Gå til innhold

I dag innførte Stortinget en felles eksteskaplov! Hva syns du om den?


Er du for eller mot denne loven?  

50 stemmer

  1. 1. .

    • For
      40
    • Mot
      9
    • Vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Idiotisk lov .. Jeg er en person som liker tradisjonelle verdier .

 

Og når det gjelder homofili så er det imot naturen. En mann og kvinne er fysisk skapt for hverandre , og dermed fungerer de som en helhet -

 

Og en annen ting som er ergelig er barna .. Hvorfor i helvete skal et barn ha 2 mødre eller 2 ferdre ?

 

Personlig så trur jeg det handler å tilfredstille sine egne lyster og dermed så innvolverer man en uskyldig 3.part .

 

Nei , dette er bare kvalmt og tragisk .. Gi oss tilbake den tida hvor menn var menn og kvinner var kvinnfolk .

 

Det er som å ta to skritt frem og 4 tilbake . Og før eller siden så møter vi nok veggen .

 

Neste er vel å gi pedofile like mange rettigheter og frihet til å utøve sin legning ...Hvorfor ikke ? Dem er jo født sånn dem å .

 

Hvis 10 personer har kreft så betyr det ikke at kreft er normalt . Det er fortsatt unaturlig

 

Men hva er galt med det som ikke er normalt. De skader da ingen, de er like mye mennesker som deg. Etter dette innlegget så gir de sikkert et bedre foreldrebilde. Hvorfor de skal ha 2 mødre eller 2 fedre?! Hvorfor ikke? Er det noe galt. Kan de ettersom de er 2 av samme kjønn ikke ta vare på barnet. Det er vell bedre å ha 2 mådre eller 2 fedre enn bare en foreldre eller foresatt. Og den uskyldige 3. part kommer ikke til å lide. Dette samfunnet er i forandring, og det er ikke lenge til barn med homofile foreldre vil bli behandlet likt som barn med 1 far og 1 mor blir.

Ja tror du ikke at det blir det neste? Gi pedofile like rettigheter. Det tror jeg også......

Lenke til kommentar

Jeg har i denne som i andre sammenhenger problemer med folk som definerer status quo som tradisjon. Hvorfor er tradisjonen slik ting var i går? Hvorfor ikke for 100 år siden? Eller 1000. Det er mye rart vi har hatt tradisjon for i Norge, som vi idag synes er meningsløse. For hundre år siden satt det politikere i Stortinget og beklaget seg over ideen om at kvinnene skulle få stemmerett, det kunne jo aldri gå bra må vite. 5 år senere fikk de stemmerett, det gikk bra, og bakstreverne fant seg andre saker å være imot.

 

Og KrFs klager over at loven er "pisket igjennom" faller på sin egen urimelighet. Dette har man da vitterligen diskutert i årevis, men lenge satt KrF i regjering og nektet å gjøre noe med saken. Nå er de i opposisjon og har flertallet mot seg, og da skal ikke flertallet få lov å avgjøre? (Antagelig har flertallet vært det samme i flere år, men Høyre vill ikke ta en konflikt med KrF tidligere.)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på som kanskje er litt offtopic: blir man født homofil, eller er det noe som skjer via oppveksten/sosialiseringsprosessen?

 

Gratulerer

En legning er noe man blir født med, men pga. av fordommer og steinaldermentalitet i samfunnet føler mange seg presset til å late som de er hetero..

Lenke til kommentar

At man er født av et hetrofilt foreldrepar vil vel ikke atuomatisk si at man er født hetrofil, men kanskje betyr det heller at foreldrene har oppdratt barna sine på en ... "hetrofil" måte.

 

EDIT: Videre kan grunnen til at det er langt flere hetrofile mennesker også skyldes dette, i og med at homofile ikke har hatt mulighet til å oppdra barn.

Endret av Olag
Lenke til kommentar
Jeg har i denne som i andre sammenhenger problemer med folk som definerer status quo som tradisjon.

