Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Blir mobba fordi jeg er Man Utd-fan


Gjest ersom

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_united_*

Hei, jeg blir mobbet fordi jeg er en Manchester United fan, det er 28 gutter på trinnet i åttende klasse der jeg går. 12 av dem holder med Liverpool mens 6 stykk tror jeg holder med Arsenal så er det jeg og bare jeg som holder med United. Resten er ikke fotballinteressert!

 

Kan si noen episoder

 

Engang vi hadde gym så tok jeg med meg en United drakt, splitter ny 699 kr for hele pakka. Var ferdig med gym-timen med bare noen småkommentarer da, "Jævlig stygg drakt" "At du orker å gå med den drakta der" "Holder på å spy snart" brydde meg egentlig ikke om det. Når vi skulle inn i garderoben, så småerta Liverpool-gutta meg litt da, helt til jeg begynet å bable om at United hadde jo nettopp slått Liverpool 3-0, og 0-1 tidligere i høst, og at de ikke hadde vunnet toppserien siden 1990.

Så ble de skikkelig forbanna, jeg hadde tatt meg av drakta og de tok tak i drakten min, trøya og shortsen inn i dusjen, skrudde på dusjen også tok de og trampa oppå den, med skitne sko, og heiv den opp i taket.

 

 

Etter de var ferdige dytta di meg også halv-naken ut i gangen og låste døra. Fikk ikke komme inn før de var ferdige med å skifte, de holdt drakta mi og alle sto i en ring og spytta på den før de gav meg den! Og denne var ikke noe pakkisbod-drit, den var helt ekte! Den var nesten helt ødelagt, man kunne ikke engang se AIG og Man Utd-logoen var revet i filler og! Har kjøpt meg ny drakt nå, tør ikke bruke den på skolen!

De kaller meg også medgangssupporter siden jeg heier på ett lag som vinner mye og har mange trofeer. Kan nevne at jeg har heia på Man U siden barnehagen. Selv om Liverpool har vunnet fler seriemesterskap og champions league finaler enn United!

Det er veldig kjipt, jeg tør ikke gå med noen av United-effektene mine, jeg har nesten ett helt fullt skap med capser, gamle drakter, t-shorter, skjerfer og sånne ting. Mens de andre går med Liverpool ting nesten hver dag, samme gjelder Arsenal. Men Liverpool-gutta har aldri sagt noe til Arsenal-gutta (Kanskje fordi de ikke er erkefiender i England?)

 

Dagen etter at Man Utd hadde vunnet Champions League ble jeg nesten slått i hjel av Liverpool tilhengerne på skolen, det samlet seg en gjeng rundt meg og de drev og dytta meg, spytta på meg, det var en som tok en banan inne i øre mitt :S "Jævla homo, det var bare flaks at United vant fordi Terry bomma" "Liverpool hadde fortjent det mye mer enn United" så sa jeg at Chelsea hadde og flaks siden Van der Sar sklei også scårte de. jeg sa i mot og de la meg ned ca. 5 stykk og sparket og slo meg i magen så jeg mista pusten!

 

Jeg får aldri gå med de eller henge med de heller, var faktisk venn med noen i begynnelsen av barneskolen da selvfølgelig ikke det var noe fotball-hat. Men nå utestenger de meg pga jeg er Man Utd fan, hvis jeg sier noe til de eller spør de om noe, så avbryter de meg og sier som oftes "Stikk da, Scum United fan" eller "Snakker ikke med Man Utd-fans" Hvis jeg kommer på gruppe med noen av de Liverpool fansene (på skolen) så får jeg alt arbeidet, jeg må gjøre alt på grunn av at jeg ikke er Liverpool fan!

 

 

Jeg synes det er veldig trist, jeg har lyst til å være venn med de, siden de var faktisk greie på barneskolen, men nå må vennskapet ødelegges bare pga 2 fotball lag. Jeg prøver hele tiden å snakke med de men de sier de ikke vil snakke med en United-fan neida! Hjelper ikke å si i fra heller, da blir situasjonen enda verre og sjansen for ett vennskap ødelegges totalt!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med de andre ni/femten da? Har du noe kontakt med disse? Hva synes de om saken?

