Gå til innhold

Lag spikes med trådløst (Jensen)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har følgende specs:

 

Router: Jensen Air:Link 89300

PCI kort: Jensen Air:Link 7354

Video kort: 8800 GTX

CPU: E6600

Minne: 4GB

ISP: Get

 

Jeg får koblet meg fint til wlan og det fungerer så og si greit. Problemet kommer innimellom med lag spikes når jeg spiller og kanskje når jeg surfer vanlig men litt vanskelig å finne ut. Det fungerer å spille i noen minutter i strekk før det kommer spikes som kan vare i 2-20 sek. Hele spillet hakker som om jeg skulle hatt utdatert maskinvare.

 

Feilsøkning:

-Oppdatert drivere til kort og firmware til router.

-Koble direkte til modem med kabel

-Restarte modem og router x antall ganger

-Spyware scan

 

Jeg har funnet ut at så lenge trådløs kortet er aktivert kommer denne feilen. Selv med kable direkte til modem og tråløs router kabel til modem koblet fra men fortsatt har strøm. Deaktiverer jeg dette kortet fungerer alt knirkefritt på nett med kabel. Jeg var sikker på at en prossess startet som tok alt av CPU kraft men dette er ikke tilfelle. Etter jeg installerte kortet har jeg også 2 ukjente enheter, en PCI device og en "Ukjent" under enhetsbehandling.

 

Hvis noen har tidligere erfaring med dette, eller generelle råd vær så vennlig å skrik ut. Trenger permanent trådløs løsning. Vet detter er vanskelig og kjipt men hadde satt stor pris på forslag :)

 

 

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Har følgende specs:

 

Router: Jensen Air:Link 89300

PCI kort: Jensen Air:Link 7354

Video kort: 8800 GTX

CPU: E6600

Minne: 4GB

ISP: Get

 

Jeg får koblet meg fint til wlan og det fungerer så og si greit. Problemet kommer innimellom med lag spikes når jeg spiller og kanskje når jeg surfer vanlig men litt vanskelig å finne ut. Det fungerer å spille i noen minutter i strekk før det kommer spikes som kan vare i 2-20 sek. Hele spillet hakker som om jeg skulle hatt utdatert maskinvare.

 

Feilsøkning:

-Oppdatert drivere til kort og firmware til router.

-Koble direkte til modem med kabel

-Restarte modem og router x antall ganger

-Spyware scan

 

Jeg har funnet ut at så lenge trådløs kortet er aktivert kommer denne feilen. Selv med kable direkte til modem og tråløs router kabel til modem koblet fra men fortsatt har strøm. Deaktiverer jeg dette kortet fungerer alt knirkefritt på nett med kabel. Jeg var sikker på at en prossess startet som tok alt av CPU kraft men dette er ikke tilfelle. Etter jeg installerte kortet har jeg også 2 ukjente enheter, en PCI device og en "Ukjent" under enhetsbehandling.

 

Hvis noen har tidligere erfaring med dette, eller generelle råd vær så vennlig å skrik ut. Trenger permanent trådløs løsning. Vet detter er vanskelig og kjipt men hadde satt stor pris på forslag :)

 

 

Tommy

 

Hei Tommy

 

Det kan være forstyrrelser fra andre wlan/utstyr som gjør at den trådløse trafikken går i stå. Har aldri hørt fra andre kunder om dette tidligere. 89300 bruker RALINK chipset, mens ditt trådløse kort bruker Atheros, så det kan være noe der.

 

Om jeg skal komme med noen anbefalinger blir det :

 

1. Skift kanal som ruteren sender på. (Prøve flere om nødvendig)

 

2. Sjekk at du har siste firmware på ruteren (1.20)

 

3. Avinstaller 7354, flytt til annen PCI slot og installer på nytt.

 

4. Bytt kortet til Air:Link 83300 (som bruker samme chipsett som 89300.)

 

Vennlig hilsen

Tor

Datatekniker

JensenScandinavia AS

Lenke til kommentar
Hei,

 

Har følgende specs:

 

Router: Jensen Air:Link 89300

PCI kort: Jensen Air:Link 7354

Video kort: 8800 GTX

CPU: E6600

Minne: 4GB

ISP: Get

 

Jeg får koblet meg fint til wlan og det fungerer så og si greit. Problemet kommer innimellom med lag spikes når jeg spiller og kanskje når jeg surfer vanlig men litt vanskelig å finne ut. Det fungerer å spille i noen minutter i strekk før det kommer spikes som kan vare i 2-20 sek. Hele spillet hakker som om jeg skulle hatt utdatert maskinvare.

 

Feilsøkning:

-Oppdatert drivere til kort og firmware til router.

-Koble direkte til modem med kabel

-Restarte modem og router x antall ganger

-Spyware scan

 

Jeg har funnet ut at så lenge trådløs kortet er aktivert kommer denne feilen. Selv med kable direkte til modem og tråløs router kabel til modem koblet fra men fortsatt har strøm. Deaktiverer jeg dette kortet fungerer alt knirkefritt på nett med kabel. Jeg var sikker på at en prossess startet som tok alt av CPU kraft men dette er ikke tilfelle. Etter jeg installerte kortet har jeg også 2 ukjente enheter, en PCI device og en "Ukjent" under enhetsbehandling.

 

Hvis noen har tidligere erfaring med dette, eller generelle råd vær så vennlig å skrik ut. Trenger permanent trådløs løsning. Vet detter er vanskelig og kjipt men hadde satt stor pris på forslag :)

 

 

Tommy

 

Hei Tommy

 

Det kan være forstyrrelser fra andre wlan/utstyr som gjør at den trådløse trafikken går i stå. Har aldri hørt fra andre kunder om dette tidligere. 89300 bruker RALINK chipset, mens ditt trådløse kort bruker Atheros, så det kan være noe der.

 

Om jeg skal komme med noen anbefalinger blir det :

 

1. Skift kanal som ruteren sender på. (Prøve flere om nødvendig)

 

2. Sjekk at du har siste firmware på ruteren (1.20)

 

3. Avinstaller 7354, flytt til annen PCI slot og installer på nytt.

 

4. Bytt kortet til Air:Link 83300 (som bruker samme chipsett som 89300.)

 

Vennlig hilsen

Tor

Datatekniker

JensenScandinavia AS

 

Hei Tor,

 

Da byttet jeg kanal og det virker knirkefritt! Tusen takk for tipset.

 

Tommy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...