Tradisjon er vel argumentet man påberoper seg når det ikke lenger finnes rasjonelle argumenter. Og det er helt greit i mine øyne i svært mange tilfeller, men man bør ikke bruke tradisjons-argumentet til å forsvare noe som diskriminerer andre.

Lenke til kommentar
At man er født av et hetrofilt foreldrepar vil vel ikke atuomatisk si at man er født hetrofil, men kanskje betyr det heller at foreldrene har oppdratt barna sine på en ... "hetrofil" måte.

 

EDIT: Videre kan grunnen til at det er langt flere hetrofile mennesker også skyldes dette, i og med at homofile ikke har hatt mulighet til å oppdra barn.

 

Eventuellt rett og slett det faktum at legningen er biologisk anlagt. Derfor barn av homofile kommer til å vokse opp både heterofile og homofile, alt ettersom hva de blir tiltrukket av.

Lenke til kommentar
Eventuellt rett og slett det faktum at legningen er biologisk anlagt. Derfor barn av homofile kommer til å vokse opp både heterofile og homofile, alt ettersom hva de blir tiltrukket av.

 

Jeg tror ikke det er så lett, ei heller at det er et faktum. Wikipedia nevner også flere mulige årsaker, biologiske så vel som psykologiske. http://no.wikipedia.org/wiki/Homofili

 

Om det er psykologisk anlagt kan kansje mørkemennene ha noe for seg allikevel; til slutt blir alle homofile og muligheten til flere barn forsvinner.. Heh

Endret av Olag
Lenke til kommentar

Vel, om fler og fler ble homofile så ville bare det vært en bra ting. Man trenger sårt par som kan adoptere og overbefolkning er stort problem som i så tilfelle ville løse seg selv ;)

 

Men jeg tror nok at det en fysisk ting, i det minste at noen er født med annlegg for å bli det.

Lenke til kommentar

Altså .. Gi dem like rettigheter men en homofilt par skal ikke adoptere barn . Og igjen må man se på barnet beste .

 

 

Praktisk sett så har dem hatt like rettigheter men LLH har drevet med aktive kampanjer for å innføre homofili som en norm istede for avvik.

 

Ekteskap er en institusjon ,og den er mellom mann og kvinne . Og Homofilie prester? Hvorfor må homofilie blande seg inn i en religion som tydeligvis ikke godtar dem dem ? Dem har delvis kuet Kristendommen (merk :protestantismen) men Islam og jødedommen står sterkt og alle veit at der er det ikke noe kjære mor .

 

Jeg tror alt dette handler om å skape en norm , og brytere barriere og fremme seg selv .

 

Heldigvis så har de langt igjen før homofilt samliv blir en norm . Kanskje i norge så har de klart å få den urbane ungdommen med seg men resten av verden har fortsatt fornuften i behold .

 

Jeg vil også presisere at jeg ikke imot homofile som mennesker,og jeg mener at dem fortjener like rettigheter som individer . Men jeg er sterkt imot at homofile adopterer barn og deres aktive kampanjer for å normalisere dette fenomenet .

 

Når det begynner å bli trend å være homse , da er det noe som ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Jeg satte det noe på spissen, men om det er slik at seksuellegning er et resultat av miljøpåvirkning, og ikke biologiske faktorer, vil alle barn som vokser opp med homofile foreldre bli homofile selv.

 

Kanskje hetrofile en gang blir untaket?

Endret av Olag
Lenke til kommentar
Altså .. Gi dem like rettigheter men en homofilt par skal ikke adoptere barn . Og igjen må man se på barnet beste .

 

 

Praktisk sett så har dem hatt like rettigheter men LLH har drevet med aktive kampanjer for å innføre homofili som en norm istede for avvik.

 

Ekteskap er en institusjon ,og den er mellom mann og kvinne . Og Homofilie prester? Hvorfor må homofilie blande seg inn i en religion som tydeligvis ikke godtar dem dem ? Dem har delvis kuet Kristendommen (merk :protestantismen) men Islam og jødedommen står sterkt og alle veit at der er det ikke noe kjære mor .