 

Vold avler vold og det å slå tilbake kan fort ramme deg selv enda verre. Men om absolutt ingenting annet virker, kan du gå etter den første som begynner å bli fysisk. Hvis de forstår at du denger førstemann som prøver å ta deg, så er det forhåpentligvis ingen som begynner :)

 

Og ellers: hold deg unna fotballdiskusjoner med liverpoolgutta og ellers når de hører på. Ihvertfall diskusjoner som omhandler ett eller begge av disse lagene.

 

edit: du har ikke lyst å være venner med slike folk, så drit i om du ødelegger et potensielt grunnlag. Du bør helst ikke slå tilbake, men om du holder deg unna fotballdiskusjoner åpenlyst foran disse folkene og dette ikke hjelper, ta det opp med foreldrene deres. Hvis dette heller ikke hjelper eller saken forverrer seg, ta det opp igjen. Evt. få læreren din til å ta en foreldresamtale. De vil sikkert se på deg som en idiot for å sladre, men det er nå faen meg dem selv som er idioter. Makan til oppførsel.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Gjest Guest_united_*

Hvis jeg denger èn, får jeg alltid 10 oppå meg, de går ofte som en gjeng og stiller seg rundt meg.

 

Arsenalgutta er liksom de "kule" på skolen, med dyre merkeklær og sminke de er sosser og henger med vidergående osv. ikke noe for meg

Lenke til kommentar

Dette kommer de forhåpentligvis til å være drittflaue over om noen år, at de har kødda med deg fordi du holder med et annet lag. Klart, vi hadde også "vennskapelig" kødding med hverandre på ungdomsskolen når en av guttas favorittlag tapte, men det du beskriver her grenser til mobbing i mine øyne.

Lenke til kommentar

hadde personlig ringt foreldra til han som låste deg ute og han som gjorde den dritten med drakta di i garderoben. evt møtt opp på døra der han bor.

 

forklare for foreldrene hans hva han gjør mot andre, noe dem garantert ikke blir fornøyd med å høre. får nok en skikkelig dose av mor og far.

 

og da vet han konsekvensene av hvis han gjør det igjen.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar

De folka der fortjener jo faen med bank!

 

Men siden det sikkert blir vanskelig for deg ville jeg tatt det opp med lærer og foreldre.

Selv om du tror at du da vil bli kalt sladrehank,så tror nok jeg det blir mye bedre enn hva du går gjennom nå.

 

 

Men tipset om å hoppe på den verste av de med alt du har,kan også hjelpe.

 

Eller du kan prøve å menge deg med de andre i klassen som driter i fotballen.

Lenke til kommentar

Dette høres utrolig rart ut. Enten gjør du noe for å provosere, eller så er de andre i klassen din skikkelig scum. Kan vel ikke forvente noe annet av Liverpool supportere. At de ødelegger noe som tilhører deg, når de vet at du bryr deg er forferdelig av dem. Er selv VIF-supporter og har gått på Lynfan-skoler hele mitt liv, har aldri opplevd noe lignende av hva du skriver. Litt vennskapelig erting oppstår, men å ødelegge supporter-effekter er bare sykt.

 

Hvordan er de mot deg ellers, når de ikke snakker om fotball? Har du blitt mobbet tidligere? For noe annet altså? Hvis du har blitt det kan det være noe annet som ligger bak enn bare av den grunn av at du heier på Man Utd. Spør dem om hvorfor de gidder å erte deg for hvilket lag du holder med. Prøv å vis at du fortsatt er stolt over klubben din uansett hva de gør mot deg. For meg virker det som at de mobber deg av den hensikt av at de ikke vil bli mobbet når Liverpool gjør det dårlig eller Man Utd gjør det bra.

