Gå til innhold

Heve Kjøpet På En Ødelagt PS3?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
cymtec, siden du selv jobber i gamestop..

Har du noen erfaring over hvor lang tid ps3'n pleier og være på rep?

Har en liten følelse av at det vil ta mer enn 3 uker..

 

 

hehe.. det kommer helt ann på om de som jobber der får ut fingeren og sender den inn med en gang.

Det er vi som selv må ta kontakt, sende og melde fra. Så alt kommer egentlig fram til hvem som gjør det.

men selve ombyttings tida tar 2-3 uker. har hatt en del problemer med surr inne hos Nordisk Film, men "teoretisk" skal det ikke ta med enn det. Endte opp med å ha vente tid på nesten 3 måneder pga. data problemer der inne da.. men tror ikke det skjer alle ;)

Lenke til kommentar

Er ingen vits å dra med hele Norges Lover og slenge hovmodig på disken hvis du ikke vet hva som står der selv eller hvor du skal finne det relevante. Selgere er gjerne fullt klar over alle lover og regler i kjøpsloven, med mindre det er en random 18-åring på sommerjobb.

Så om du begynner å fikle med lovboka kan du gå på en smell iom at selger kan den ut og inn, og vet om alle mulige utveier og tolkninger allerede. De er ikke stokk dumme de som står fast på Elkjøp eller Gamestop eller Spaceworld.

Lenke til kommentar
De bak disken på EBGames har ikke akkurat virket så veldig smarte for å si det sånn :!:

Men uansett så er det jo verdt og spørre selv om jeg ikke skal påpeke at det er noen lov som sier det.

 

 

Bare et lite tips ;)

 

EB Games har bare 30 dagers garanti på varen. Etter det er det Nordisk Film som er ansvarlig. Så du kan komme med alle lovene du vil til han bak kassa for han har ingen ting med saken å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Vel en PS3 er ikke noe som er en nødvendighet i hverdagen uansett hvor mye man argumenterer. Det er en lekemaskin!

 

Du er ikke litt subjektiv nå? Strengt tatt er bærbar,mobil og mp3 spiller også dette om en ser bort i fra de som bruker det til jobb. Argumentet ditt faller dermed i vann, så jeg vil si at situasjonen er åpen for tolkning avhengig av hvordan selger og kjøper bruker argumentasjonen i saken.

 

Jeg jobber i GameStop kjeden og kan gi deg et par pekepinner på hva vi gjør i sånne situajoner.

 

Hvis det skjer noe innen 30 dager etter kjøp får du en ny PS3 fra oss.

 

Hvis det skjer noe etter 30 dager så sender vi den inn til Nordisk Film (SONY) som sender deg en ny/reparer i retur. Det er ca. 3-4 ukers ombytte tid.

 

Det er ikke mulig å heve kjøpet hos oss pga. vi har ikke garantien på den etter 30 dager. Nordisk Film har ingen "angrerett" på def. PS3 sist jeg snakka med dem.

 

edit: btw. tror ikke du får lånt en PS3 i mellomtiden. Da skal du ha helt utrolig flaks med han som står bak disken.

 

Jeg håper du da er klar over at praksisen deres rundt heving er ulovlig?

 

Du kan ikke hevde at du har hjemmel i lov når du krever en erstatningsmaskin, siden erstatningsparagrafene først og fremst gjelder økonomisk tap som er lidt av kjøper.

 

Det er likevel vanlig å stille en lignende vare til disposisjon mens du venter på at din egen vare skal repareres, i alle fall når det blir snakk om forsinkelser. Siden dette som sagt ikke er lovfestet, styres det av blant annet bransjepraksis. Grunnen til at jeg skrev at du sannsynligvis ville ha rett på en erstatningskonsoll, er at det er vanlig med erstatningsgjenstander i de fleste bransjer. Hvorvidt det er vanlig i denne bransjen vet jeg ærlig talt ikke, da jeg aldri har vært borti lignende scenario. Beklager dersom min uttalelse fikk deg i en ugrei situasjon.

 

 

Er dessverre ikke vanlig med utleie konsoller i denne bransjen.. Dette er en SELGSELGSELG bransje..

 

Sist jeg sjekket var ikke "SELGSELGSELG bransje.." et gyldig argument for å avvike fra forbrukerkjøpsloven, så det er vel et av de mer absurde påstadene jeg har hørt på lenge.

 

Er ingen vits å dra med hele Norges Lover og slenge hovmodig på disken hvis du ikke vet hva som står der selv eller hvor du skal finne det relevante. Selgere er gjerne fullt klar over alle lover og regler i kjøpsloven, med mindre det er en random 18-åring på sommerjobb.

Så om du begynner å fikle med lovboka kan du gå på en smell iom at selger kan den ut og inn, og vet om alle mulige utveier og tolkninger allerede. De er ikke stokk dumme de som står fast på Elkjøp eller Gamestop eller Spaceworld.

 

Skeptisk, som regel har man sine oppfatninger av hva som står der, men jeg har enda til gode å møte noen som kan dem slik at de ikke kommer med absurde ideer om hva som er rett og galt.

