Gå til innhold

BenQ T261W 26" 5ms


Anbefalte innlegg

Har brightness på 95, contrast på 45.

I color menyen valgte jeg Native, så gikk jeg inni MWE (den til høyre) og valgte Theater.

 

med meg virker er bildet blast oppe, men tror det er p.g.a skjerm er stor og jeg sitter ca 60cm ifra skjermen. Når jeg justerer litt på vinkelen blir det bedre. Er ingen guru å stille inn skjermer, gamle skjermen var så godt bilde på at det var ikke behov for å justere på en verdens ting. Jeg installerte forresten skjermdriveren som er på den medfølgende CD'en.

 

edit: hvordan er bildet med 1920-1080 med deg? bruker du DVI? her er det kun 800x600, 1024x768, 1280x1024 og 1920x1200 som kan brukes. Resten av oppløsningene er helt ubrukelig.

Endret av The-Flu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
edit: hvordan er bildet med 1920-1080 med deg? bruker du DVI? her er det kun 800x600, 1024x768, 1280x1024 og 1920x1200 som kan brukes. Resten av oppløsningene er helt ubrukelig.

 

Skjermen er best i 1920x1200, i 1920x1080 ser jeg absolutt ingenting tingeling.

Lenke til kommentar

Ja ok. Da skalerer denne skjermen widescreen oppløsninger helt elendig.

 

edit:! fikk til det med skaleringen i spill vertfall. Gikk inni nvidia kontrollpanel og valgte nvidia scaling with fixed-aspect ratio. nå er bildet greit nok på 1080 også:)

Endret av The-Flu
Lenke til kommentar

Heisann...

 

Akkurat kjøpt denne skjermen selv, har rukket å spille i 1-2 timer med den, den virker egentlig ganske bra syntes jeg. utrolig lyse instillinger ifra fabrikk iallefall.

 

Jeg bruker samme innstillinger i spill som i windows, ble foressten veldig bra i wow syntes jeg.

 

Brightness : 30

Contrast: 50

Og satt litt ned på "Red,Green,Blue"

 

Jeg er iallefall fornøyd :)

Endret av Ottesen
Lenke til kommentar
Ja ok. Da skalerer denne skjermen widescreen oppløsninger helt elendig.

 

edit:! fikk til det med skaleringen i spill vertfall. Gikk inni nvidia kontrollpanel og valgte nvidia scaling with fixed-aspect ratio. nå er bildet greit nok på 1080 også:)

 

hvorfor spille i 1080 egentlig?

Lenke til kommentar
Spiller seff på 1920x1200 oppløsning, var bare at bildet så helt forferdelig ut før jeg stilte inn det nvidia skalering greiene.

Ville bare si ifra om at der er mulig å gjøre bilde litt bedre.

 

Min BenQ G2400W er det 1:1 pixelmapping. Har ikke denne modellen det?

 

For da er behovet for "GPU manufacturer SW scaling" borte.

 

Når jeg satte på 1:1 på min kan jeg kjøre f.eks. FEAR i 1600x1200 uten at skjermen drar ut 4:3 oppløsningen til 16:10.

 

Synd hvis denne skjermen ikke støtter det.

Lenke til kommentar

Denne skjermen har ikke 1:1 skalering, må bruke skjermkortet til det. Men det var noe rot når jeg koblet til skjermen, bildet ble helt elendig på alt annet et 1920x1200. Nå installerte jeg nye skjermkort drivere og den BENQ .inf filen som ligger på cden, så ble alt fint. Skjermen skalerer faktisk veldig bra! Duger også veldig bra til AoC som har mye tekst, ingen problemer å lese det på lavere oppløsninger.

 

Det skjedde noe tull tydligvis her, jeg fikk velge noen rare oppløsninger som jeg ikke kan velge nå. (oppløsning ala 1754x1145)

Det var ikke nøyaktig det tallet, men det vare noe i den dur. Det var flere slike jeg kunne velge mellom. Men som sagt, etter ny installasjon av drivere så fungerer det smertefritt og de rare oppløsningene er borte. Har fiklet med bildejustering av skjermen og har komt frem til desse instillingene:

Brightness: 35

Contrast: 40

 

Under Color har jeg:

Fargetemperatur: Native

Red, Green og Blue: alle på 95

 

Er veldig fornøyd med skjermen, min bedre halvdel synst den var litt overkill xD

 

Edit: bildet er bra selv om du ikke bruker 1:1 ratio, men jeg liker ikke å ha bildet strekt.

 

Åja, høytalerene er en vits. Hihi...

Duger flott til office "ping", ikke noe særlig til film :!:

Endret av The-Flu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...