Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

00-modell Audi A4 1.6 - Service ved 105000


rozon

Anbefalte innlegg

Bilen min har stått stille i over ett og et halvt år. Nå vurderer jeg å fikse den opp litt og evt selge den.

 

1) Etter nesten to års lagring, hva må skiftes og hva kan litt TLC fikse? Skiver og klosser ble skiftet noen få tusen før lagringen begynte, så disse er forholdsvis nye. Dersom jeg kan fikse litt selv slik at ikke verkstedet henger seg opp i dem så sparer jeg en del kroner...

 

2) Hva inkluderer 105000 service? Er det en vanlig filleservice med oljeskift og filtre? Hvor mye bør denne koste?

 

3) Reg.reim... Er i alle fall 5 år siden sist den ble skiftet. Hvor mye kommer dette på? Bør jeg gjøre dette?

 

Problemet med skruing selv er plass. Jeg har verksted tilgjengelig på kveld og helger, men dette er og max. Kan ikke gjøre noe jeg ikke blir ferdig med på en helg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har den stått inne? Behøver ikke nødvendigvis være så mye som må byttes. Dette merker du jo fort om du tar en test-tur da!

Men rustne bremser generelt er jo ofte noe som kommer. Bremserør osv. Men igjen ta en liten titt under og prøvekjør.

 

Og reg-reima bruker du ikke mange timene på å bytte selv.

Lenke til kommentar
Og reg-reima bruker du ikke mange timene på å bytte selv.

 

Oi. Hvordan da? Jeg har bytta reim på alle bilene mine tidligere, men Audi'n krever at man monterer av hele fronten for å komme til. I følge en kompis tar det 6 timer for en mekaniker som vet hva han gjør?

Lenke til kommentar
6 timer virket litt overdrevet syns jeg. Du rekker å bytte selv iløpet av en helg. Er ikke så slit som det kan virke som.

 

post-94014-1213300183_thumb.jpg

2.5 time? Det er mindre enn jeg brukte på Asconaen jo og der er det ingenting som må skrues løs... Ok, jeg suger litt som mekaniker da... ;)

 

Hvor fikk du bildene fra forresten? Autodata? Kanskje jeg skulle prøve... :p

Lenke til kommentar

De bildene der er vel fra autodata? Eller så kan man finne på tolerance osv.. mange forskjellig progammer..

 

105K Service er hovedsaklig oljeskift. Vil anbefale deg det hvis den har stått i 2 år.

 

Er ikkeno stress og bytte reg.reim på dem. Få av plastikk fangeren og dra fronten ut så har du god plass. Litt mer jobb hvis du har lyktespylere. Du må ha torx verktøy og du burde ha 2 lange m8 bolter som fronten kan henge/skli på når du drar den ut.

 

Litt forskjellige løsninger på åssen plastikk fangeren sitter fast. Hadde faktisk 2 identiske biler inne en gang og fangeren satt forskjellig. De var kjøpt samtidig(firmabil) og hadde samma reg.nr bortsett fra det siste tallet. Rare greier.. Den ene var helt jævlig og få av fangeren på og hadde et helt annet feste enn den første.. Tok grundig research og bilene var spøtt like.

 

Du har 1.6 så jeg nå. Har bytta reg.reim på dem fler ganger uten og ta av fronten. Får du løsna umbrako boltene på reimhjulet nede går det fint og bytte med fronten på. Litt trangt, men det går!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...