Gå til innhold

Hjelp, hvor skal jeg kjøpe PC-en?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt konformasjon, men lurer på hvor jeg skal kjøpe PC-en.

 

Ene alternativet er over internett, der fordelene er at man kan velge deler selv og billig, men man får den i posten og må sende tilbakes i posten ved feil, og er ikke så sikkert.

 

Det andre er i en vanlig butikk, der fordelene er at man får dne i hånden da, og man kan gå der hvis feil, men det er dyrt og kan heller ikke velge deler selv

 

 

Så jeg setter stor pris på at noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er det som ikke er sikkert med å sende i post? postens pakker har forsikring hvis de ødelegger den...

Og det noe galt med produktet, betaler nettbutikken porto.

å kjøpe pc på elkjøp er bare dumt, de tar blodpris for dårlige produkter.

 

Bygg selv, da lærer du litt om pc og hvordan de er satt sammen. Pluss at du sparer litt penger (hvis det er snakk om stasjonær...)

Lenke til kommentar

Komplett.no har ett opplegg der du velger en "startpakke", og kan velge hvilke deler som skal sitte i den. Det er også mulig at andre nettbutikker kan sette sammen en pc for deg, det vet jeg ikke om de gjør, men man kan jo sende en mail og høre. Fordelen med å kjøpe pc-en ferdig, er jo at du slipper å finne ut hvilken del det er feil på, hvis noe går galt. Du sender bare inn hele skiten. Har du kjøpt en haug med deler derimot, er det delen det er feil på du må sende inn.

Lenke til kommentar
Det at man sender inn 1 del kan jo være positivt og da. :) Men jeg ville anbefalt Amentio.no istedenfor Komplett.no, da det er så mye billigere, og bedre service der. I hvertfall etter min erfaring. :)
Ikke hvis man ikke kan sette sammen en pc selv. :p

Joda, jeg sendte nettopp inne et defekt hovedkort, sammen med en av rambrikkene, og en beskrivelse av hvordan de skulle fremprovosere feilen. tok nesten to uker før jeg hørte noe igjen, og da ville de at jeg skulle RINGE dem for å avtale hvordan returen skulle foregå. "*ikke svar på denne eposten*", my ass. Jeg gidder ikke ringe en nettbutikk, med mindre jeg har det usedvanlig travelt. Men de sendte rambrikken tilbake etter å ha testet den ok, uten å forlange noe for det, så jeg skal ikke si servicen er dårlig.

Lenke til kommentar
Du kan jo maile dem om det.. :p Men jeg tror Amentio.no bygger pc-en for deg, for en slant ekstra. De er også den billigste nettbutikken i Norge, og nettbutikker er ofte billigere enn de du finner på gata.

 

Fikk svar fra Amentio for ca. en måned siden om at de ikke bygger pcer ut i fra lister over hvilke deler en vil ha. Komplett gjør heller ikke det, en må konfigurere en av pakkene deres.

 

Multicom tar 750 kr for å bygge pcen, Datakjeden tar 995 kr. Begge steder har en da 3 års garanti på pcen.

Netshop monterer for 370 kr, men da får en ikke 3 års garanti (du har selvfølgelig vanlig garanti på hver enkeltdel).

 

Hvis du ikke vil ha pcen sendt i posten kan du sjekke om datakjeden har en butikk der du bor. men flere av de andre nettbutikkene er billigere...

Endret av c_22
Lenke til kommentar

Hva lags garanti de gir, er egentlig lite viktig. Så lenge det man har kjøpt er en ferdig bygget pc, har man reklamasjonsrett i fem år. Det kan vel kanskje diskuteres hvorvidt man kjøper delene og betaler dem for å sette dem sammen, eller om man faktisk kjøper en pc.

Lenke til kommentar

lag en liste over hva krav du har til PC-en så tar sikkert noen her å lager en handlekurv til deg på prisguide.no

 

anbefaler multicom, kanskje ikke den billigste, men har gode erfaringer derfra, og de bygger PC-en for deg for en liten slant med penger, og du har gode garantier...

 

har selv bestillt en pc derfra, godt fornøyd, fikk PC-en etter 10 dager..

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om det passer inn her, men spør uansett.

 

Grunnen til at jeg skal kjøpe PC er fordi jeg har konformasjon.

Men den PC-en jeg sitter på er det noe galt med.

Den slår seg av etter 15-30 min av seg selv, uten at jeg skjønner hvorfor.

 

Derfor kan jeg ikke lage en handlevogn med delene jeg har tenkt, før jeg skal bort til farmor og farfar, som har en PC jeg kan lage den på.

 

Men hvis dere vet hvorfor den slår seg av, så ville det hjulpet meg mye, slik at jeg kan lage handlevognen på denne PC-en, og jeg slipper å levere den inn til Lefdal for reprasjon.

 

Takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...