 

Jeg tror kanskje disputten kan ha oppstått da du nevnte tingene om Liverpool mot Man Utd tidligere i år. Virker som om de aller først kom med litt vennskapelig mobbing. Men nesten uansett hvordan du reagerte på den kan ikke oppførselen deres forsvares.

Lenke til kommentar

Nå er jeg lei av generelt folk som mener at "de burde fått bank". Hvordan skal det hjelpe?

 

Må si at jeg aldri har opplevd at det har vært flertall av Liverpool supportere, og samtidig føler jeg litt skam over å være Liverpool-supporter selv.

 

Men det er vel personene det er galt med og ikke Liverpoolsupportere generelt. Folk har problemer når de lager så mye oppstyr ut i fra fotball. Ærlig talt!

Lenke til kommentar

Konkurrerende grupperinger har alltid et behov for å være bedre enn andre. Når du, som ManUtd-spporter, er et svakt mindretall, så bruker de mobbing av utgruppen (deg) som et middel til det å bedre samholdet innad i sin egen gruppe. Dette har ingenting med LFC eller ManUtd å gjøre, men menneskers grupperingsbehov.

 

LFC-supporterne på skolen din lever seg altfor mye inn i rivaliseringen som finnes mellom de to lagene i England, men man kan nesten ikke forlange at åttendeklassinger skal forstå at dette er dumt.

 

Siden LFC-supporterne, sett fra ditt synspunkt, er "dumme" og intolerante, så er mitt tips til deg å gjøre stikk motsatt av hva en vanligvis gjør. Tross at ManUtd er LFC's rivaler synes jeg du burde prøve å omtale LFC positivt. Skryt av LFC, få LFC-supporterne til å tro at du virkelig respekterer laget dem holder med, selv om du innerst inne bare sier dette for at disse skal bli vennligere mot deg. Hvis du er den som begynner med å bli aksepterende overfor deres lag, så vil mest sannsynlig disse etterhvert også se at det faktisk går ann å respektere et annet lag selv om det er ens eget favorittlags "værste fiende".

 

Stikkordet er toleranse. Gå foran med et godt eksempel; Slå opp en diskusjon i ny og né som bare handler om hva som skjer i LFC. Snakk om Torres' fantastiske målteft osv. Har du positive samtaler med LFC-supporterne vil de like deg bedre, og etterhvert som de liker deg bedre og bedre, så vil de bli mer og mer tolerante overfor ditt valg av favorittlag.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Det vi skulle gjort er å startet en Diskusjon.no-anti-mob-squad å dratt rundt i landet å banket opp drittunger som dette. Jeg er med. Vi trenger noen store og sterke også, noen?

 

Dette grenser ikke til mobbing, dette _ER_ mobbing. Blir så irritert av å høre om slikt, det er så unødvendig!

Mye enig med J-Core, prøv å få dem til å ha en rasjonell diskusjon hvor du selv ikke bare er negativ til Liverpool, eller andre lag. Sånn er det her i verden, folk har forskjellige interesser, og de skal respekteres.

 

 

Rapporterte de som absolutt følte for å mobbe videre på fyren her i tråden.

Endret av Xecuter88
Lenke til kommentar
Gjest Guest_united_*
Konkurrerende grupperinger har alltid et behov for å være bedre enn andre. Når du, som ManUtd-spporter, er et svakt mindretall, så bruker de mobbing av utgruppen (deg) som et middel til det å bedre samholdet innad i sin egen gruppe. Dette har ingenting med LFC eller ManUtd å gjøre, men menneskers grupperingsbehov.

 

LFC-supporterne på skolen din lever seg altfor mye inn i rivaliseringen som finnes mellom de to lagene i England, men man kan nesten ikke forlange at åttendeklassinger skal forstå at dette er dumt.

