Gå til innhold

Fototreff i Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Moodden er bare 2-3 minutter unna der jeg bor, det. Men, man må muligens ta noen hensyn på vestsiden av elva, fordi det er en beverfamilie der, og tidligere har bever blitt skremt bort av for mange nysgjerrige mennesker.

Men det er flere ting å fotografere i området da. Parkene på hver sin side av elva, broen, Svean kraftverk, og jettegrytene litt lenger opp i Nidelva.

Det var også en interessant artikkel i Adressa nylig (abbo), om hvordan elvebunnen ved Hyttfossen (som er enda et stykke lenger opp i elva) er laget av gammel lavastein m.m. Så det er flere interessant ting i området. Det er også en bro for gående, mellom Svean og Hyttfossen (som man ser fra Hyttfossen). Og et rehabilitert kraftverk som får vann fra Hyttfossen, men inntil nylig var det stengt for annet enn arbeidskjøretøy. Men det skal være mulig å gå dit, har jeg skjønt.

Så fra sør til nord:
-Hyttfossen
-Bro over elva for gående
-Løkaunet Kraftverk
-Jettegryter
-Svean kraftverk
-Moodden parkområde

Sikkert vanskelig å rekke over alt på samme dag, men Moodden til jettegrytene burde gå greit.

Og ja, jeg er med, så lenge formen er grei. :)

PS: Vet ikke helt hvor jettegrytene er hen, men tror det er parkering for å se dem rett sør for Svean kraftverk

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Langt fra noen tog til Moodden hehe. Og det ser ikke ut som at det går buss i området i det hele tatt på lørdager.

Nærmeste holdeplass blir Klæbu sentrum eller Brannåsen/Tanemskrysset, men da er det et godt stykke å gå.

Ser på værvarselet at jeg ikke kan garantere at formen er bra på lørdag, men skulle jeg være i form, så kan jeg hente inntil 4 personer på Tanemskrysset før treffet, og kjøre dere tilbake dit etter fototreffet. Det sikreste er å få sitte på med noen andre, for å si det sånn.
 

Lenke til kommentar

Hei,

Så bra at Tor Atle er kjennt med område. Vet du om Moen Gård er åpent og har servering ?

Hvilken klokke er best for å ha mest mulig lys i dalen? Når vi var ved hyttefossen siste, så var det skuggelagt i dalen kl 15:00.

Jeg har plass i bilen hvis noen vil sitte på. (Hege blir ikke med)

Været på Sønndag ser litt bedre ut, men lørdag etter 12:00 passer også for meg.  

Det kan bli glatt på elvestein, anbefaler stabile sko.

Endret av RambaZamba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...