 

Jeg tror alt dette handler om å skape en norm , og brytere barriere og fremme seg selv .

 

Heldigvis så har de langt igjen før homofilt samliv blir en norm . Kanskje i norge så har de klart å få den urbane ungdommen med seg men resten av verden har fortsatt fornuften i behold .

 

Jeg vil også presisere at jeg ikke imot homofile som mennesker,og jeg mener at dem fortjener like rettigheter som individer . Men jeg er sterkt imot at homofile adopterer barn og deres aktive kampanjer for å normalisere dette fenomenet .

 

Når det begynner å bli trend å være homse , da er det noe som ikke stemmer.

 

Hva mener du med "Og igjen må man se på barnet beste"?

 

Er det barns beste med skilsmissestatestikk på 50% (nærmest), aleneforsøgere, ingen foreldre, misbrukende foreldre?

 

Jeg sier på ingen måte at aleneforsøgere gjør en dårlig jobb, men jeg opplever det som merkelig at noen bruker denne formen for argumentasjon hvor en bruker barns beste bare i den ene situasjonen, men fremstår å se bort i fra realiteten er noe fjern for min del.

 

I beg to differ; jeg vil ikke se på homofili som et avvik, eller lesbiske for den del. Ved å gjøre det forsterker en stigamet mot dem, noe jeg ser nærmest som en rød tråd gjennom flere diskusjoner på dette forumet hvor enkelte har felles syn som deg.

Ved å fordømme noe som et avvik, så påtar vi oss en rett som dommer og bøddel for hva som er riktig, og bidrar til å forsterke fordommene mot noe. Skulle jeg akseptere noe slikt, så måtte jeg betraktet meg selv som har PTSD som et avvik fra normalen, og stigmatisert meg selv, fordi det er bare noen få prosent som har den diagnosen i Norge i dag.

Ved at samfunnet så fortsetter en tråd gjennom historien med å fordømme det noen mener er avvik, men som andre grupperinger mener er greit og tillegger det å være normalt, så skaper en en vanskelig situasjon for menneskene det angår, en bidrar dermed til å ødelegge mange liv.

 

Jeg velger heller å si angående fornuften, at ungdommen har greid å se gjennom tidligere verdier, og akseptert at verden er ikke slik den var før, det vil den aldri bli, og en kan ikke skru tilbake tiden bare for å gjøre mindre ting. For min del betyr det at jeg forstår ungdom som aksepterende og på vei mot et mer tolerant samfunn.

 

Jeg kan heller ikke se din berettigelse til å kalle homofili og lesbiske for en trend?

Lenke til kommentar
At man er født av et hetrofilt foreldrepar vil vel ikke atuomatisk si at man er født hetrofil, men kanskje betyr det heller at foreldrene har oppdratt barna sine på en ... "hetrofil" måte.

 

EDIT: Videre kan grunnen til at det er langt flere hetrofile mennesker også skyldes dette, i og med at homofile ikke har hatt mulighet til å oppdra barn.

Helt riktig. At man er født av hetrofile foreldre betyr ikke at man er født hetrofil. Men har da de hetrofile foreldrene som har fått homofile barn gitt barna sine en "homofil oppdragelse"? Det er jo det du impliserer i editen din. At det er oppdragelsen som gir barnet sin seksuelle legning.

Endret av freke
Lenke til kommentar
Helt riktig. At man er født av hetrofile foreldre betyr ikke at man er født hetrofil. Men har da de hetrofile foreldrene som har fått homofile barn gitt barna sine en "homofil oppdragelse"? Det er jo det du impliserer i editen din. At det er oppdragelsen som gir barnet sin seksuelle legning.

 

Ja, det var nettopp poenget mitt.

 

En ting jeg lurer på som kanskje er litt offtopic: blir man født homofil, eller er det noe som skjer via oppveksten/sosialiseringsprosessen?[/qoute]

 

redigering + quote = krøll : |

Endret av Olag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...