 

Siden LFC-supporterne, sett fra ditt synspunkt, er "dumme" og intolerante, så er mitt tips til deg å gjøre stikk motsatt av hva en vanligvis gjør. Tross at ManUtd er LFC's rivaler synes jeg du burde prøve å omtale LFC positivt. Skryt av LFC, få LFC-supporterne til å tro at du virkelig respekterer laget dem holder med, selv om du innerst inne bare sier dette for at disse skal bli vennligere mot deg. Hvis du er den som begynner med å bli aksepterende overfor deres lag, så vil mest sannsynlig disse etterhvert også se at det faktisk går ann å respektere et annet lag selv om det er ens eget favorittlags "værste fiende".

 

Stikkordet er toleranse. Gå foran med et godt eksempel; Slå opp en diskusjon i ny og né som bare handler om hva som skjer i LFC. Snakk om Torres' fantastiske målteft osv. Har du positive samtaler med LFC-supporterne vil de like deg bedre, og etterhvert som de liker deg bedre og bedre, så vil de bli mer og mer tolerante overfor ditt valg av favorittlag.

 

Takk, veldig godt svart! Men det er liksom sånn at når de får øye på meg så "Her lukter det Unitedsupporter! Vi stikker og spyr da!" "Pell deg vekk!" får ikke sagt så my før de rett og slett går bort eller truer meg bort på en måte.

Lenke til kommentar

Jeg skammer meg over at det finnes personer som bruker LFC til unnskyldning for å mobbe. De er helt klart bare ute etter å bråke med noen og bruker da fotballen som en grunn. Håper du ikke dømmer alle LFC fans i den boksen som de er i. Har aldri vært borte i et eksempel hvor vi er flere LFC fans enn Man U osv. Men dere har det visst sånn. Ikke noe vits i å prøve å bli venner med sånn kødder.

 

Ang. den drakta så hadde jeg sagt ifra til en lærer. Evt. foreldre. Og hvis de sier at du er sladrehank så kan du si at de er barnslige som ødelegger drakta de fordi de heier på et annet lag. Det er fantastisk å ha en god samtale om fotball. Og det meste er med andre supportere for da får du inn andre meninger. Men dessverre så er det folk som mener at når dem er fan av en klubb så kan de ikke være kritiske til dem og ser på dem som guder. Er selv LSK fan i Norge og jeg får høre det av andre folk selvfølgelig. Selv så håper jeg de rykker ned for da får de øya opp i klubben (eksempel på kritisk til egen klubb)

 

Gå til en lærer og si at du blir diskriminert fordi du heier på et annet lag enn dem. Og hører ikke læreren på deg så går du høyere opp. Dette skal du ikke finne deg i. Og selv om de mest sannsynlig kommer til å være flaue om flere år så hjelper ikke det deg for hvordan du er nå.

 

Håper du finner en løsning på problemet ditt. Og at du ikke dømmer oss andre LFC supportere i forhold til de idiota :)

Lenke til kommentar

alt er om respekt. tro meg.

 

jeg er ihuga liverpool fan, og sportslig sett hater jeg egentlig man udt, fordi de er så gode.

 

 

Man Utd er ett kjempelag, de er hvertfall på samme linje med liverpool, ettersom de også ivaretar den engelske tradisjonen.

 

værsåsnill, prøv dette:

prøv å bank litt vett i hode deres ved å si at Steven Gerrad er en topp Leder (les; stor L) og at han er en kjempespiller..skryt av LFC, på samme linje som du skryter av Man Utd. godtar de deg ikke, begyn på treningsstudio og ta dem, eller ta kontakt og si hele skolehistorien deres til dem når de er voksne;

de vil skamme seg, med EN eneste gang.

Lenke til kommentar

Litt av en situasjon. Glem bare ikke at vi snakker om 8. klasse i 2008, hvor umoden kan man egentlig bli? Om en stund, rundt 10 klasse vil mange av de vere mer modne og det vil ikke vere noe problem, dere kan på en god dag til og med le av det:)

 

Ellers er jeg enig med andre, som feks han/hun som sa at du kan skryte litt av LFC bare for å vere grei, og ikke bare skryte av Manu og provosere de andre:) Og hva med de andre ikke fotball interisserte, alt handler da ikke om fotball?;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...