3650 ?

Tastene. Gode minner. Fantastisk å skrive på så snart man fikk inn vanene, og bestandig like gøy å la andre få låne den for å skrive en melding :)

 

Tålte en god del den og, ikke fullt så mye som 3310, men den klarte seg bra i forhold til telefonen jeg har nå. N73 er jo sjør som glass.

Lenke til kommentar

Morsomt påfunn :)

 

Jeg synes imidlertid det var merkelig at dere ikke kommenterte hvor rask den er. Hadde start på min Nokia 3210 for noen uker siden, og etter å ha brukt Nokia N80 i over et år (og 6610 før det), ble jeg vanvittig overrasket over hvor rask 3210-en var. Svært mange nye telefoner er jo utrolig trege (3G? :whistle: ). Det er jo "ingen" av dagens telefoner som kan navigere like raskt i menyene som 3210 - og 3310 var jo ikke noe tregere.

 

Vegard

Lenke til kommentar

Husker min første telefon, det var en Nokia 5110:P Jeg hadde 14 forskjellige deksler, masse tastatur matter, blinkeantenner og masse forskjellige greier...:p

Solgte den for 900kr til min bror en gang i tiden med alt av utstyr:P

 

Da invisterte man i Nokia 3310, herregud så stolt man var av den xD

Så senere 3330:P som senere ble oppgradert til 5210:P Som tålte VANVITTIG med juling!

 

Men med tanke på hvordan utviklingen er gått er det jo helt sinnsykt:)

 

Nøyer meg med min kjære Nokia n82 nå for tiden <3 xD

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...