AliasUndercover Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Hoi, f.eks på www.hp.com så er det mulig å bestille blant annet 8710w med 8GB minne til levering i USA. Selv bruker jeg vmware til daglig og det kan fra tid til annen bli lite med 4GB minne. Har noen erfaring med over 4GB minne i laptop? Er det noen som vet hvor i Norge man får kjøpt laptop med 8GB minne (evt. 4GB i intern slot og sekundær slot ledig)? På forhånd takk. Alias.
Gavekort Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 (endret) *Glem det* Endret 13. juni 2008 av Bob92
Blåbær Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 Hva?? Mer enn 10laken bare for minnet. Men de fleste bærbare har kun plass til 2 minnespor så problemet er å finne minnemoduler som har plass til 4GB. Men jeg ser jo nå at det er veldig dyrt, ihvertfall klarer dell å ta seg betalt.
ukjentbrukergitt Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 (endret) grunnen til at det maks er 4gb minne er fordi det er 32bits maskin, med mindre jeg tar fullstendig feil, altså ikke 32 bit maskin, men 32 bit operativ system, altså windows 32 bit, 64 bit derimot har en del mer. Endret 13. juni 2008 av simster
-Tommy Skrevet 13. juni 2008 Skrevet 13. juni 2008 grunnen til at det maks er 4gb minne er fordi det er 32bits maskin, med mindre jeg tar fullstendig feil Alle nye maskiner man kjøper støtter 64bit så det er nok ikke det som er problemet. Det er nok mer det blåbær sier, det er vanvittig dyrt. Dette kommer nok av at bærbare kun har 2 minneslotter og da må hver ram brikke være på 4GB.
AliasUndercover Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Skrevet 14. juni 2008 *Glem det* Når vi vet at det finnes maskiner (hovedkort/chipset) som støtter det og 4GB SO-DIMM DDR2 PC6400 brikke ligger på ca 100 USD så ser jeg absolutt ingen grunn til å glemme det. Det vanskelige er å finne ut hvilke maskiner som støtter det. Jeg tror jeg venter med ny laptop til Montevina baserte maskiner er å få kjøpt, de kan jo ikke lansere ny plattform nå med 2 x 2GB begrensning. At DELL er overpriset på minne er ingen nyhet, for 4GB halv-høyde minne til server sparte jeg 10K på å kjøpe et annet sted.
Blåbær Skrevet 14. juni 2008 Skrevet 14. juni 2008 Alle 64bit prosessorbaserte datamaskiner støtter det, problemet er vel heller mangelen på 4GB minnemoduler for bærbare. Søkte her men fant ingen 4GB minnemoduler for bærbare men kanskje du klarer å finne noen? http://www.komplett.no/k/kc.aspx?bn=10232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå