Gå til innhold

Vurderer å kaste mitt x-fi Extreme audio kort.


Anbefalte innlegg

Men hva skal jeg bytte til?

 

Er ikke audio-nerd, bruker onboard på P5k-deluxe idag (vista 64) men tror kanskje jeg kan få noe bedre lyd/lydbilde/eax støtte med et annet kort? Creative kjøper jeg ikke igjen...

 

Noen som har erfaring med XONAR DX/XD ? Har googla det litt og det får jevnt over gode karakterer, til 600 kroner ser jo dette ut som et godt valg...

 

Noen kommentarer`?

 

På forhånd takk!

 

edit: Bruker hodetelefoner og skal ikke brukes til å se film etc, ønsker bare bedre lyd i spill (aoc etc.)

Endret av sof
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Jeg kjøpte kortet, satte det i PC-en min (se under) og resultet var katastrofalt for ytelsen i AoC. Jeg har googla det litt, og ser det er D3DS støtten som er elendig implementert i driveren, og at flere enn meg (hvis jeg ikke hadde returnert det) venter på en driver som fungerer.

 

For de som lurer; kortet dro ned ytelsen fra ca. 40FPS til under 10FPS i det samme området i AoC. Så hele direct3d arkitekturen ser ut til å bli påvirket av det...:(

 

Så det ble retur på meg denne gangen. Tilbake til onboard lyd...

 

sof

Lenke til kommentar
Takk for svar. Jeg kjøpte kortet, satte det i PC-en min (se under) og resultet var katastrofalt for ytelsen i AoC. Jeg har googla det litt, og ser det er D3DS støtten som er elendig implementert i driveren, og at flere enn meg (hvis jeg ikke hadde returnert det) venter på en driver som fungerer.

 

For de som lurer; kortet dro ned ytelsen fra ca. 40FPS til under 10FPS i det samme området i AoC. Så hele direct3d arkitekturen ser ut til å bli påvirket av det...:(

 

Så det ble retur på meg denne gangen. Tilbake til onboard lyd...

 

sof

 

Hvis du kjører vista så kan du vente resten av livet ditt :) Vista har ikke hardware søttet av lydkort, du må last ned alchemy (applikasjon i fra creative for å få hardware søtte i spill i vista) for å få AoC til å bruke den suverene x-fi brikken sin ;)

Lenke til kommentar

Leste en test av dette Asus Xonar DX kortet mott Creative X-FI Fatality Xtreme Gamer, og det slo faktisk Creative kortet enda dette koster nesten 500 kr mer.

 

Fikk veldig mye ros for bra driverstøtte helt uten problemer, og creative fikk trekk for det motsatte..

 

Rart det skal være noe tull med driverne her da syns jeg..

Lenke til kommentar
Hvis du kjører vista så kan du vente resten av livet ditt :) Vista har ikke hardware søttet av lydkort, du må last ned alchemy (applikasjon i fra creative for å få hardware søtte i spill i vista) for å få AoC til å bruke den suverene x-fi brikken sin ;)

 

Betyr det at jeg får bruke x-fi extreme audio kortet mitt med HW støtte i AoC med Alchemy?

 

Det står ikke i lista til Creative. Lista

 

sof

Lenke til kommentar

Creative har vært i mye storm idet siste etter at en privatperson laget egene drivere som slo på dette med at til og billig kortene funket uten at man måtte betale ekstra til Creative.

Personlig lar jeg Creative ryke og reise nå, kjører selv med Realtek lyden på mitt HK og savner gamle Nvidia SoundStorm som jeg hadde på mitt nForce 2 kort.

Lenke til kommentar
Hvis du kjører vista så kan du vente resten av livet ditt :) Vista har ikke hardware søttet av lydkort, du må last ned alchemy (applikasjon i fra creative for å få hardware søtte i spill i vista) for å få AoC til å bruke den suverene x-fi brikken sin ;)

 

Betyr det at jeg får bruke x-fi extreme audio kortet mitt med HW støtte i AoC med Alchemy?

 

Det står ikke i lista til Creative. Lista

 

sof

 

Det fungere 100% hos meg, la inn game path til AoC i alchemy og fikk ingen fps drop samenlignet med mitt innebygd lydkort på HK.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Var så uheldig å bli lurt til å kjøpe Vista 64bit og som du kanskje har merka er dette veldig (!) tungvindt når du skal begynne å legge inn drivere o.l

 

Jeg kjøpte meg et X-fi Extreme Gamer som jeg naivt håpte skulle virke i Vista 64 bit. Etter å a lasted ned creative sine drivere og testet lyden virket det som om jeg spilte musikk på en gammel koreansk radio i en flyhangar. Fikk ned Alchemy men det høres fremdeles veldig dårlig ut.

 

Resulatet ble iherdig googling og jeg kom over en kinesisk gruppe som moddifiserer drivere. De har tatt en X-fi 2 vista driver og moddifisert den slik den virker med X-fi serien i Vista.

 

Grunnen til at lyden er så elendig er at det fra creative sin side mangler mange viktige deler som for eksemplet THX.

 

Denne pakken (er på 600 mb) gir deg alle disse ektra modulene du trenger for å spille av musikken med den kvaliteten den ble laget for.

 

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=217390

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt no problem med mitt xtremegamer..

Fungerer utmerket i vista 64-bit..

men xtreme audio er ikke hardware aksellerert.. Bare tull

 

Jada... for all del. Man får lyd. Det er bare det at hele riggen blir kjip fordi D3DS (DirectX støtten) implementeringen i driveren ikke er der, og dermed blir det dårlig ytelse i noen spill...F.eks. AoC.

 

Bloodwake, takk for link, det så interessant ut!

 

sof

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...