Gå til innhold

Hjelp, hvor skal jeg kjøpe PC-en?


Anbefalte innlegg

Den slår seg av etter 15-30 min av seg selv, uten at jeg skjønner hvorfor.

 

 

Det kan være at PC-en blir for varm. Kanskje en vifte har stoppet?

Ta av sideplatene og start opp PC-en for å se om det blir bedre da.

Jeg har nå blåst ut alt støvet, viften går 100%, men den slår seg enda av etter 15 min.

Det står at CPU'en/Prosessoren er 108 grader, så den er for varm, men skjønner ikke hvorfor.

 

PC-en har jeg hatt i ca. 3 år, og den har aldri slått seg av sånn før, og alt er likt som det var før

 

Hva kan feilen være? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå her jeg tittet en del, og har kommet fram til dette

 

Er det bra, holder det en stund?

 

Passer alt, eller noe som kan forbredes eller lignende?

 

Trenger alt, så ikke vær redd for å si noe jeg har glemt si noe.

 

 

Noe mer du vil si, versegod

 

 

Takk for alle svar :)

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar
Du er ikke villig til å vente på nye skjermkort

Nei, når det kommer ut 18.juli, så koster det ca. 4 000-5 000 kr, og det gidder jeg ikke. Kjøper heller det skjermkortet, og kjøper det nye skjermkortet til jul eller noe når det blir billigere og mer stabilt.

 

Tenkte jeg ville heller gått for dette X48 hovedkortet i steden.

Hvorfor? Noe spesielt bedre med det enn det andre?

 

Ellers ser alt bra ut?

Forlsag til hvor jeg kan kjøpe dette tas imot med stor takk :) Bare husk at det skal bli bygget av dem, jeg klarer ikke å bygge en PC selv :(

 

Her er den oppdaterte handlevognen

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

ser bra ut... eneste jeg ville forandret på er å kjøpe et av MSI's X48 kort , som har støtte for ddr2 OG ddr3

 

og jeg ville kanskje selv valgt å kjøpe et 8800GT kort til tusen spenn, er vel ikke noe særlig å tjene på å legge ut en tusenlapp på et 9800gtx?

 

kjøpt kanskje et nytt grafikk kort til jul eller noe, nvidia har stort press på seg nå, og må prestere med fremtidige slipp.. så , men det er min mening..

 

har selv kjøpt noen noen lundet dette utstyret du har ramset opp her ..

Lenke til kommentar

Kjøper det hovedkortet fordi jeg skal ha DDR2-RAM.

Er ikke en som oppgraderer mye, og når jeg skal først oppgradere har de nye Intel-prosessorene kommet på en ny sokkel, og DDR3-RAM er mye billigere uansett. Så da må jeg kjøpe nytt Hovedkort uansett

 

Skal kjøpe det nye Geforce 280GTX, men kjøper det heller til jul når det er billigere og mer stabilt.

 

 

Flere tips godtas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig alt ser bra ut, bare en liten pirk på musa. G5, etter hva jeg har erfart, blir fort slitt. Sensitivitetsknappene blir fort slitt og ødelagte. Anbefaler Logitech G9 istedet. :)

Har hatt en Logitech G5 i 1 år nå, og jeg syns den er strålende, derfor går jeg får den igjenn

 

Takk for at du har hjulpet meg her :)

 

Så har jeg fått "klarsignal" og kan kjøpe alt, og det passer fint?

 

Har du et sted der de kan bygge en PC ut ifra disse delene, klarer ikke å bygge en PC selv? :(

Lenke til kommentar

Kom på noen spørsmål nå, som jeg setter vildig pris på hvis noen tar seg tid til å svare på.

 

1. Hvordan vil PC-en holde til mitt bruk?

Spillng: Nå spiller jeg CS og COD4, kommer til å kjøpe AoC, og nyere spill snart, så trenger at PC-en takler alle nye spill som kommer ut på en stund. (SKal kjøpe Nvidia Geforce 280GTX til jul)

Skole: Kommer til å skrive på word, finna fakta om Internett osv...

Hjemmebruk: Kommer til å være på MSN, laste ned ting, se på filmer osv...

 

 

2. Er denne PC-en oppgraderingsvennelig?

Er ikke en som skifter mye, men når jeg skal kjøpe Geforce 280GTX, er den enkelt og bytte, og kan man bytte RAM osv enkelt?

Vet at jeg ikke kan bytte til DDR3-RAM osv, men det andre.

 

 

Som sagt setter jeg veldig pris på hjelp her :)

Lenke til kommentar

Spilling: Cs vil denne pc-en knuse hardt. :p COD4 kommer til å kjøre supert, AoC kommer til å kjøre supert, og nå snakker jeg om det skjermkortet du kjøper nå. Så da kan du tenke deg 280GTX. :)

Skrive på word og surfing kommer til å gå bra, nedlastning og filmer nlir vel også bra det. Er en generelt veldig bra pc, som er god på alt. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...