 

De bak disken på EBGames har ikke akkurat virket så veldig smarte for å si det sånn :!:

Men uansett så er det jo verdt og spørre selv om jeg ikke skal påpeke at det er noen lov som sier det.

 

 

Bare et lite tips ;)

 

EB Games har bare 30 dagers garanti på varen. Etter det er det Nordisk Film som er ansvarlig. Så du kan komme med alle lovene du vil til han bak kassa for han har ingen ting med saken å gjøre ;)

 

Igjen; EBgames solgte til han, det er han likegyldig hvilken avtale som ligger bak, for EBgames er enda ANSVARLIG ovenfor han om han så kommer etter 3 år og vil reklamere, akkurat som etter 35 dager. Det er de som må forholde seg til kravet hans, nordisk film er han likegyldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yess da.. her er vi over på godt gammeldags prinsipprytteri!!

 

Det jeg snakker om er hvordan praksisen fungerer på EB Games butikker. Vi (jeg og alle jeg jobber med og kjenner i butikkene) gjør det vi kan for å hjelpe kunder med å sende inn til rep. ta kontakt med de som har med sakene og gjøre osv. Fordi kundeservice er en viktig del av det. Ihvertfall for meg!

MEN .. Vi har så kort bånd som det er mulig å få på alt som gjelder $$ og sånn er det i praksis. Hvis du (Christian86)/anyone else har lyst til å mase om prinsipp og lover og regler så gjerne for min del.. men jeg vil ikke ta del i nok en meningsløs diskusjon om hva som er rett/galt i henhold til norsk lovverk..

Ja.. ting er litt shady i bransjen, men jeg trives der og de aller aller fleste kundene jeg møter er storfornøyd med både service og handel... så for all del fortsett denne tråden.. men jeg sier takk for meg!

 

(sorry for halvveis offtoppic respons.. men følte det måtte til akkurat i kveld)

 

MST :

Du kan PM meg hvis det er noe mer du lurer på el. jeg kanskje kan hjelpe deg med.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Nå får du vitterlig gi deg med sutringen din. Hva kunder sier og ikke sier beror på hva de vet de har krav på. Når du sier at dere avviser hevingskrav fordi dere mener dere ikke er rett sted å sende kravet, så er du ikke på villspor, men har totalthavarert. Og du kaller meg paragrafrytter fordi dere ikke greier å forholde dere til gjeldende rett?

 

ps! Om du trives eller ikke er meg da likegyldig, det var ikke det jeg kommenterte eller dette en gang gikk på.

Lenke til kommentar
MEN .. Vi har så kort bånd som det er mulig å få på alt som gjelder $$ og sånn er det i praksis. Hvis du (Christian86)/anyone else har lyst til å mase om prinsipp og lover og regler så gjerne for min del.. men jeg vil ikke ta del i nok en meningsløs diskusjon om hva som er rett/galt i henhold til norsk lovverk..

Ja.. ting er litt shady i bransjen, men jeg trives der og de aller aller fleste kundene jeg møter er storfornøyd med både service og handel... så for all del fortsett denne tråden.. men jeg sier takk for meg!

 

 

Du vil ikke ta del i en meningsløs diskusjon om hva som er rett og galt i henhold til Norges Lover sier du, men det er da heller ikke nødvendig. Forbrukerkjøpsloven forklarer pent og pyntelig hva som er rett og galt i forholdet mellom privatkunden og den næringsdrivende. Les loven du, så slipper vi å "diskutere." Derimot kan jeg gjerne være med på å tolke loven.

 

Med dine uttalelser, spesielt den siste, har du i alle fall overbevist meg om å aldri handle fra verken deg eller dine kollegaer. Var jeg sjefen din, ville jeg gitt deg en skikkelig reprimade for å ha publisert dette på Internett.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Hmm, er det mulig og kjøpe en ps3 på elkjøp og levere den tilbake innen 30 dager:P?

 

Jepp det skulle gå fint. (Så lenge du ikke ødlegger den eller gjør noen som helst skade på den).

 

Elkjøp har 30 dagers full angrerett (returrett eller hva de kaller nå kaller den..). Jeg kjøpte en dvdopptaker for en tid tilbake på elkjøp, men var ikke fornøyd med den ettersom den bråket en del og var tungvindt å bruke. Gikk tilbake med den og fikk alle pengene tilbake i kontanter :thumbup: Helt genialt.

 

Btw: Jeg kjøpte en ny ps3 i slutten av april og den ble ødelagt og måtte på reperasjon allerede etter 1,5 uker :thumbdown: Har enda ikke fått den igjen. Har gått å ventet i 6 uker nå. Håper de kan få fingen ut og fikse de maskinene. Kjøpte den for å ha noe å gjøre i sommer (og sommeren har allerede kommet godt i gang, med nok drittvær...)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvorfor ba du ikke om pengene tilbake hvis det bare hadde gått 1.5 uke?

 

Regnte med at det skulle ordne seg rimelig greit og kjapt. (Jeg hadde heller ikke mulighet til å gå i den samme Spaceworld butikken som jeg hadde kjøpt den i når jeg skulle levere den tilbake.)

 

Snakket med Spaceworld for 40. gang i dag og nå skal jeg endelig få en splitter ny maskin (igjen). Håper ikke denne krasjer også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...